Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Cześć Wam,

idąc za ciosem, robię kolejne modernizacje auta (nie wiecie o wszystkich).

Tym razem pojawiło się IDS+ i stąd moje pytanie.

Jak to działa?

Jakie przewody i gdzie idą?

Co jest potrzebne by to działało (przycisk SPORT już mam)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czekam na odpowiedź i chcę aby za 20 dni było juz na pokładzie mojej strzały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by SIG_MAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz na spocie możesz oblukac u mnie na pewno przy każdym amorku mam jakis czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

łoj... obawiam się, że to nie będzie takie hop-siup

po wrzuceniu w epc hasła IDS wyrzuca sporo części które różnią się od zwykłego- tak z grubsza:

- sterownik abs

- mocowanie stabilizatora

- piasta przednia

- sprężyny

- amorki

- wsporniki amorków

- zegary

- UKŁAD STEROWANIA, WIELOFUNKCYJNY (nie wiem od czego - wygląda jak jakiś moduł)

- kupa wiązek przewodów

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO jedem amorek z ids 1500 zl......

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

odnośnie systemu IDS+

na kontroli w ASO wykryli mi błąd o następującej treści: Napięcie w obw. czujnika przyspieszenia koła przedniego lewego poza wymaganym zakresem... czy ktoś orientuje się który to czujnik? jak się domyślam to to ustrojstwo montowane w piaście ale 100% pewności nie mam. Na wyświetlaczu pali się kontrolka amortyzatora z wykrzyknikiem ale co dziwniejsze raz się zapala a raz nie :| nie wiem co z tym fantem robić.. czy ma to jakiś związek z działaniem systemu ABS I ASR? może ktoś pomoże?

pozdrawiam

MArcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest ten czujnik w piascie. Trzeba wymienic cala piaste. Ale na poczatek sprawdz kostke ktora jest wpieta w piaste, bo to ona jest najczesciej przyczyna - a dokladnie to wilgoc sie tam lubi dostac.

Rozepnij, obejzyj, wypsikaj elektrokontaktem i zloz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no w końcu przestało padać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to zabrałem się do sprawdzenia tego czujnika. Ściągam koło (lewe)i co widzę? a to że ktoś tu już przede mną grzebał i sprawa wygląda następująco: są tam, a właściwie powinny być 4 wtyczki wpięte do jednej głównej kostki (wtyczka czujnika zużytych klocków, wtyczka od czujnika w piaście, wtyczka od czujnika amortyzatora oraz wtyczka z małego czarnego modułu) u mnie w tą główną kostkę wpięte są tylko 2 wtyczki jedna od czujnika zużytych klocków a druga od tego czarnego modułu. wtyczki wychodzące z amortyzatora i z piasty są poucinane i na krótko polutowane bezpośrednio z kablami wychodzącymi spod osłony nadkola :| no i tu mam problem bo nie wiem co z tym fantem robić. Sprawdziłem jak to zostało polutowane no i wygląda na to że wszystko jest ok. Przewody które zostały "wlutowane" są w porządku nie ma zwarcia na lutach, przewodzą prąd. Co mnie dziwi to to że W ASO wskazali na błąd czujnika tego w piaście, który jak się domyślam również odpowiedzialny jest za działanie ABS-u i i kontroli trakcji a systemy te działają prawidłowo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to uwalony czujnik ten zintegrowany z amortyzatorem i tu mam pytanie czy można jakimś omomierzem sprawdzić czy jest on sprawny? Nie wiem czy osoba która przy tym grzebała nie pomyliła kabli przy lutowaniu i tu kolejne moje pytanie - Czy ktoś z Was może mi powiedzieć w jaki sposób kable wychodzące z czujnika amortyzatora wpięte są w ta główną kostkę? chodzi mi o kolejność, nie mam wtyczki wiec nie wiem do którego pinu we wtyczce głównej (prawego/lewego) powinien być wpięty kabel różowy a w którą brązowy :| proszę o pomoc.

pozdrawiam

MArcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug mnie, to juz nie masz ids+ poprostu... Skoro nie masz tych dwoch czujnikow, to ewidentnie ktos wywalily amorki od ids+. Jeden przewod idzie bezposrenio do amortyzatora i jest to elektrozawor w amortyzatorze zmieniajacy przeplyw oleju wewnatrz amorka. A drugi to jest czujnik zamontowany gdzies przy zwrotnicy (nie pamietam dokladnie) .... i teraz tu moze byc pies pogrzebany. Bo jak dobrze pamietam czujnik ten ma nazwe "czujnik przyspieszenia pionowego kola przedniego" czy jakos podobnie.

Tak wiec jak najbardziej moze o to chodzic. Tak wiec ja bym radzil, ze skoro juz i tak nie masz ids+ to za pomoca techa wyprogramowac go. A piasty narazie nie ruszac, bo to moze o tamto chodzic....Zobacz czy gdzies na koncu tego kabla jest ten czujnik. Moze jest rzucony luzem i odczytuje wartosci, ktore sa nierealne aby wystapily jakby byl do zwrotnicy zamontowany... I wtedy by wszystko pasowalo, bo on do dzialania samego esp raczej nie jest uzywany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oj chyba niejasno napisałem to co miałem na myśli. Dołączam schematyczny rysunek tego jak to wygląda. Wszystkie amorki uzbrojone są w czujniki podobnie jak poinstalowane są wszystkie czujniki pozamykane w małych czarnych obudowach. Nikt niczego nie usuwał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz to lutowanie. Bo to najczestsza przyczyna - wody sie tam dostalo i zglasza blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdziłem i wszystko wygląda w porządku. teraz proszę wyjaśnijcie mi który to jest ten czujnik przyspieszenia koła?? czy to ten moduł zamknięty w czarnej obudowie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to male czarne pudelka na jedna srube i dwa zaczepy to jest czujnik przyspieszenie pionowego kola. W systemie ids+ sa jeszcze dwa czujniki na gorze przy amorku i to sa czujniki przyspieszenie pionowego auta. Z tylu natomiast jest ich juz duzo mniej, ale ile nie pamietam.... Natomiast czujnik w piascie moze miec nazwe czujnik przyspieszenie kola. Wiec w sumie to nie wiadomo co jest przyczyna....

Jakbys wszedl w schamty elektryczne w TIS'ie to masz wszystko na tacy podane - dokladnie jest rozrysowane i opisane co do czego idzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak już wcześniej wspominałem nie wydaje mi się aby to był ten czujnik montowany w piaście koła gdyż on jest odpowiedzialny za działanie ABS i kontrole trakcji a te układy są sprawne. tak że jedyne co może być uwalone to właśnie ta czujka w czarnej obudowie. kurcze poratuje mnie ktoś jakimś schematem tego całego ustrojstwa bo niestety nie posiadam dostępu do tych schematów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale moze byc tak, ze bledy lapie a dziala okej. Ja tam mialem kiedys w astrze. Przyczyna byla akurat woda we wtyczce. Zaraz Ci zrobie screeny.

Sorry nie dam rady tych screenow. Sciagnij sobie tis'a. Tam niestety jest tak, ze nazwy sie wyswietlaja jak sie najedzie myszka, wiec screen nic Ci nie da niestety.... Zreszta jesli polaczenia sa okej, to raczej schemat nie wiele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam już zawieszenie od VC kombi.

Jeszcze tylko komputer

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i wiązka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając do tematu odnośnie mojego problemu z kontrolką amortyzatora z wykrzyknikiem - otóż po nastaniu "poru suchej" kontrolka przestała mnie prześladować. Nie cieszy mnie to jednak gdyż jak się domyślam jak tylko znowu popada to problem na 100% ponownie się pojawi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ehhh... nie mam już pomysłów gdzie szukać przyczyny usterki

Share this post


Link to post
Share on other sites

w porze zimowej sypią solą drogi, dostało się gdzies syfu i zwiera na mokro.

niech podepną tech2, powinni odszukać gdzie jest źle

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście że było testowane na Techu, diagnoza: Napięcie w obw. czujnika przyspieszenia koła przedniego lewego poza wymaganym zakresem. tylko proszę pokazać mi palcem który to czujnik bo w ASO za to chcą 250 zł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Marcinie możemy sobie podać rękę, bo mam ten sam problem. Kontrolka "amortyzator z wykrzyknikiem" zaczęła mi świecić w czasie zimy, kiedy były ostre mrozy. W tym czasie potrafiła mi się czasem w ogóle nie zapalać, kiedy samochód postał w garażu. Byłem w serwisie na Techu i pokazał to co Tobie - przekroczenie napięcia na czujniku koła przedniego lewego (coś w ten deseń). Akurat nie było elektryka, więc na tym skończyła się "naprawa" w ASO.

Od 2 miesięcy kontrolka zapala mi się po ok 5-10 sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycji zapłon za każdym razem. Idąc tropem tego wątku postanowiłem sprawdzić wtyczki przy kole i połączenia. Przegląd nic nie dał. kontrolka dalej się zapala.

Jeśli chodzi o tą kostkę to u mnie wchodzą tam 3 przewody - od piasty, amortyzatora oraz od czarnego "pudełeczka" przy piaście.

Usterki do dziś nie usunąłem. Stawiam na uszkodzenie czujnika (nie wiem który). Amortyzator raczej sprawny, ponieważ po włączeniu funkcji SPORT zawieszenie robi się sztywne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi się że na 99% za przyczyną tej usterki stoi czujnik którego zdjęcie załączam w miniaturze. to jest to ustrojstwo montowane w piaście bo który inny może być odpowiedzialny za pomiar prędkości przyspieszenia koła? W modelach wyposażonych w system IDS+ podobno te czujniki są inne niż w modelach bez niego. Można by się pokusić o jego wymianę ale... to coś stanowi integralną część piasty więc koszta nie małe jednak gdzieś tutaj na forum ktoś pisał (odnośnie zamiany wtyczek od tych czujników) że możliwy jest demontaż tego czujnika i wówczas koszty ograniczały by się do ok 140 zł (jakies 1,5 tygodnia temu widziałem na alledrogo taki czujnik za taką właśnie kwotę). Puki co u mnie kontrolka przestała się zapalać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Znalazłem coś takiego w EPC na temat mojej VC:

FZ3 = DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)

G67 = URZĄDZENIE AUTOMATYCZNEGO SAMOPOZIOMOWANIA

Początkowo myślałem że ten system IDS+ - lecz bez przycisku SPORT - gdzieś znalazłem opis że w VC po lifcie to był standard a tylko niektóre miały dodatkową możliwość uruchomienia wersji sport przyciskiem.

Podstawowe pytanie jest takie czy przy tych systemach opisanych powyżej są inne amorki na tył niz standardowe?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli masz taki zapis, FE4 = SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

co do

FZ3 = DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)

G67 = URZĄDZENIE AUTOMATYCZNEGO SAMOPOZIOMOWANIA

wydaje mi się żę masz cos takiego że np: jak załadujesz do bagaznika (lub do przyczepki) 10 worków z ziemniakami to auto nie bedzie przodem jechało do nieba tylko bedzie stało w poziomie a z zewnatrz bedzie wyglądało tak jakby bagaznik (przyczepka) był pusty, cos takiego miałem w omedzie , ale poczekaj na opinie kogos bardziej doswiadczonego

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja doczytałem że opcja G67 jest dostępna dla modeli VC z wykluczeniem tych co mają IDS+

--

jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Kończąc wątek usterki w układzie IDS+ ( odczyt błędu - napięcie w obw. czujnika przyspieszenia koła przedniego lewego poza wymaganym zakresem) dzisiaj wymieniłem czujnik przy amortyzatorze - czarne pudełeczko z przewodem 3 - pinowym (używany kosztował 50 zł) i problem rozwiązany. Naprawa polegała na ściągnięciu koła, wypięciu wtyczki czujnika i odkręceniu czujnika z amortyzatora - czas ok 30 min.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

warto wiedzieć, powiedz tylko gdzie kupiłeś czujnik bo VC czy Sigi z IDS+ jak na lekarstwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...