Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sambor

Wymiana klockow i tarcz przod

Recommended Posts

Guest Mario del Monaco

W moim wypadku śruby mocujące tarczę do piast nie dały się za nic odkrecić ....musiałem kątówką pociac tarczę a potem rozwiecić resztki śrub ...masakra, ale teraz odpowiednio zabezpieczone powinny się odkręcić bez większych problemów za nastepnym razem;=-))

Edited by Mario del Monaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokladnie.Specjalna pasta i nie powinno byc problemow.Ale te tarcze niezle musialy dostac po tylku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Sambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje dostały młotkiem i się rozpadły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Śrubka jest tylko ustalająca. Tarczę trzymają sruby od kół.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mlotek to nieodzowny pomocnik kierowcy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym młotkiem to trzeba raczej ostrożnie. Przynajmniej wg "Sam naprawiam...":

cyt. " Mocno osadzoną tarczę poluzować lekkimi uderzeniami gumowego młotka. Nie wolno ściągać tarczy hamulca z piasty używając znacznej siły (mocnymi uderzeniami młotka). W razie potrzeby należy zastosować odpowiedni odrdzewiacz, aby uniknąć uszkodzenia tarczy. Jeśli wymontowanie tarczy wymagało użycia znacznej siły lub ściągacza, ze względów bezpieczeństwa zaleca się wymienić tarczę i łożysko koła."

Nie zebym sie kolegow czepial, tak pisze, zeby ktos sie za bardzo nie wczul w ten mlotek.

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powiem ze ja niedawno zmienialem u siebie tarcze.

Napitalalem mlotkiem,traktowalem WD40 i innymi srodkami do rdzy,nic to nie dalo.

Uznalem ze szkoda czasu.Wzialem szlifierkę przyciąłem po obwodzie kola ,spadlo po minucie roboty

Odrdzewiacze nie pomagaja,od srodka robi sie tam taka wielka warga z nagaru,ktora uniemożliwia zdjecie tarczy.

Wiec reasumujac,jak tarcza nie chce sama zejsc to nie zawracac sobie glowy , tylko ciąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było to samo - tylko ponacinanie tarczy dało efekt:

Please login or register to see this image.

100_1888.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogac zdjac tarczy nalezy tez chyba sadzic,ze poprzednim razem nie byla posmarowana odpowiednia pasta przed jej zalozerniem.A moze ze po przejechaniu okolo 100tys km nawet posmarowana pasta tarcze trudno zdjac i beda z tym problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tnij i się nie przejmuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem taki przypadek w VB- łeb śrubki po prostu rozwierciłem i po zdjęciu tarczy resztka śruby się wykręciła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mój patent na zdjęcie tarczy to użycie ściągacza do łożysk trójramiennego (kupiony w castoramie za jakieś 20zł).Ramiona ściągacza idealnie pasują w rowki wentylacyjne tarczy a śruba w ośkę o przegubu, pozostaje założyć ściągacz naprężyć (tylko bez przesady żeby nie uszkodzić tarczy) puknąć parę razy młotkiem w tarczę i powinno zejść. Powodzenia

Please login or register to see this link.

Edited by Krischerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzeba matka wynalazkow rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ferbi90

Please login or register to see this quote.

Witam ja mam problemik z piszczacymi hamnulcami chyba hamulacami poprostu jak hamuje to piszczy bylem u mechanika sciaglem kola i powiedzial ze klocki wporzadku i na tarczach tez ladnie bierze . Nie wiecie co moze byc problemem jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie klocki.

Ja u siebie zmienilem,bo sie konczyly.

Kupilem w sklepie z zaznaczeniem ze mają byc nie piszczące.Po miesiacu zaczeły piszczeć.Poszedlem zareklamowalem i dostalem nowy komplet.Wszystko bylo OK przez kolejny miesiąc.

Narazie dałem sobie spokój i tym bardzo sie nie przejmuję.Mialem wiekszy problem (pompa wys. ciśnienia)

Edited by Albin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupilem GM i tez potrafia zapiszczec jak sa rozgrzane.Drugie kupie brembo.Zobaczymy czy bedzie roznica 22.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ferbi90

wymienilem wlasnie klocki w przadzie bo piszczaly mechnik powiedzial ze byly zatwarde i dlatego ale po 3 dniach nowe tez zaczely . Moze byc tak ze one sie docieraj i piszcza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jakiej firmy?Sprawdziles grubosc tarcz?Powiny miec minimum 22mm grubosci.Jezeli mniej to wymiana!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ferbi90

Please login or register to see this quote.

chyba Bosha wsadzil ale mechanik jka robil to raczej chyba widzial grubosc tarcz i jak byly by zle to by powiedzial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzilbym sam!Bedziesz pewien ze wszystko jest ok!Czlowiek jest omylny! unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Bardzo ładnie opisane kolejne czynności. Wczoraj wymieniałem u siebie tarcze i klocki - poszło sprawnie.

Tylko dwie śruby były imbusowe a nie torxy, tzn: śruba mocująca tarcze do piasty i śruby mocujące zacisk do ramy.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zawsze do uslug smile.gif Widocznie w Twoim modelu tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tkie pytanie czy w gts 2.2 dti wymiana będzie taka sama czy ejst coś inaczej tam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To samo rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie napiszcie jakich firm zakładaliscie tarcze i klocki może się komuś przyda ...np. mi..dry.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...