Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Cracko

VC 3.2 wypadanie zaplonu, kod P300/P306/P304

Recommended Posts

Guest Cracko

witam,

troche mnie ostatnio vc zawiodla

powyzej 4500 rpm i to nie zawsze spadek mocy i miganie kontrolki silnika. przechodzi mu po dosyc krotkim czasie lub po zmianie biegow.

pojechalem do aso - kod bledu: problem z cewka 2,4,6

wymienilem na cewki boscha - w/w kod zniknal (+wymiana swiec)

ale pojawil sie 306, 304 - Cylinder 4 i 6 Misfire Detected

zaproponowano mi przeczyszczenie silnika pb98 (bo sie moze wtryski zabrudzily jak to pan powiedzial..... - troche malo w to wierzylem no ale co pozostalo...)

no to wlalem 98 a ze 3.2 lubi wypic sobie troszke benzynki to baczek zniknal po 320kilometrach.

dzisiaj przyjrzalem sie jeszcze czujnikowi obrotu walu ale...PALI IDEALNIE i pracuje rowno... wiec mi to nie pasuje

z tego co przeszukalem siec to ten problem wydaje sie standardem w duzej ilosci opli..

jakies pomysly ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szczerze mówiąc to nie bardzo wiem o co Ci chodzi. To masz w końcu jakiś problem czy nie?

Z tego co napisałeś, to rozumiem, że padła Ci cewka, którą wymieniłeś i po przejechaniu 300km wszystko gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cracko

racja, zabrzmialo to jak by temat byl z glowy.

tak naprawde jutro bede mial szanse przycisnac vc bardziej i gdyby "wyszlo" zastanawiam sie co jeszcze mozna sprawdzic.

Jutro wszystko bedzie jasne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to jak będziesz miał problem to pisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ciesz się, że masz z32se i w sumie jedyna "niespodzianka" jaka Cię może w tym silniku spotkać to właśnie padnięcie cewki zapłonowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cracko

Witam ponownie,

a jednak.. miałem dzisaj okazję się przejechać i przetestować. Generalnie kontrolka silnika zaświeca się przy 4500-> ale nie zawsze.

1. Nie ma problemu na P(parking) -

2. Nie zawsze pojawia się problem

3. Jeżeli wejdzie w tryb awaryjny zauważyłem, że pracuje nierówno (zwłaszcza jak się zatrzymam a kontrolka silnika jeszcze miga...)

Poniżej załączam filmik (może się przyda) - trochę trwa - ale proszę o cierpliwość -jestem poza miastem/pada deszcz i ciężko było znaleźć odpowiednio bezpieczny kawałek.

Co jest wymienione ostatio:

1. Cewka 2,4,6

2. Świece

3. 4tysiące temu rozrząd, pompa wody

4. olej (Mobil1), filtr

5. inne nie mające znaczenia części -> tarcze, klocki itp...

Warto dodać jeszcze informacje, że:

Miałem problem z nieszczelnością uszczelki zaworów i olej wlewał się do cewek 2,4,6 (dlatego je uszkodził wg. ASO) - po wymianie na BOSCHA miało być dobrze ... a nie jest...

Edited by Cracko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze to katalizator podziekowal za wspolprace jest zapchany i zdlawia mu wydech i z tad pojawia sie kontrolka silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przydałoby się sczytać błędy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytanie bledow przy zdechnietym katalizatorze niezawiele pomze bo bledy beda z kosmosu wziete, podejzewam ze cewka tez byla sprawna a bledy pochodzily od kata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć czy cewki w tym silniku są zamienne , chce się upewnić co do awarii cewki ????

chyba że jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki ...

Edited by Pawlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najlepiej podmienić na inną to najpewniejsze rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie nie mam innej a nowa boscha to jakieś 400 zł dlatego pytam

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podjedz np do intercars i zapytaj czy możesz kupić i na miejscu sprawdzić a jak to nie będzie to, to oddać tegop samego dnia. Albo poszukaj szrotu w twojej okolicy który ma taką część podjedz i zagadaj czy możesz sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, wymiana cewki w 3,2 to bita godzina roboty. Trzeba zrzucić dolot. Cewki nie są zamienne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to wiem juz że nie są zamienne a to szkoda cefke zmienie w 25 min bez problemu bo to nie silnik 2,5 v6 tam było troche roboty ...

a co myślicie o zamienniku SKV GERMANY ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już był tu temat o cewkach i każdy polecał Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

świece zmienione -gm, cewka zmieniona bosch, a w aucie nadal wypada zapłon powyżej 4500 obr. help co sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba by przyjrzeć się wtryskowi i jego szczelności czy może nie ciągnie lewego powietrza na danym cylindrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodam że objawy są takie same na benzynie i lpg :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi to wygląda na czujnik wału

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy uszkodzonym czujniku wywalał by wypadanie zapłonu na tylko jednej V i spadek mocy ?

a ten czujnik to w którym miejscu ?

Edited by Pawlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj, trochę czasu minęło, ale czy problem rozwiązany ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Tylko mi przerywa na gazie. Na benzynie ladnie chodzi. Wymienilem swiece i zobaczymy co to da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj przyczyny w lpg, nie sciagales kolektora ostatnio? moze wezyk od lpg przycisnales, wczesniej na gazie nie bylo problemow ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...