Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
min_max

Obroty po raz kolejny :)

Recommended Posts

Witam kolegów. Wiem ze temat był sporo razy poruszany, i próbowałem się stosować do wszelkich uwag, ale nie rozwiązałem swego problemu. Otóż miałem problem z moją viki, silnik x16xel w gazie - ale nie chodzi o gaz, na benie jest to samo. Otóż miałem taki problem, iż na biegu jałowym na postoju jak się podtrzymywało obroty na 1200/min, i puściło gaz, to opadały na 500obr/min po czym ponownie wzrastały na ok 800/min. Pojawiał się również problem, iż jadąc np. 4rką przy 2000/min pojawiały się szarpnięcia, również w chwili przyśpieszania z tych obrotów poszarpywał. świece NGK w wieku ok 5000km, wczoraj przeczyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, EGR i zaślepiłem Go, jednym słowem cały dolot jest czysty. Wszystkie połączenia podciśnień sprawdzone, dziś weryfikacja - poszarpywanie przy przyśpieszaniu znikło, przy 2000/min na 4tym biegu czy 3cim, ale przy 2000/min znikło, znikło delikatne mulenie, silnik szybciej schodzi z obrotów.

Niestety nie jest tak różowo - pozostało to opadanie obrotów z 1200 na 500, i na jedynce tak jak wcześniej jak chce jechać z obrotami ok 1000/minutę pojawia się szarpanie "na kangurka". W ogóle jak stoję sobie na postoju, i chcę silnik wkręcić na 1000/minutę to nie mogę, jest albo tak jak powinien być jałowy ok 800/minutę, albo od razu te 1200 - nie mogę ustawić nogą choć to robię delikatnie obrotów 1000/minutę. Wszystko zrobione oprócz przewodów WN, ale nie miałem z nimi nigdy problemu. Komputer nie wywala żadnych błędów.

To opadanie z obrotów przedstawia filmik:

jak również kangurka, i to ze sie nie da ustawić obrotów na 1000

POMÓŻCIE jak wiecie co się dzieje.

up

po weekendzie majowym zmienie przewody WN, ale jak nie one to co moze byc nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

qrcze epopeje mogłbyś pisać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

a wpinałeś się w kompa ? czy tam tez pokazuje takie obroty jak u ciebie na liczniku ??

czy linka gazy nie blokuje się ?

odepnij może jeszcze aku na 15 min - czy to coś pomoże...

niech się jeszcze ktoś wypowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod kompa podpinałem się, żadnych błędów nie mam. W sofcie pokazuje takie same obroty jak na liczniku - ale jak jest widoczne to spadanie do 500/min to czuc po silniku ze spadają obroty - wiesz o co chodzi tak jak by mial zgasnać ale nie gasnie.

Dzis zauwazylem jeszcze cos - jak pompuje na biegu jalowym hamulcami to obroty wzrastaja nie co po czym są normalne ok 800/min. Ale jak przestaje pompowac to spadają do tych 500/min i wzrastają znowu do 800 - tu jest filmik o co mi chodzi - słaba jakość ale widać i słychać o co biega:

Share this post


Link to post
Share on other sites

może tu o podciśnienie chodzi

wiesz jak pompujesz hamulcem to servo nabija cisnienie

napewno wszystkie wężyki sa na swoim miejscu ? dolot szczelny ?

może uszczelka kolektora ssącego ?

wez posłuchaj tak dobrze pod maską czy coś nie syczy

podpinanie się pod kompa nie ma służyć tylko temu aby sprawdzić czy masz błedy czy nie... czy masz błędy sprawdzasz metoda błyskową

a do kompa sie wpina aby sprawdzić odczyty

dam ci przyklad - świrowały mi obroty, nie mogłem dojść końca, "żadnych błędów", ale diagnostyk wybadał, że odczyty przepływki są złe... wymienilem przepływke i było gitara (uszkodzone "cieple druty")

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze niby wszystko na swoim miejscu... A gdzie moge sprawdzic czy mam dobrze podpiete te wezyki? Moze ktos dysponuje zdjeciami ktory gdzie ma byc podpiety? bo tak to chodzi slicznie, tylko ten kangurek czasem i to opadanie obrotow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT:

Odczytałem dziś bloki pomiarowe - jako ze sie nie znam dokladnie na prawidlowych wskazaniach daje Wam do oceny:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

W linkach podgląd parametrów "na żywo"

Na gazie:

Na benzynie:

"Opadanie" obrotów - pierw po przytrzymaniu na ok 1300/min, pozniej po przypedałowaniu hamulcem, nastepnie po włączeniu dmuchawy:

Zauważyłem jeszcze ze drążek reakcyjny silnika - mam pękniętą gumę - pewnie i to ma wpływ na kangurka na jedynce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - jutro zmienie i zweryfikuje to.

up

Edited by min_max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem znawcą w odczytywaniu bloków pomiarowych, ale zastanowiło mnie to duże wahanie przy "O2 sensor". Spróbuj może podmienić z kimś przepływkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

o2 sensor to chyba sonda lambda - a przeplywki nie mam. wariuje sonda bo na gazie smigam, ale po tym jak sie pojezdzi na benzynie to mniej szaleje - ale jednak.

Po wymianie drążka reakcyjnego silnika kangurek ustał. Wymienilem tez przewody WN na NGK - silnik pracuje rowniej i ladniej ale to opadanie obrotow zostalo - macie jakies pomysly jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam ze mam tak samo z tym opadaniem obrotow do 500 i tez nie bardzo wiem co zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt z kolegów nie uporał się z takim problemem? Juz na dzien nawet pompe powietrza wtornego wylaczylem i zaslepilem podcisnienie, bo myslalem ze moze ona cos wplywa - dalej tak samo jest. Czyli dalej borykam sie z tym problemem - jesli ktos cos wie na temat rozwiazania niech podzieli sie tą tajemną wiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

no i podniosę se

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by min_max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...