Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest cinkers29

wymiana filtr paliwa - teraz wycieki ze zbiorniczka przy nakretce

Recommended Posts

Guest cinkers29

Witam jak w temacie wymienilem filtr paliwa zakupilem knechta + w komplecie uszczelka po tej operacji wlaczam auto a tu paliwo sie leje jak z kranu przy nakretce w zbiorniczku,a wszystko bylo dokrecone jak nalezy! Wiec wlozylem stara uszcelke myslalem ze bedzie ok, ale i tu zonk gdyz zbiorniczek przy nakretce sie poci i paliwo sie sączy. Znajomy zalatwil mi dodatkowo nowa uszczelke tez od filtra knechta wymienilem ale dalej to samo wiec znow wlozylem stara ta co byla od momentu kupna auta no i dalej sie sączy!Zaznaczam ze przed wymiana filtra nie bylo zandych nawet minimalnych wyciekow paliwa z tego zbiorniczka!

Reasumujac przed wymiana bylo wszystko ok teraz jest d*pa!

Czy mozliwe jest ze podczas wymiany moglem cos uszkodzic w zbiorniczku przy nakretce??Mieliscie taki przypadek?? Pzdr

Edited by cinkers29

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest #Adiii#

Moze za mocno dokreciles? bo gdzie masz filtr paliwa pod samochodem w okolicy lewego tylniego koła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak miałem jak kupiłem filtr mana ,też dokręcałem,wymieniałem uszczelki i dalej ciekło.

Kupiłem nowy filtr filtrona a w środku jest oryginalny ufi i po wymianie wszystko ok.

Słyszałem od znajomego mechanika który pracował w aso że z innymi filtrami tak jest.

Edited by blaszka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cinkers29

#Adiii#to jest dieselek wiec filtr jest pod maska, a dokladnie wklada sie go w czarna obudowe potem uszczelka i skrecamy ten wspanialy patent. Powinno byc dobrze, a nie jest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr w cdti 1,9 jest za silnikiem na scianie grodziowej.

Może pekła ta nakrętka od filtra paliwa,ja jak u siebie zmieniałem to zostawiłem starą uszczelke ponieważ nowa była za mała,po obwodzie.

Lub za słabo dokręciłeś,w sam naprawiam,oraz na filtrze pisze że dokręcić z siłą ?N(niutonów)ja to z racji tego że jestem monterem instalacji dokręciłem to żabkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cinkers29

blaszkaczyli suggerujesz jednak filtrona sprobowac no widzisz a w sklepie knechta bo to najlepszy!jutro nie dam rady ale po weekendzie zrobie podmiane filtra na filtrona+uszczelka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

moment na nakrętce wynosi 30 NM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cinkers29

kulextez tak zorbilem aktualnie jezdze na starej paliwo sie sączy delikatnie a na nowych knechta poprostu sie leje sprobuje jeszcze kupic filtrona zrobie pdomianke jesli to nie pomoze wtedy bede bardziej niz pewny ze cos nie tak z nakretka!

dokrecone jest raczej solidnie!

Edited by cinkers29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja też myślałem że mana jest najlepszy,a mechanik mi proponował swój filtrona(ufi),a tu zonk i 80zł w plecy.

Aha,filtr drugi raz wymieniałem sam.

Edited by blaszka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cinkers29

blaszka no wlasnie to myslenie czasem jest bledne ja za knechta dalem 100zl no nic po weekendzie tak jak pisalem kupie filtrona z uszczelka zrobie podmiane wtedy napisze czy pomoglo czy nie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

równiez miałem taki przypadek filtr nie oryginał i fontanna ropy , kupiłem oryginał i jest OK

Edited by papas5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taki sam jest w filtronie.

Edited by blaszka

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem to samo wymień na ufi tam jest uszczelka i odpowiednio dokreć i bedzie OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cinkers29

Witam z duzym poslizgiem, ale pisze o efektach kupilem filtr FILTRONA + uszczelka w zestawie troszke tanszy niz knechta, ale za to jaka roznica do dzis nie ma wycieku przy uszczelce przejechalem juz 1,5tys km Dziek za pomoc Pozdawiam.

Edited by cinkers29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniłem na zamiennik MAXGEAR kupiony na allegro za 36 zł. z przesyłką - a poprzednio miałem założony UFI. Kompletnie niczym się nie różnią tylko oring w zamienniku o nieco mniejszej średnicy, ale po założeniu zero wycieków. Podejrzewam, że wycieki to tylko kwestia dociągnięcia nakrętki. U mnie akurat nie było problemów, bo na szczęście w pracy mam dojście do klucza 105

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, że będę się powtarzał ale wydaje mi się, że warto dokładniej opisać wymianę filtra paliwa wzbogacając opis zdjęciami.

Proszę o poradę czy w podanym silniku Vectry C 19DT wystarczy odpiąć przewód elektryczny A oraz przewody paliwowe B –górny połączony ze zbiornikiem oraz C – boczny biegnący do silnika ?

Czy pod spodem nie trzeba nic odkręcać w tym modelu?

Please login or register to see this attachment.

Zakupiłem filtr firmy UFI wyposażony w jedną dużą uszczelkę. Czy nie powinny być dwie uszczelki?

Please login or register to see this attachment.

Edited by Teodoziusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamietam to wypina sie tylko kostke A, o odkreca sie obudowe filtra , nic pod spodem sie nie odkreca , przy wymianie trzeba uwazać bo wyleje sie troche ON , ja podkładałem szmaty żeby nie zasyfić silnika, uszczelka jest jedna , wazna sprawa uwazaj jak bedziesz zakłądał uszczelke i zakrecał obudowe filtra , jesli uszczelka sie podwinie i przekrecisz zapłon i bedziesz odpalał auto masz gotowa fontanne , najlepiej poprosic kogos o pomoc żeby patrzył co sie dzieje jak bedziesz uruchamiał auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wypinałem wszystkie kabelki i rurki .. łatwiej jest przynajmniej odkręcić to wieko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Po wymianie filtra i skręceniu wszystkiego do kupy koniecznie odpowietrz sobie układ paliwowy - przekręcasz stacyjke na zapłon (nie na rozruch) i czekasz az pompa paliwowa uzupełni cisnienie w układzie (bedzie słychać) ja tak robiłem pare razy i dopiero odpaliłem - komp żadnego błędu nie złapał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dole jest jeszcze jedna wtyczka od podgrzewacza paliwa, po odpięciu wszystkiego filtr z obudową można zdemontować wkręcić w imadło, odkręcić, wymienić wkład, poskładać wszystko do kupy, władować pod maskę, odpowietrzyć i odpalić. Ja żeby uniknąć wylania ropy zawsze ją spuszczam po demontażu filtra poprzez zaworek odwadniający znajdujący się na dole, ale wtedy trzeba troszkę dłużej czekać na odpowietrzenie układu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem w końcu filtr paliwa posiłkując się między innymi Waszymi wskazówkami. Faktycznie najwięcej trudności sprawia odkręcenie pokrywy obudowy filtra. Po umieszczeniu go w imadle posłużyłem się kluczem do odkręcania filtrów tzw. puszkowych. Ważne jest również aby zabezpieczyć miejsce pod filtrem w momencie odłączenia przewodów paliwowych. Ja tego nie zrobiłem i zalałem przewody i złącza elektryczne. Właściwie zalałem wszystko co znalazło się w bezpośrednim sąsiedztwie filtra. Na dołączonych zdjęciach widać znajdujący się pod spodem filtra gniazdo na wtyk czujnika temperatury paliwa. Odłącza się go poprzez przyciśnięcie znajdującej się na wtyku sprężynki i pociągnięciu w dół. Obok widoczna jest śruba do spuszczania wody.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Czy dokonujecie miedzy wymianami filtra, odwadniania? a jeżeli tak to z jaką częstotliwością i czy pory roku mają znaczenie? W instrukcji obsługi silnika 1,9 pisze aby wymieniać filtr paliwa co 25.000km. Czy jest sens wymieniać wcześniej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W książce serwisowej jest napisane, aby wymieniać filtr co 2 lata lub 60 tyś. km, a odwadniać co rok. Co do pory to wydaje mi się, że najlepsza będzie jesień przed mrozami aby woda w filtrze nie zamarzła. Ja wymieniłem u siebie filtr jak miał przejechane 50 tyś. i muszę przyznać, że nie był wcale zasyfiony. Podstawa oczywiście lać ON na dobrych, sprawdzonych stacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja raz spróbowałem spuścić wodę z filtra i okazało się, że nie ma czego spuszczać dlatego tej operacji już nie wykonuję bo nie ma sensu, oczywiście pod warunkiem lania porządnego paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, u mnie też po 50 tyś. km w filtrze nie było wody przy wymianie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie to jaki filtr najlepiej kupic ? Postawic na UFI lub Filtrona ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja kupiłem Filtrona ,otwieram pudełko a w środku UFI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...