Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Jawaz

Pompa wtryskowa

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Posiadam viki b 97r. 2.0 di.

Oto moj problem: niedawno odkreciłem "rurki" idące do wtrysków. Po skreceniu wiadomo auto niechcialo odpalic a wiem ze w tym modelu odpowietrzenie jest bardzo ciezkie wiec postanowilem odstawic auto do znajomego mechanika.

To co dowiedziałem sie zwalilo mnie z nog, a mianowice:

Moja viki odpowietrza sie ponoc "normalnie" przez popuszczoną srube na wtrysku i najnormalniejsze odpalanie silnika (a nie jak pisza wszyscy na forum odessaniem powietrza z ukladu paliwowego). W skutek odkrecenia wezyka idacego do wtrysku i pozniejszej probie odpalenia padła widocznie pompa paliwa(słychac jak chodzi lecz nie podaje paliwa ,zbyt małe cisnienie).

I teraz takie małe pytanko czy jest to wogole mozliwe ze przez 1 srube az tak sie wszystko posypało?I jak ewentualnie mozna zmniejszyc koszty naprawy bo auto idzie na sprzedaz?

Dzieki bardzo ze ewentualne odpowiedzi!

Dodam jeszcze ze auto jesli w jakis sposób zostanie uruchomione to chodzi tak jak powinno ... jesli zostanie zgaszone i troszke postoi to dalej nie odpali :/

Edited by Jawaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli jest uszkodzona, a to jeszcze moim zdaniem trzeba sprawdzić dokładnie,to nie naprawiać sprzedać z uszkodzona pompą lub porządnie zregenerować z gwarancją pisemną co niewatpliwie wpłynie na cenę auta ale i tez dla nowego właściciela bedzie nie bez znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieje ze jeszzcze dzis bede dokladnie wiedział jaka jest ostateczna przyczyna awarii.

Szkoda sprzedawac z uszkodzona papa bo cena automatycznie musi spasc o jakies 2000-2500zl gdyz tyle wynosi srednio cena regeneracji pompy:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli jeżeli uda się auto po długim kręceniu odpalić to dalej chodzi prawidłowo?

Nie chciałbym być przesadnym optymistą ale to wygląda na zwykłe zapowietrzanie się układu paliwowego a nie na awarię pompy. Poszukaj tematów na forum o zapowietrzaniu się układu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego spróbuj jeszcze samostartu oczywiście w rozsądnej ilości - to pomoże odpowietrzyć układ paliwowy ((większa prędkość obrotowa)) jeżeli zapala Ci się check to podepnij kompa on napewno stwierdzi czy padła pompa. Koszt naprawy jest różny, ja ostatnio naprawiłem swoją pompe za 350 pln (sam sterownik, ale juz kilka miechów jest ok)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po samostarcie auto pracuje dobrze ... Lecz proble pojawia sie gdy chcemy odpalic z kluczyka.... Wiec pompa chyba jest ok. co najwyzej sterownik ... Okaze sie po weekendzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak miałem,.... problem tkwił w przelewach, były małę nieszczelności co niepozwalało na uruchomienie silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przelewy niby sa ok. Mechanik cos sie nie odzywa, albo szuka juz naprawde kosmicznych przyczyn awarii albo nie kwapi sie zabrac za auto..

Pozatym to troszke dziwne jesli to nieszczelnosc, jak odpali to jest ok a przy odpalaniu lipa :/

Edited by Jawaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Normalna sprawa. Póki silnik chodzi to przepali te drobne ilości powietrza. Po zgaszeniu paliwo zacznie się cofać i jest problem. Najgorsze, że wtedy pompa pracuje na sucho a to milowy krok do wykończenia jej.

Oprócz przelewów (sprawdź też trójniki) winne mogą być uszczelniacze mostków lub uszczelka na filtrze paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I własnie dostałem odpowiedz od mechanika..... Wszystko wskazuje na pompe paliwa jaka dokładnie usterka tego nie wiem bo pąpami sie nie zajmuja...

Jak myslicie czy warto zabrac auto postawic do innego "znawcy" i niech ten powie swoje zdanie! Obecny nie probował nawet odpowietrzac układu paliwa a to sugerowałem na wstepie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym próbował jeszcze się ratować zanim wyłożę 2,5 tys.

Osobiście zalałbym litr mixolu do baku, zatankował do pełna, odpowietrzył układ i niech tak silnik sobie pochodzi dłuższy czas. Potem zostawić auto na noc tak żeby tył był uniesiony. Jeżeli rano odpali przyzwoicie to szukałbym nieszczelności w układzie paliwowym.

Sprawdzałeś filtr paliwa w jakim jest stanie? Chodzi mi o to czy nie jest cały brudny od oleju silnikowego.

Edited by janek1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobną usterkę. Wyglądało to tak, że po dłuższym postoju ok 8 godzin Viki rzucała "palenie". Do odpalenia pomagał jedynie sznurek. Wymieniłem wkład filtra "BOSCH" (kod 1 457 429 656) - nie pomogło, wężyki- nie pomogło. Pomyślałem zacisnę kluczem francuskim wężyk gumowy paliwa do filtra- pomogło. Zacząłem szukać przyczyny w filtrze paliwa. wymieniłem obudowę- zakupiona na ALLEGRO za 100PLN- nie pomogło. Przypadkiem natknąłem się na wymiary wkładów filtra paliwa. BOSCH ma wysokość 9,6cm i tyle (0,6cm) wystaje ponad obudowę filtra) FILTRON (kod PM936)ma wysokość 9,2 cm i po włożeniu do obudowy jest na równo z obudową. Po założeniu FITRONA nie muszę zaciskać gumowego wężyka paliwa i Viki odpala normalnie. Pragnę jeszcze dodać, że po włożeniu wkładu filtra (wcześniej zacisnąłem wężyk, aby paliwo ie spłynęło do zbiornika) zalałem filtr do pełna ON założyłem pokrywkę filtra zakręciłem śrubę, zdjąłem klucz francuski z wężyka. Viki odpaliła jakby nic nie było robione przy paliwie. Nie było potrzeby odpowietrzania. Jak wspomniałem wcześniej od kilku dni nie ma problemu z odpalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viki ostatecznie naprawiona ..... przyczyna nie była zadna pompa paliwa wystarczyło jedynie podpiac sie pod kaputer i jak to powiedział mechanik dobrze podejasc do sprawy - koszt takiej naprawy to 120 pln. a nie jak chciano mnie wczesniej skasowac, mysle ze w sumie ok 3 tys.

Pozdrawiam forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey.

Czyli sam nie wiesz co było?

Ja mam taki problem ze jechałem zgasiłem i już nie odpaliła. nic a nic kreci ale nie łapie i paliwa nie dostaje. Na Starcie próbuje palić normalnie a na komputerze nie ma żadnych błędów..Co może być powodem?

Ropy nie zabrakło bo było ponad 10 L i nawet dolałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

....odpala na plaka....błędów na kompie nie ma......stawiam na sterownik w pompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy po zmianie sterownika trzeba cała pompę kalibrować? Potrzeba jest wyjmowania całej czy sam sterownik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....naprawa tylko kompleksowa....pompa z wozu....mechanika sterownik kalibracja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Jeżeli uszkodzony jest sterownik w pompie naprawa polega na wymontowaniu go z pompy (nie ma potrzeby jej demontażu !) i oddaniu sterownika do regeneracji-koszt 300 zł.Wtedy z pompą nic nie trzeba robić,włożyć sterownik i hulać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ja po takiej naprawie hulałem tylko 21000 km.....i pompa padła na amen....kazdy ma wolny wybór....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzejbe

Please login or register to see this quote.

Ja też dzisiaj mam diagnozę - sterownik pompy. Na ciepłym nie podaje sygnału na pompę. Wysyłam kompleksowo całą pompę do sprawdzenia i regeneracji. Nie chcę za rok znów się bawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawa samego sterownika 20 tyś km temu. Diagnoza dzień obecny padła pompa. Regenerujcie tylko i wyłącznie całą pompe.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzejbe

Please login or register to see this quote.

Dzisiaj po wyjęciu pompy okazało się, że mój sterownik był już robiony. Auto kupiłem w znajomym komisie. Wg mnie, to oni też naprawiali sterownik, bo auto sprowadzone przez nich z Niemiec. Przebieg od naprawy sterownika 20 tys km. Teraz sterownik znów się wysypał. Więc to jeszcze bardziej podtrzymuje moją opinię, że tylko regeneracja całej pompy.

Edited by andrzejbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viki naprawiona. Koszty:

- diagnostyka Opel Grzesik Szczecin Niebuszewo (wymiana przelewów, trójników, podłączenie kompa, odpowietrzenie układu i sprawdzenie) 230,00 zł cenią się, ale robią pożądną robotę

- wymontowanie i zamontowanie pompy 250,00 zł

- regeneracja pompy z roczna gwarancją 1600,00 zł (mechanika i elektronika) 43-210 Kobiór ul. Orla 42 Dariusz DANIELCZYK tel. 885192943 (regeneracja 2 dni szybki, miły kontakt, polecam)

- koszty wysyłki 100,00 zł

CAŁA ZABAWA 2230,00 ZŁ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Ja od siebie napisze tylko , że nie wszyscy wiedzą że są 2 szkoły naprawy sterowników.Obie polegają na wymianie wadliwego tranzystora który na skutek zacinania się tłoczka w pompie po prostu się przepala, z tym że stara i niewłaściwa metoda polega na wlutowaniu identycznego tranzystora jak ten przepalony ( 110W,45 A),przez co nie likwidujemy wady fabrycznej sterownika i padnie on faktycznie po 20 tys.km. Najnowsza metoda polega na wlutowaniu tranzystora N-mosfet o parametrach pozwalających na pracę z dużo większą tolerancją i odpornością na przegrzanie ( 135 W,160A ).Takie sterowniki robią już niektóre wyspecjalizowane serwisy elektroniczne i moim prywatnym zdaniem jeżeli wytrzymają one przebiegi rzędu 100 tys km to wydawanie za naprawę pompy 2500 zł zamiast 300 zł jest bez sensu.Ale to tylko moja prywatna opinia.

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Please login or register to see this quote.

Witaj. Czy możesz napisać(może być na PW) o twoich objawach nie odpalania zagrzanego silnika - bo ja mam podobnie i czy możesz napisać jaki u ciebie jest sterownik na pompie jedno czy dwuwtyczkowy.

Ja swoje problemy opisałem w tym temacie

Please login or register to see this link.

- chociaz posiadam VC - czy możesz się do nich odnieść i ewentualnie udzielić odpowiedzi, która ukierunkuje mnie choć trochę co do dalszych działań w powyższym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...