Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest scotmac

jakie sprężyny?

Recommended Posts

Guest scotmac

witam, kupiłem niedawno vectre b, po jakims czasie zauważylem ze przód mojego autka stoi zdecydowanie wyżej niż tył, chce wymienic sprezyny i ewentualnie amory z przodu. mam do kupienia amory i sprezyny o takich symbolach:

amory/EVOSTOP 05 VR

06 09 13

EVOSTOP 05 VL

06 0913

sprezyny/

100452 08/07

wie ktos moze o ile obnizy sie przod??

pomocy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego w viki zawsze masz przód wyrzej jak tył. Te sprężyny Ci nie obnirzą, bedzie tak jak było. Jesli chcesz obniżyc vectre to poszukaj sobie zawieszenia od irmschera lub od sporta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest scotmac

Please login or register to see this quote.

Ale przecież jesli z tyłu zostawie orginał a z przodu dam sportowe to chyba go obniżę prawda???!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie robi się tak, że z przodu montuje się sportowe zawieszenie a z tyłu nie ... jest to niebezpieczne

przód masz wyżej niż tył

bo ponieważ otwór przedniego nadkola ma większy promień i stąd ta różnica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A dlaczego to jest niebezpieczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No ten temat to znam. Nawet w nim pisałem. Ale w sumie nic z niego nie wynika. Bo ja mam z przodu irmschery a z tyłu serię i nic nie nie pogorszyło ale polepszyło się znacznie. W ogóle tylna oś wydaję się sztywniejsza w VB niż przednia - oczywiście mówię o serii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie tylko w tym temacie o tym czytałem, że jak zmieniać zawias to tylko przód i tył...

a co do tej miękkości - dużo też dają amorki - ja wczoraj zmienilem na tyle i jest dużo twardziej niż było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bardzo możliwe. Akurat ja u siebie mam Sachs'a wszystkie i przód na seryjnych sprężynach był bardziej miękki. Dopiero jak założyłem springi irmiego to jest ok. Z tym ze auto mi w ogole nie usiadło bo spręzyny od V6. Moze dlatego prowadzi sie dobrze. Tyle ze mnie wkurza to ze przód wydaje się wyżej niż tył. Moze jak sie obniży sam przód to dopiero się coś popierniczy. Wtedy tył będzie wyżej/odciążony i moze zarzucać czy coś. Ale z drugiej strony przecież są zestawy ktore troche bardziej mają obniżony przód. Jakby była kicha to chyba by tego nie sprzedawali. Już sam nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego pytasz się a i tak stawiasz na swoim

I co z tego ,że przód Ci nie usiadł (swoja drogą trzeba było nie zakładać od V6) ale jest twardszy niż tył

Zawsze seria jest bardziej miękka

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie - sebi dobrze gada - polać mu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

sprzedają zestawy np 60/40 - ale weź pod uwage, że i te na przód i te na tył są sprężyny usztywniające - tu nie chodzi tylko o wysokość ale i o twardość

przód będzie sprawial wrazenie bycia wyżej - bo otwór nadkola ma większy promień z przodu niż z tyłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

E tam gdzie ja na swoim stawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale chyba się nie zrozumieliśmy. No własnie to z tego ze prowadzi się bardzo dobrze, lepiej niz na serii. A nie tak jak się powszechnie uważa ze jak wymieniłem sam przód to będzie gorzej, nieprzewidywalnie itp. Dlatego próbujemy z Domlem jakieś wnioski wysnuć. I chyba własnie kwestia pogorszenia własciwości jezdnych wynika nie z utwardzenia a z obniżenia czego u mnie nie ma z racji zastosowanych sprężyn.

Edited by PiTi_pce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po twojej wypowiedzi mogę stwierdzić ,że albo mało i na krótkich trasach jeździsz albo twoje auto to cud

Bo właśnie twardsze zawieszenie sprawia ,ze jeździ się trochę gorzej ponieważ na naszych drogach każda dziura i nierówność jest bardziej wyczuwalna niż na serii za to zakręty i poruszanie się z dużą prędkością wychodzi na plus ponieważ auto się lepiej trzyma drogi

Po prostu seria bardziej amortyzuje

Jak dla mnie wymienić powinno się zarówno przód jak i tył

Edited by sebi.live

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak dla mnie też...

EOT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lepiej tzn że pewniej się prowadzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jasne że komfortu zbyt dużo to nie ma. Zwłaszcza ze dochodzą jeszcze koła w rozmiarze 215/45/17. Takze jesli ktoś chce sobie utwardzic przód a nie obniżyć w swoim 1.6, 1.8 to takie rozwiązanie jest ok i sprawdzone osobiście przez moją osobę. I coś mi się zdaje ze własnie gdyby dorzucić do tego obniżenie przedniej osi to wówczas nastąpi pogorszenie własciwości jezdnych. Zobaczymy moze ktoś takie kombinacje przeprowadzał i się wypowie. Domlo w sumie to my tutaj nie off topujemy. Bo autor tematu własnie chce sam przód obniżać. Co prawda nie na springach irmiego ale efekt podobny. Zatem dyskusja wydaje się uzyteczna.

Edited by PiTi_pce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

co do tego, żeby usztywniać tylko przód, a tyłu nie...

to może takie porównanie sobie wyobraź - troche takie nienormalne, ale może fajnie ci zobrazuje o co mi chodzi

idziesz sobie spacerkiem i zablokuj (mocno usztywnij) sobie staw kolanowy w lewej nodze, a prawą miej normalnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

i pozniej zacznij iść coraz szybciej, aż zaczniesz biec - i to najlepiej zakolami (jak po zakretach) - myslisz ze fajnie ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pewnie bys sie przewrocil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe no w sumie przykład dobry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Choć moja padlina śmiga całkiem sprawnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale właśnie wczesniej miałem wrazenie takie jak wynika z twojego przykładu - przód miękki a tył twardy.

Teraz tak patrze ze autor napisał ze przód ma wyraźnie wyżej niż tył. To moze poprostu problem leży w niewłaściwych seryjnych sprężynach. Warto to sprawdzić bo już nie raz ludzie zgłaszali się z takim problemem. Być może wymiana sprężyn na seryjne z dedykowanej wersji silnikowej załatwi sprawę jeśli kolega nie chce auta utwardzać. Przydałaby się fotka to byśmy ocenili jak to w rzeczywistości wygląda.

Edited by PiTi_pce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chce kolega posadzic sam przód niech sadza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jaki problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko jesli kolega zejdzie nizej jak -30 to niech pamieta o zmianie amorów na sportowe bo orginały nie wytrzymaja tego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ja dam może przykład z innej beczki

Wyobraź sobie ,że Kubica ma przód niżej niż tył będzie go nosić jak na karuzeli

A wogule jak pisał IRON rozwali seryjne amory i tyle mu z tego przyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jedna wieksza hopa i amortyzator wyjdzie góra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> albo sie skrzywi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo wyleje bo cisnienie za duze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skoro przód jest wyżej niż tył to jak sie ustosunkujecie do tego?

dzięki z góry za poradę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Was,

mam pytanie chciałbym troche usztywnić (nie obniżyć) zawieszenie mojej VB z 98 roku - przedlift. Jakie sprężyny polecacie i czy można usztywniać tylko tył ?? Nie przeszkadza to w niczym ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można założyć sprężyny od kombi, jeśli nie chcesz mieć niżej, bo są one twardsze, a długością się nie różnią, i to nie będzie absolutnie w niczym przeszkadzać...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...