Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

jeśli źle umiejscowiłem temat to przepraszam.

mam pewien problem: odma jest zaolejona na zewnątrz i najprawdopodobniej przepuszcza olej wężykiem do węża łączącego filtr powietrza z turbiną, czyli krótko mówiąc do dolotu do turbiny. czy to może być uszkodzona odma? jeśli tak to czy ją się naprawia w jakiś sposób, czy też poprostu zakłada nową? słyszałem, że nadmiar oleju w odmie może pochodzić z przepuszczających uszczelniaczy zaworowych, ale u mnie oleju nie ubywa w silniku. więc skąd on się bierze na tej odmie? mam silnik z19dth z przebiem 155kkm. może miał ktoś coś podobnego, to prosze o podpowiedż co należy zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Piotr A

Please login or register to see this quote.

Aj tez mialem zaolejona odme. Wmienilem zimering (uszczelniacz) znajdujacy sie w odmie i odtej pory mam spokuj. Sprubuj wymienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie, Piotrze A gdzie znakeść ten uszczelniacz, którego wymiana spowoduje, że odma nie będzie zaolejona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo interesuje mnie czy ten uszczelniacz coś Ci pomogł,jak byś mógł to napisz jak sobie poradziłeś z tym problemem . U mnie mechanik też stwierdził że odma pluje olejem,czy ktoś wie co morze być tego przyczyną???

Czy ktoś z was używał STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla,warto go od czasu do czasu wlewać do paliwa?

Edited by Emel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wlasnie wyjezdzam caly zbiornik z dodatkiem stp. ja skoncze zdam relacje czy cos sie zmienilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że w Vectrach C plująca odma to częste zjawisko. Czy może ktoś określić o jakim uszczelniaczu pisał kolega Piotr A i czy znajduje się on w zbiorniczku par oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zbiorniczku par oleju nie ma żadnego uszczelniacza. Rura dochodząca do tego zbiorniczka musi być lekko nieszczelna bo w końcu skrzynia korbowa gdzieś musi się odpowietrzyć.

Widziałem kiedyś zafirę w której jakiś nadgorliwy mechanik uszczelnił rurkę dochodzącą do zbiorniczka silikonem, zużył chyba pół tuby nie można było zdemontować tego węża, wszystko było super szczelne.

Efekt był taki, że opary i tak znalazły sobie ujście tylko nie tam gdzie przewidział to konstruktor a na każdym możliwym połączeniu i zamiast pocenia głęboko z tyłu cały silnik dookoła był zarzygany olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę znalazłem temat ze swoim problemem... plującą olejem odmą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jablokg czy nie ma żadnego sposobu, żeby wyeliminować lub chociaż ograniczyć przedostawanie się oleju do wlotu turbinki? piszesz, że nie ma tam żadnego uszczelniacza a jednak Piotr A w swoim poście o jakimś wspomina. Jak to w końcu jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To niech kolega najpierw wstawi rysunek z EPC pokazujący gdzie ten uszczelniacz się znajduje bo ja jako gość, który trochę Z19DTH rozebrał i zawsze zdejmowałem całą odmę a jednak w życiu żadnego uszczelniacza tam nie widziałem, może po prostu wszystkie były jakieś popsute

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Druga sprawa do dostawanie się par oleju z odmy do dolotu, szczerze mówiąc nie przyglądałem się temu systemowi odpowietrzenia skrzyni korbowej na tyle żeby stwierdzić czy to w ogóle jest możliwe przedostawanie się oleju do dolotu, cały czas myślałem, że jedyną drogą, która istnieje przy takiej sytuacji jest po prostu sama turbina, która puszcza olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja Ci powiem, że nie dowierzając jednej firmie, która mi turbinkę sprawdziła pojechałem do jeszcze jednej tak dla potwierdzenia... no i potwierdzili, że turbinka jest w dobrym stanie i oleju nie przepuszcza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i podali właśnie tę teorię z odmą, więc chyba coś w niej jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koledzy czy ktoś się orientuje czy puszka odmy powinna być w środku pusta? nie powinno być tam jakiegoś filterka czy coś? bo u mnie w środku jest pusto... kolega mechanik się zdziwił, bo mówi, że on w swojej 330D ma filterek wymienialny raz na 3 wymiany oleju... w Viki nie ma tam filtra czy ja go z jakiegoś powodu nie mam?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Edited by brzoza20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tam filtra to po pierwsze, po drugie mozna ten pojemniczek wymyc pod woda z srodkami czyszczacymi a pozniej dokladnie osuszyc - POWTARZAM DOKLADNIE!

I tak czy siak bedzie sie odma pocila u gory. U mnie po umyciu i przejechaniu jakis 2000km juz mam na niej mgielke

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wszystko jasne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a puszka była czyszczona benzyną ekstrakcyjną i DOKŁADNIE osuszona

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

mam pytanie,

jakie wymiary ma ODMA ?

Dokładnie chodzi mi o wymiary węża średnicy wewnętrznej i zewnętrznej

chodzi mi o węża średnica wewn. i zewn. wymiar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj kolego niestety ja Cie nie pomogę, bo sam jej nie tykałem, a zmierzyć nie mam jak za bardzo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jabol, rozmawiałem z fachowcami od turbo o odmie i oni twierdzili, że w VC często właśnie nie sama turbina puszcza olej, ale właśnie poprzez odmę dostaje się on do dolotu… Ponadto stwierdzili, że może się tak dziać przy zapchanym filtrze powietrza – wtedy turbo zamiast ssać powietrze przez filtr ssie częściowo przez odmę wraz z olejem…

Share this post


Link to post
Share on other sites

System wężyków w tej odmie jest ostro porąbany, może faktycznie w sytuacji gdy filtr powietrza jest przytkany zaciąga olej z odmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filterek powietrza mam OK, więc po prostu musi sobie przy okazji zaciągać olej z tej cholernej odmy... w takim wypadku nie da się chyba mówić o utrzymaniu kolektora jak najdłużej w czystości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet jeśli wstawimy blaszkę między EGR a kolektor i tym samym ograniczymy osadzanie się sadzy w kolektorze to plucia olejem z odmy wytępić się chyba nie da. Wielka szkoda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

można sprawdzić (łatwo) czy odma pluje olejem w turbine a potem w kolektor, sam tak zrobiłem. z góry odmy wychodzi wężyk który łączy się z dolotem powietrza z filrra powietrza do turbo, wystarczy rozłączyś ten wężyk w miejscu połączenia z metalową rurką (zdiąć osłone silnika, tą z napisem opel, i rozłączyć opaske zaciskową na wężyku znajdującym się w okolicach pompy wysokiego ciśnienia i obudowy rozrządu) potem między wężyk a metalową rurkę montujemy 4-5cm odcinek wężyka 1/2 cala przezroczystegoi łączymy wszystko razem w ten sposób będzie widać czy z odmy jest zaciągany olej przez pracującą turbinę. u mnie to nie występowało, przezroczysty wąż był w środku w miarę czysty a napewno nie było w nim oleju tylko jakieś opary, więc po pewnym czasie zdemonkowałem mój wynalazek i złożyłem wszystko tak jak fabryka przykazała z tym, że opaska pierwotnie która była na tym miejscu była jednorazowa i musiałem ją zastąpić inną

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silnikach 1.8 i 2.0 w VB GM zastosował po jakimś czasie tzw separator oleju, który zakładało się na odmę

Please login or register to see this link.

Wynalazek zapobiegał właśnie przedostawaniu się zbyt dużej ilości oleju do dolotu, może warto pomyśleć o podobnym rozwiązaniu w VC ? Kiedyś widziałem ten separator od VB i jest to zwykła puszka wypełniona czymś w stylu wełny zbudowanej ze stalowych włosków, powietrze przechodzi a drobiny oleju są zatrzymywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli coś na wzór filterka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak opatentujesz instalację tego w VC to piszę się na taki zabieg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie myślę nad czymś w tym stylu

Please login or register to see this link.

Troszkę grzebałem po allegro i okazuje się, że np w BMW jest nawet fabryczny separator oleju, w którym wymienia się wkład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... bardzo ciekawe rozwiazanie ten filterek. W takim razie dlaczego to "cos" co mamy z tylu silnika nazywane jest przez ASO separatorem? Fakt, jest tam system dziur, dziurek i moze kanalikow - ciezko je dostrzec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

W takim razie ten filterek nalezalo by zamontowac za tym "separatorem" na wezu idacym do dolotu i wymieniac filtr yy... 5000 km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to co mamy jest separatorem, który działa do d*py i trzeba założyć jeszcze jeden ? Tak sobie szczerze mówiąc gdybam, ale coś w tym może być, kupa oleju w dolocie nie jest zbyt pożądana a jeśli nie leci od turbiny to trzeba szukać dalej przyczyny jego pojawienia.

Nie sądzę żeby taki filterek trzeba wymieniać, raczej go rozkręcić i umyć a co najważniejsze jest cały czas kanał rewizyjny w którym widać co się dzieje i ile faktycznie tego oleju tam pluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim razie czekam na testy owego filterka i dokladnego miejsca zamontowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie o tym mówił mi kolega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ma w swoim BMW właśnie jakiś wkład w odmie, który wystarczy czyścić co jakiś czas, ale zaleca się jego wymianę co 3 wymianę oleju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...