Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Zacho

Wymiana kostki stacyjki - jak wyjąć starą?

Recommended Posts

Guest Zacho

Od jakiegoś czasu przy gaszeniu silnika mam samozapłon (nie chce zgasnąć, tylko nierówno rzuca).

Wyczytałem, że przyczyną może być kostka stacyjki.

Zakupiłem nową, zabrałem się za montaż i stanąłem na wyjęciu starej kostki.

Wyjąłem już złacze z przewodami (przy pozycji I kluczyka), odręciłem małą śrubę (bez łebka) z góry kostki, ale nie wiem jak się dostać do bolca z drugiej strony, który ponoć tam jest i trzyma kostke.

Czy ktoś już z tym walczył i może doradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o ile sobie dobrze przypominam to chyba tego bolca wbiłem do srodka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zacho

Please login or register to see this quote.

OK, ale jak do niego dojść? Czy trzeba wymontować całą stacyjkę? Jeśli tak (bo inaczej nie widzę możliwość dojścia do tylniej części gdzie jest ten bolec) to jak odkręcić ją od kierownicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

opis jest w temacie o demontażu stacyjki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zacho

Please login or register to see this quote.

Oczywiście przeczytałem wcześniej cały ten post, ale nie znalazłem tam rozwiązania na wciśniecie bolca bez wyciągania całej metalowej stacyjki. A jeśli chodzi o wyciągniecie stacyjki to opis tyczy się tylko wyjęcia części z zapadkami, a nie tej metalowej obudowy, której trzyma się plastikowa kostka. Są fotki całej wyjętej stacyjki, a wiec zapewne da rade, tylko jak? Od góry widać dwa otwory gwintowane, czy to śruby tam wkręcone trzymają stacyjkę przy kierownicy?

Kto może pomóc, bo stoję z robotą i jeżdżę hulajnogą ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiele z tego pamiętam bo dawno to było więc szczegółów nie podam ale do wyjecia kostki na bank nie trzeba rozbierać stacyjki bo robiłem to pod blokiem uzbrojony raptem w podręczne narzedzia.

Jest chyba jakis otwór w przez który odblokowujesz ten zatrzask co zaznaczyłem strzałką na rysunku i wtedy powinna wyleźć.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zacho

Please login or register to see this quote.

To się tyczy złącza z przewodami, przy odłączaniu od kostki. A czarna kostke od metalowej stacyjki też wyciągałeś bez demontowania stacyjki? Mam nową, to widać, że z dwóch stron są takie same oczka, jedno trzyma śrubka, a drugą niby ten bolec z tyły, ale jak do dziada dojść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety nie pamiętam więc nie będę się tu mądrzył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">- może kto inny da radę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

kolego właśnie walczyłem tydzień temu ze stacyjką i z wkładem do drzwi jak jeszcze się nie uporałeś to ci pomogę. Napisz z czym masz problem !

Jak od góry wykręciłeś ta małą śrubkę to pociąg i musi wyjść ten czarny plastik. Z drugiej strony jest taki bolec który się nie wykręca po prostu pociąg najpierw od strony wykręconej śrubki i powinno wyskoczyć. ten plastik trzyma się na takich plastikowych uszach. Wpisz sobie w allegro kostka stacyjki vectra i jak zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi.

A jak nie będziesz wiedział jak wyjąć stacyjkę to pisz !!

Edited by dnicpon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zacho

Please login or register to see this quote.

Tak właśnie zrobiłem. Trzeba podważyć najlepiej duzym śrubokrętem płaskim pomiędzy kostką a stacyjka i wkoncu puści.

Jedynie przy montażu nowej można sobie bolec cofnąć i próbować go wbić, jak nowa kostka jest już zamontowana, małym płaskim śrubokrętem ( wsunąć go od tyłu z dołu - widać gdzie bez kostki).

Kostka wymieniona (była oryginalna GM od nowości) czy pomoże na samozapłon - zobaczymy :34:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

Skoro się uporałeś to OK !

U mnie wyłamało styk w kostce stacyjki i przy próbie odpalenia silnika (przekręcaniu kluczyka) ułamał się ten trzpień który od strony stacyjki wchodzi w kostkę. Więc musiałem wymienić i kostkę stacyjki i samą stacyjkę + wkładkę w drzwiach kierowcy !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie jak wyjąć kostkę stacyjki w opel Vectra b 1.6 16v i czy mogła spalić się ta kostka bo przekręcam kluczyk aby odpalić nie ma żadnej reakcji kontrolki zapalają się jak powinny nie przgasaja nawet jak chce odpalić czy to może być wina kostki stacyjki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam teraz to samo.. Po całym dniu jeżdzeniu po włączeniu zapłonu jest tylko cykniecie ale nie kręci ? 

Rozwiązałeś ten problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po godzinie walki pokonałem ten tylni bolec podważając ucho od środka śrubokrętem. Kostka zdemontowana od kierownicy, teraz mam problem jak odłączyć ja od gniazda, gdzie jest tam jakiś zatrzask dokoła widzę tylko blaszki, wysunęła się na 2 milimetry i dalej nie chce. Pamięta ktoś jakiś patent czy wsiąść ja siła na dwa śrubokręty?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kostkę wypina się w pozycji nr.1

Jak wypniesz delikatnie wypinasz z każdej strony tak jak zacząłeś na zdjęciu tylko uważaj ze środka wylecą blaszki i sprężynki musisz pamiętać z kąt by później złożyć spowrotem 

Ja miałem taki problem że jak było ciepło w aucie nie załączała ostatnia pozycja pomogło pdpiłowanie ostatniego plastikowego zjazdu by stycznik milimetr wcześniej opadał na styk jak przyjrzysz się zasadzie działania będziesz wiedział o czym mówię

Edited by Harry 168

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kostkę będę wymieniać na zamiennik za 30 zł (więc chyba moge zgubić blaszki), wcześniej 2 lata temu mechanik mi zmieniał. Myślałem żeby zamówić w ASO ale życzą sobie 200, to auto i tak max dwa lata pociagnie.

Też miałem problem z odpaleniem jak się nagrzała od słońca, teraz raz na 20 pali i jeszcze muszę ją odpowiednio wygiąć.

PS. To jednak nie kostka, zostaje wina kabla albo rozrusznika. Na podstawie wstecznej inżynierii rozebranej kostki przygotowałem plan dalszych badań.

Please login or register to see this attachment.

Tak wygląda rozebrana kostka, trzeba uważać na te łapki i sprężynki żeby tego nie zgubić.

Na podstawie mojej analizy zrobiłem taki schemat działania kostki.

Please login or register to see this image.

/monthly_2020_05/IMG_20200502_175136.jpg.75cd7bee933d30bbb57b60637a2c9dc5.jpg" />

Ostatecznie doszedłem do wniosku że winy jest rozrusznik i przygotowałem post o jego regeneracji.

 

Edited by p4x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...