Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mietek13

Kierunkowskaz przedni prawy - dziwne działanie

Recommended Posts

Witam,

Dzisiaj rano podczas otwierania auta nie zadziałał przedni prawy , po wejściu do samochodu uruchomiłem "migacze" i niespodzianka kierunkowskaz pracuje prawidłowo.

Po południu podczas jazy wyskoczyła informacja o błędzie w prawym migaczu.

Podpiąłem OP-COMA i układ odczytał następujący błąd w UEC: obwód prawego migacza przerwany.

Błąd kasowałem - wracał (wiec stwierdziłem że mam padniętą żarówkę w kierunku)

dla pewności uruchomiłem funkcje diagnostyczne i test przednich świateł kierunkowskazów . I tu niespodzianka po 10 sekundach "wypalania" kierunkowskaz się zapalił.

Przejechałem parę kilometrów i znowu kierunek przestał działać.

Moje pytanie : W czym szukać przyczyny takiego zachowania (żarówka??? - elektronika??? - styki ????)

Co do wymiany żarówki to wiem co to znaczy w polifcie bo już poczytałem co nieco.

Proszę o sugestie

Pozdrawiam mietek13

Share this post


Link to post
Share on other sites

niewiem czy to pomoże, ale u mnie w przedliftowym było podobnie, komunikat o przepalonej żarówce w prawym przednim kierunku a żarówka sprawna, błąd był w kostce wchodzącej do refllektora, któryś styk nie łączył. niewiedziałem który z nich odpowiada za kierunek, więc iolacją owinełem kostkie i kable wychodzące z niej aby je usztywnić i od tej pory wszystko gra. prowizorka, ale skuteczna ;-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej, przejżyj kostki i złącze żarówki, czy nie jest gdzieś zaśniedziałe lub zawilgotnione - teraz mgiełka i rosa więc możę coś zalazło i czasem łączy, a czasem nie.

Przetrzyj, osusz, zaizoluj albo potraktuj kontaktem i będzie wsio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za podpowiedź proszę tylko o informacja w jaki sposób wyciągnąć tę wtyczkę w polifcie w lampach przednich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wyglada ze to jakas typowa przypadlosc. U mnie tez przestal swiecic prawy przedni kierunkowskaz. Wymiana zarowki wymaga zdjecia zderzaka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> W serwisie jedyne 180PLN,w normalnym warsztacie skasowali mnie 140.Zarowka byla ok, przeczyscili styki, przejrzeli kabelki wszystko bylo ok. Zarowke wymieniono na wszelki wypadek. Po miesiacu znow jest to samo.

Nie mam czasu sam bawic sie w sciaganie zderzaka a szkoda mi kolejnych 140PLN zeby stwierdzic ze wszystko jest ok.

Moze ktos ma doswiadczenie (i rozwiazanie)z tym problemem?

Pozdrawiam

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ROJBER

witam.posiadam vectrę2.0 i z 89 roku.dziś znikły mi kierunkowskazy.Wymieniłem spalony bezpiecznik a kierunków wciąż nie ma.Co to może być?Czy awaryjki są na tym samym przerywaczu co kierunki?bo awaryjki działają. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ostatnio miałem poliftowe lampy w rękach bo kolega robił przekładkę, zdjęcie zderzaka to nie problem, ale mniejsza o to

mieliśmy problem z jednym kierunkiem, ale wynikał on z braku styku, może nie tyle w kostce co w oprawce, niesteety najwygodnie jest odkręcić lampę żeby tam zaglądnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat stary, ale problem mam podobny w vc polifcie. Prawy przedni kierunek nie działał, przeczyściłem styki przy żarówce i teraz działa, ale na desce i komputerze dalej mam info o żarówce. Czy trzeba op-com'em kasować błędy po wymianie żarówki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem ten sam problem w polifcie, stukniecie w lampe powodowalo ze zaczynal swiecic. Zreszta ogolnie mam przy wszystkich prawie zarowkach jakis problem, bo okazalo sie tak jak w klapie tylnej - poprzypalane styki w oprawce. Na nastepny dzien musialem miec auto a tu tanki zonk... oprawki na zapas brak oczywiscie. Zrobilem fuszere, wycialem z puszki blaszke i na sile wlozylem w oprawke i taka wlozylem (ciezko weszla oczywiscie). I tak jezdze juz pol roku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Napewno kiedys problem wroci bo pewnie przypalone tez jest ze strony reflektora.

Co do samego demontazu zarowki, robilem bez sciagania zderzaka. Zdemontowalem obudowe filtra powietrza i jest tam dojscie albo bardzo trudne. Kombinerkami chwycyilem oprawke i udalo mi sie ja przekrecic, ale sily wlozylem w to tyle ze bylem pewien ze zaraz cos urwe. Naszczescie sie udalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo, zrzuciłem zderzak i dobrałem się do styków żarówki, były nadpalone. Podlutowałem i mam spokój już od 1,5 roku. Przy okazji wymieniłem pozostałe żarówki co by nie zdejmować zderzaka za często. Zdjęcie zderzaka zajmuje mi już tylko kilka minut - kwestia wprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odświeżę nieco temat,

otóż ostatnio po zapaleniu samochodu wyskoczył mi na CID komunikat dotyczący przednich prawych kierunkowskazów, sprawdziłem samochód z zewnątrz na awaryjnych czy też osobno załączonych stronach i wszytko działało poprawnie, komunikat pojawił się jeszcze z 2 razy mimo że kierunkowskazy działały normalnie, przy 3 pojawieniu się komunikatu w trakcie jazdy przy natychmiastowym włączeniu prawych kierunkowskazów sygnał dźwiękowy i optyczny był szybszy (jak to bywa w przypadku przepalonej żarówki) po czy wrócił do normy. Wczoraj miałem podobną sytuację: zapalenie samochodu, pojawienie się komunikatu i znów przez chwilę sygnały dźwiękowy był szybszy po czym po 5s wrócił do normy (manetka była ustawiona na miganie ciągłe). Kontrola zewnętrzna znów wykazała że wszystkie kierunkowskazy działają normalnie. Dodam że komunikat pojawiał się tylko na CID, kontrolka o przepalonej żarówce przy zegarach nie zapaliła się. Niestety nie miałem czasu aby sprawdzić błędy OP-COM'em.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymień żarówki wyczyść styki

Edited by matro1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyczyściłem obie oprawki żarówek kierunkowskazów bo miałem ten sam problem dość długo, zamieniłem stronami :) a i jedno czego nie pomyślałem żeby zrobić to wyczyścić także styk z oprawką w samej lampie i to powinno zamknąć temat na szmat czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektórzy piszą że nie działający kierunek to wina przepalonych styków. Ale nikt nie piszę jak te styki naprawić. U mnie właśnie są przepalone w lewym kierunkowskazie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja miałem wypalone styki w tylnej oprawce pozycyjnych.Pomogło  pokrycie wypalonego miejca cyną z lutownicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj też nałożyłem cynę, na razie działa. Ale nie potrzebnie zaglądałem do drugiego reflektora. Bo teraz mam następny problem - zaczął mocno parować. A ten gdzie lutowałem styki nie paruje. Ech, przynajmniej się czegoś nauczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuję na styki dać pasty miedzianej u mnie jak jest wilgoć z rana potrafi się błąd zapalić ale po chwili znika po posmarowaniu jest lepiej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

A czy ktoś z Was miał taki problem: 
Kierunkowskazy prawe (przedni i tylny) działają zarówno z awaryjnych jak i z manetki, natomiast jedyne co nie działa wcale to powtarzacz prawy, ten na błotniku pomiędzy dżwiami pasażera i przednm kołem.

Wyjąłem, wymieniłem gniazdo, wymieniłem żarówkę - nie pomogło. 

Czy ten mały powtarzacz ma osobny bezpiecznik?

 

-> Problem dawno rozwiązany: Po zrobieniu pomiarów omomierzem, okazało się, że w gniazdku powtarzacza był brak MASY. Musiałem ja podprowadzić osobnym przewodem od śruby na kolumnie amortyzatora. Efekt - nie widać naprawy a działa!

Edited by Piwex
Resolution

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje, czy oprawka żarówki kierunkowskazu w reflektorze przednim w lifcie jest taka sama w prawej i lewej lampie, oraz czy jest taka sama w lampie zwykłej, xenonie i bixenonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, również miałem taki problem. Rozwiązanie/ wyciągasz oprawkę kierunkowskazu, wiercisz w niej dwie dziurki tak aby była możliwość przylutowania do styków dwóch kabli, następnie jeden bezpośrednio podłączasz do akumulatora, a drugim robisz bajpas do kabla przed kostką;-) wcześniej mierzysz miernikiem w kostce gdzie idzie napięcie jak włączysz kierunkowskaz (na zapłonie). Następnie kostkę wraz z bajpasem podłączasz do reflektora. Roboty na około 15 minut, oczywiście w zależności od posiadanych umiejętności obsługi miernika i lutownicy;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...