Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest typol

Olej cieknie z dolotu

Recommended Posts

Guest typol

Witam

Zauważyłem wyciek oleju z rury dolotowej międz przepływomierzem a turbosprężarką , cieknie z łączenia z tą mniejszą rurką. I tu moje pytanie co robić? Czy oznacza to jakieś kłopoty z turbo?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też tak mam i podejżewam że jeszcze wielu innych. Ten cienki przewód to odma silnika i nią trochę zawsze oleju lubi kapnąć, szczególnie przy dużych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Kłopoty z turbo oznacza sporo oleju w wężu za turbosprężarką .Olej w miejscu które pokazałeś pochodzi z odmy silnika i to że tamtędy sobie troszke leci wraz z oparami jest normalne.Nienormalne jest jak leci bardzo dużo bo oznacza zużyty silnik,zapocenie na zdjęciu oznacza też że masz lekką nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest typol

Strasznie nie leci ale alternator jest uchlapany. A sama rura szczelna nie jest czy się rozszczelnia z wiekiem? Wymiana nie pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To normalna sprawa wylatują tam opary z minimalną ilością oleju. Jedynie co temu zaradzi to chyba silikon temperaturowy obsmarowac to ruchome łączenie w pozycji takiej jak ma być zamontowane i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo. Odłączyłem kiedyś tą cienką rurke z odmy, zatkałem to plastikowe wejście przed turbiną i jeździłem tak kilka dni i tak jakby auto było trochę mocniejsze. Pytałem mechanika w ASO co z tym zrobić, powiedział ,że uszczelniali silikonem ale efekt był krótkotrwały.

Nowa rura kosztuje w ASO koło 100 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest typol

No ciekawe tylko czy wymiana pomoże bo jak nie to 100 w plecy a cieknąć będzie, może lepiej ropki za 100 zalać i sie nie przejmować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aras124

U mnie dokładnie to samo było, zakleiłem to silikonem w zeszłe wakacje i do dzisiaj jak na razie jest spokój, nic nie leci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

u siebie zaobserwowałem podobny efekt zbierania sie oleju w okolicach przepływki - powiem nawet ze sie "przelewa" w zgięciach....

wczesniej przepływka była sucha do czasu az poszła mi pewnego dnia ON do oleju i miałem przez chwile nadstan, łacznie ok 7,5 l mieszanki oleju i ropy w misce olejowej. Troche mi sie silnik rozbiegał.... ale zatrzymaliśmy go w porę...

Moze faktycznie wyjscie odmy podłączyc do butelki aby olej spływał a wejscie odmy przed turbo zaślepić czymś...

Ktoś ma jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w odmie może brać się z nieszczelnej uszczelki pokrywy rozrządu.Wtedy nic nie trzeba zaślepiać wystarczy zmienić uszczelkę lub założyć starą na silikonie. Na zdjęciu zaznaczyłem strzałkami gdzie olej przecieka do odmy i moim zdaniem gdy turbosprężarka się włącza to zasysa ten olej i pużniej jest go pełno w intercoolerze, kolektorze ssącym, zawór EGR pluje olejem i itd. Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

może być, faktycznie. O tym nie pomyślałem a org uszczelkę GM juz z 5 razy zakładałem i zdejmowałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecież odma znajduje się w pokrywie rozrządu, a olej znajduje się w komorze nad wałkiem rozrządu, to w jaki sposób może być zasysany przez odmę z tych kanałów. chętnie bym widział takie rozwiązanie jak mówisz, ale czy tak jest na pewno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te kanały w głowicy silnika zaznaczone strzałkami są od odmy i łączą się z kanałami w pokrywie rozrządu i prowadzą do ujścia przed turbo. Gdy jest nieszczelna uszczelka pokrywy rozrządu w miejscach zaznaczonych strzałkami to wtedy olej(smarujący między innymi wałek rozrządu) przedostaje się właśnie do tych kanałów, a te kanały to odma. I moim zdaniem gdy turbosprężarka się włącza to zasysa powietrze i przy okazji ten olej, ale jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz obejrzałem sobie zdjęcie (tylko) pokrywy zaworów i faktycznie są tam kanały które zaznaczyłeś w głowicy. Jeżeli jest faktycznie tak jak piszesz, ze są to kanały odpowietrzające skrzynię korbową, to faktycznie olej może być przez wadliwą uszczelkę zasysany i wydalany przez odmę. Chyba zdejmę tą pokrywę i sprawdzę uszczelkę.

A powiedzcie jeszcze czym uszczelniacie później nowa uszczelkę?

dziękuję za info i pozdrawiam

aw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Please login or register to see this quote.

Rozbierałem ostatnio pokrywę zaworów i mogę potwierdzić, że kanały w pokrywie do odmy pokrywają się z tymi zaznaczonymi na zdjęciu w głowicy. Uszczelniłem silikonem GM (numeru nie pamiętam). Ale powtórzę chyba zabieg bo nie przyłożyłem się do uszczelnienia tych kanałów tylko raczej na zewnętrznej stronie.

Mogę dodać tylko że uszczelniałem też pod pompą vacum, dałem silikon i dalej cieknie. Ta uszczelka to lipa moim zdaniem jest za mało gruba i chyba trzeba dać więcej silikonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To musi być dobry silikon, mała tubka w sklepie motoryzacyjnym to ok. 12zł. Elementy trzeba odtłuścić np. benzyną extrakcyjną, a silikon dobrze jest nanosić strzykawką wtedy szybko i dokładnie idzie.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli chodzi o silikon to daj sobie spokoj ja juz dwa razy smarowalem i nic jest to zabieg krutkotrwaly teraz musze sprobowac wymienic uszczelke z pod klawiatury tak jak pisali koledzy wczesniej moze to pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy ktoś z szanownych kolegów sprawdził skuteczność tego zabiegu? Od dość dawna walczę z braniem oleju w moim dth, ale póki co nieskutecznie.

Edited by Gilu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Branie oleju moze byc spowodowane zuzyciem trawersow, czyli uszczelniaczy wtryskow bodajze, lub tez zuzyciem pierscieni, ale obstawialbym na trawersy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trudno się nie zgodzić, ale czy wówczas nie było by problemów z uruchomieniem zimnego silnika?

Mój pali na dotyk. Dodam, że również stawiałem na uszczelniacze zaworów bądź pierścienie. Swego czasu chciałem nawet zrobić próbę olejową, ale mechanik, który podobno zna się na rzeczy, twierdził, że skoro nie ma kłopotu z uruchomieniem zimnego silnika, to olej nie wchodzi do komory spalania. Zatem szukam dalej...

Edited by Gilu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy koledzy.

Tak jak wszyscy użytkownicy diesla mam problem z olejem w dolocie więc poczytałem i postanowiłem coś z tym zrobić. Na wiosnę zdjąłem dekiel, odtłuściłem i wyczyściłem uszczelkę dokładnie, posmarowałem dobrym silikonem i złożyłem z powrotem. Do oryginalnej odmy doczepiłem ok 0,5m przewodu tej samej średnicy i wypuściłem swobodnie w okolicach maglownicy a otwór w dolocie przy turbo zaślepiłem. Wczoraj zajrzałem żeby sprawdzić jak po takim okresie to wygląda.

- w dolocie nie ma oleju, więc musiał być wcześniej zaciągany z odmy,

- w odmie jest pełno oleju który wcześniej był wciągany go kolektora przez turbo a teraz oblepia dołożony przewód,

- nie przybyło oleju przy egr

Ktoś ma pomysł co powoduję wyrzucanie oleju przez odmę?

Muszę wrócić do układu z odmą połączoną do dolotu bo na rozgrzanym silniku czasem czuć delikatnie opary, a nie chcę mieć znowu oleju w dolocie.

Może ktoś ma patent na separator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Please login or register to see this link.

rozwiazales juz problem z olejem w odmie ?Bo ja sie zmagam z tym samym problemem .

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężka sprawa chyba ciśnienie z nad tłoka ucieka pod tłok i tamtędy do góry pod pokrywe zaworów i turbo zasysa pcha dalej do dolotu,lub samo turbo przepuszcza olej i stąd olej w dolocie ale można takie coś dorobić.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oo coś nowego jak dla mnie

Pytanie czy zapobiegawczo można takie cudo zastosować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

A moze zastosowac takie cos z bezyny

Please login or register to see this link.

i podlaczyc spowrotem pod dolot ,a olej bedzie zostawal w filtrze ?

Ciekawe skad sie bieze ten olej w tej odmie , czy moze miec na to wplyw uszczelka pod glowica ? bo u mnie prawdopodobnie do wymiany ale niejestem tego jeszcze na 100% pewien .

Edited by piotr19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...