Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lukaszwojtek898

Dzwine zachowanie

Recommended Posts

Guest lukaszwojtek898

Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem ze swoja Viką ('99 r.) silnik 2.0 DTI 101 KM otóż gdy jadę na 4 biegu i mam obroty tak 3 tysiące i w górę to odczuwam takie dziwne jak by silnik na chwile zwalniał później znowu przyspiesza i tak cały czas i tak buja samochodem nie odzuwa się tego aż tak bardzo ale jako kierowca to sie czuje.

Dzieje sie też tak na biegu 5 przy prędkości 160 km/h i wyżej. Tez tak samo odczuwam jak by juz nie chciał dalej iśc no i tak troche przyspiesza troche zwalnia a pedał np wcisnięty do oporu. Pomocy koledzy co to może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie tzn. np. czwarty bieg, gaz do dechy, auto ciągnie i jest chwilowy odczuwalny spadek mocy przy ok. 3tys. obrotów. U mnie winny był elektrozawór od turbosprężarki. Podmieniłem na inny od kolegi i nie mam tego efektu. Możesz spróbować podmienić ten elektrozawór na inny, np. na ten z klapek, lub egr'a, po prostu zamień je miejscami. Zobaczysz czy tak samo się auto zachowuje.

Edited by lukas311

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszwojtek898

Aha ok kolegi to tak zrboie i zobaczymy czy pomoże. Dzieki wielke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

Kupiłeś ten zawór?

Jak tak to ile Cię kosztował i gdzie go kupiłeś?

U mnie jest coś takiego właśnie przy 160 km/h.

Edited by Basu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupiłem. Dostępne są na allegro. Używka ok. 100 zł. Nowy ok. 300-350 zł. Ja brałem od klubowicza

Please login or register to see this link.

. Zapytaj, może jeszcze ma.

Edited by lukas311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze wątpię by winą za sytuację opisaną w pierwszym poście był solenoid turbosprężarki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Raczej stawiałbym na mieszczącą się w normie, a jednak nieprawidłową pracę przepływomierza, jak to było w moim przypadku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

No jakiś czas temu pewien tumanek potraktował dolot plakiem.

Może być to następstwo tego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak plak to pół biedy. Kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej powinna przywrócić właściwe parametry pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

Benzyna ekstrakcyjna, czy specjalny środek do czyszczenia przepustnic?

Czy nie ma to różnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musi dobrze rozpuszczać tłuszcze i odparować na sucho nie pozostawiając żadnych środków smarnych.

Ja osobiście używam preparatu "Kontakt WL". Jest to alkohol izopropylowy rozpuszczający tłuszcze i tlenki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj podmienić przepływke tak jak mówi kolega esiuabek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

Przepływka była tłusta i została wymyta.

Dalej to samo.

Zaobserwowałem, że to "kołysanie" występuje tylko jak się wciśnie pedał gazu i przyśpiesza.

Jak trzyma się stałą prędkość np 160 km/h to pracuje równo, jak tylko wciśnie się pedał gazu to znowu słychać to pulsowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jeszcze podstaw od kogoś przepływomierz, gdyż może być jeszcze jakiś tłuszcz w środku na elemencie pomiarowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kotlet

Ja miałem dokładnie taki sam problem z bujaniem (dodatkowo jeszcze kop z turbiny było czuć za wysoko, ok 2700rpm), i pozbyłem się go w środę.

Sprawdziłem przepływkę, EGR i dalej to samo. Więc szedłem spokojnie po układzie podciśnienia i znalazłem siłownik od klap zawirowań. Był jakoś dziwnie krzywo złożony, więc otwieram (bardzo łatwo się łamią zaczepy), a tam w środku pęknięta sprężyna która przebiła membranę. Do sklepu - 85 Zł oryginał (różnica w pracy samego siłownika - niebo do ziemii), założyłem. Kupiłem Viki we wrześniu, i chyba od tamtego czasu nigdy tak nie jeździła jak teraz. Nawet nie wiedziałem że tak umie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Gorąco polecam sprawdzić ten element!!! (i przy okazji cały układ sterujący EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kotlet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

Przepływka wymieniona.

Kupiłem Pierburga

Objawy ustąpiły, a do tego czuć że jest wyraźniej żwawszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszymy się, że mogliśmy pomóc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oby autko służyło jak najlepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Please login or register to see this quote.

To było to.

Auto jest żwawe, o wiele lepiej przyśpiesza i ustąpił problem zupełnie inny.

Jak dłużej postał to po rozruchu bujną obrotami i zakopcił.

Teraz od razu pracuje równo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...