Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Spawacz

opel vectra b 1.8 16v (olej nagar)

Recommended Posts

Witam mam veki 1.8 16v kombi 99rok. Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod pokrywa zaworów od razu jak podniosłem pokrywę wylał mi się olej… okazało się ze co drugi rowek spływowy był zapchany i olej stal. Silnik nie miał smarowania a na cały silniku były ogromne ilości nagaru (ogólnie to jedna wielka smoła…;/). Wyczyściłem to co się dało zwieszku ale dużo jeszcze tego zostało balem się wyczyścić to dokładnie żeby czasami jakiś paproch nie dostał się gdzieś dalej żeby nie było jakiś innych problemów… olej używany przed kupnem samochodu to castrol. Ja od kupna(około 1,5 roku temu) cały czas używam shela 15/40. Co teraz mam zrobić żeby zlikwidować ten cały nagar? zmienić na jakiś inny olej? a może dolać czegoś co rozpuści ten świństwo?? Help.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem przed zakupem musiało być już coś nie tak, może poprzedni właściciel zalał go jakimś motodoktorem, ogólnie do tego typu silnikó nie powinno się stosować olejów gęstszych niż 10w40. Jest preparacik co się zowie engine flush, wlewa się go, odpala na 15 minut silnik, ważne aby chodził na wolnych obrotach a następnie wymienia olej, zalej go czymś porządnym i trochę żadszym powiedzmy 10w40, powinien resztę sam rozpuścić. Dodatkowo po 1-2 tyś ponownie zmień olej wraz z filtrem gdzieś ten syf będzie musiał zejść

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Czy to nie było tak że nie zbyt często wymieniałeś olej w aucie? zaleca się co 10 tys a nawet lepiej by było jak masz gaz co 8. Druga sprawa czy nie jeździłeś w zimie na krótkich odcinkach? Przez to mogło by dojść do zważenia się oleju a następnie do tego co opisałeś. Ważne jest aby raz na jakiś czas w zimie porządnie dogrzać silnik tak aby miała szansę z zniknąć woda która się wytrąca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol, shell... super oleje...

a do tego klasa lepkości 15w i efekt jest właśnie taki jak widzisz

Idz za radą JarekS a na pewno poprawią sie warunki pracy Twojego silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najpierw

Please login or register to see this link.

lub

Please login or register to see this link.

a potem zalej silnik np Motul 6100 Synergie Plus 10W-40

I daj znać jakie efekty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolenie to ja zmieniam olej 2 do 3 razy w roku bo duzo jezdze. W zime jezdzilem raczej dlugie trasy do pracy mam 25 km w jedna strone, przzez to droge przy tej zimie jaka byla to temperatura silnika byla cos kolo 70 stopmi, moj opelek sie grzejestrasznie jak stoje w korkach a podczas jazdy to nie przekracza 82 stopni. No to bede teraz wlewal 10/40:) olej zmienialem od 10000 do 15000 km. Acha jeszcze jedno pytanko moze byc shell 10/40 czy moze jakis inny?? Dziekuje bardzo za pomoc pozdrawaim:)

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama zmiana oleju na 10w za wiele nie zmieni, tym bardziej jeśli to nadal będzie Shell... (ale nie zaszkodzi)

Wyżej masz instrukcje co zrobić aby faktycznie był jakiś efekt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul 6100 Synergie Plus 10W-40 mam lac go juz caly czas czy tylko kilka razy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym został juz na Twoim miejscu na tym oleju ale wymieniał go tez co max 10 tyś. To jedno z lepszych smarowideł jakie znam w tej klasie lepkości, ma właściwości ograniczające zuzycie oleju.

Poza tym jesli faktycznie masz tak zawalony motor nagarem (moze porób fotki i wrzuć na forum, chetnie zobaczymy) to czy dodanie takiego specyfiku raz wystarczy? mysle ze przydałaby Ci sie płukanka co najmniej ze 2 razy a co mozesz wygrzebac usunałbym fizycznie.

Po takiej płukance zalałbym na "chwile" nawet tym shellem 10w40 i po 1000 km zmienił na motul i nigdy wiecej nie wracał do mineralnego oleju.

A tak poza tym nappisales ze zmieniales olej do ok 15 tyś km. To na minerał o co najmniej 5 tyś za pozno

Kolejna sprawa, mowisz ze w zime sie niedogrzewa a w lecie grzeje w korkach. Masz kolego termostat do wymiany bo z tego co mowisz jest non stop otwarty w pewnym stopniu.

Masz tak jeszcze ze grzeje Ci sie dopiero w korku jak jest zima a jak jedziesz w lecie na trasie to jest ok?

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak jest okolo 10 stopni rano to rozgrzewa mi sie do 78 stopni po przejechaniu 4-5km a gaz zalancza mi sie no po przejechaniu dobrego 1 km. Teraz podczes trasy jest ok okolo 80 stopni no w korkach to na okroglo wlancza mi sie wentylator przy okolo 93 stopniach. W zime mimo slobej temperatury nie bylo zadnych sladow na korku czy na bagnecie zeby olej byl nie dogrzany. Wogole to sprawdzalem przy okazji jak wymienialem uszczelke sprawdzilem cisnienie na zaworach 14-14-12-12 ale mialem strasznie slabe ako. No i po za tym wali mi ostro na przepustmnice olejem, zamontowalem filer na odme razem ze zmiana uszczelki no i jak narazie nie wyglada to zle. Silnik olej mi jak narazie nie bierze. Wogole ten silnik jest ostatnio jakis slaby czasami jak daje gazu to mi zwalnia jak jade to czyje czasami jak by mi odeszlo z 20 koni;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

to juz wiemy dlaczego wlasciciel na mineralu jezdził.

Wyglada na to ze trzeba remont zrobić a ktos przed Toba ratował sie zmianą na mineral, zapewne zalecenie mechanika

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie wiem czy poprzdnio ktos jezdzil na mineralnym wiem tylko ze byl to castrol, samochod byl kupiony w komisie a fura jest z wloch a to ze ja urzywam shella to mechanik mi mowi ze jak nie chce miec problemow z silnikiem to mam urzywac shella 15/40 mechanik wczesniej do nie go nie zagladal nie wiedziel co jest. Zapytalem sie tak po znajomosci jak olej mam lac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie dzisiaj wywalila mi uszczelka pod glowica... Tak wiec olej juz wlaje taki jak powinien tak mi sie wydaje... Vectra to jest zdecydowanie najgorszy samochud jaki iedy kolwiek mielam strasznie awaryjny czujniki, skrzynia biedow i wogole na okragl cos... Nie ma to jak volkswagen to jest jednak najlepsze auto nigdy mnie nie zawiodlo a sie sie pokusilem na opelka;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

trafiles poprostu na zaniedbany samochod,wielu sobie chwali vectry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">, przy okazji robienia uszczelki wymień uszczelniacze zaworowe oraz sprawdź w jakim stanie są pierścienie, wyczyść wszystkie kanały olejowe zalej 10w40 i będzie Ci jeszcze długo długo służył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile to cos bedzie mnie kosztowalo?;> Stary ja juz nie mam sily na ten saochod na wejscie padla mi skrzynia beigow f18 potem czujnik walka rozrzadu a teraz uszczelka pod glowica... no i jeszcze zapomnialem o tym ze na luzi czasami gasnie samochod i oczywiscie zaden mechanik nie wie co sie dzieje...

wprowadzam mala korekte w polsce mamy takich mechanikow ze nawet nie umieja zdjagnozowac co sie dzieje z samochodem jade do mechanika z awaria a on do mnie ze to uszczelka pod glowica i zaraz chce mnie ustawic na jakis termin... Tylko ze okazalo sie ze to nie to jest przyczyna takiej pracy silnika... spotkalem znajomego, ktory posiada astre 2.0 zaraz na wstepie powiedzial mi co jest z moja laleczka:D okazalo sie ze to wina swiec i przewodow a nie uszczelki za ktorej wymiane mechanik wolal 500zl na wejscie... masakra...;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam na vectrę od strony mechanicznej nie narzekam... gorzej jest od strony blacharki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie:) zmienilem ostatnio olej na 10w40 gm jest zdecydowanie lepiej silnik bardzo ladnie pracuje. Jezeli chodzi o nagar to nic z tym nie robilem bo boje sie ze cos sie zepsuje niech lepiej ten olej gm sam sobie wyplucze ten syf. THX za pomoc pozdrawaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...