Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest viki 96

gasnie po wcisnieciu sprzegla

Recommended Posts

Guest viki 96

witam wszystkich klubowiczów. mam pytanko związane z instalacje LPG. w momencie zwalniania,wciskam pedał hamulca a nastepnie sprzęgła i własnie w tym momencie auto gaśnie(dzieje się tak tylko na gazie). nie dzieje sie to zawsze ale dosc czesto. może ktoś miał podobny problem i wie jak mi pomoc. z góry dziękuje i pozdrawiam forumowiczów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Jaką masz instalację gazową??

4 generacji (sekwencja)??

2 generacji (mieszalnikowa)??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Małeś82

a jaki stan filtrów i swiec oraz kabli masz w tym aucie.napisz cos wiecej o tej instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzenie dolotu powietrza + regulacja instalacji

jest o tym sporo na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej sie tak dzieje na instalce mieszalnikowej.

Należy sprawdzić jak jest ustawiony dolot do filtra powietrza, a druga sprawa to regulacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyna może być bardzo prosta. U mnie po zalożeniu gazu przy większej prędkości też gasł po wciśnięciu sprzęgła. Rozwiązanie: należy rozłączyć tą rurę która zasysa powietrze z grila i wchodzi do obudowy filtra powietrza tak aby silnik sam zaciągał powietrze a nie żeby pęd powietrza pchał. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest rozwiązanie tylko ominiecie problemu co w przypadku nikłej stadniny pod maską 1.6 zaowocuje dodatkowym zmniejszeniem osiagów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fala

Please login or register to see this quote.

100% racji,proponuję sprawdzić szczelność całego dolotu(80%,że to skutek dostawania się lewego powietrza tzw.zdmuchiwanie gazu).Jest o tym sporo na forum,wystarczy przelecieć tematy w dziale LPG(poczytać).Pozdro!

Edited by Fala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest viki 96

instalacja 2 generacji REG by OMVL.filtry, świece,kable zmienione na sezon letni czyli jakiś miesiąc temu. dziękuje za podpowiedz, napisze co bylo przyczyna (jeżeli ja znajdę).pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fala

Od kiedy ja znalazłem swoją nieszczelność(rura dolotowa idąca od filtra powietrza do przepustnicy,pękła przy samej przepustnicy...)nie zgasł mi jeszcze nigdy a śmigam już ponad pół roku od naprawy(kupiłem nową rurę w aso 160 zł,podczas gdy na Allegro 130 zł(!!!!!)używana..Także proponuję ja odkręcić wyjąć i sprawdzić,ewentualnie może też być uszczelka pod przepustnicą,albo łącznik gumowy łączący kolektor ssący.Był strzał gazu?Na początek proponuję jednak regulację instalacji.

Please login or register to see this link.

Edited by Fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej to jest rozwiązanie bo bez tej rurki powietrze swobodnie biegnie do miksera bez żadnego ciścienia, i przy instalacji 2 gen zdaje egzamin bo niema w niej elektroniki która wprowadza zmiany w przepływie powietrza do silnika i zmienia parametry parownika, dlatego wyjecie tej rurki powoduje że silnik w trakcie jazdy nie gaśnie ale za to z tego co zauważyłem gorzej pracuje (obroty się częściej zawieszają) czyli coś za coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne - i nie ma różnicy ile i w jakiej temperaturze jest dostarczane powietrze. Ciekawe po co powymyślali jakieś durne doładowania intercoolery itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiamy tu o instalacji II gen a nie o benzynie czy gazie sekwencyjnym gdzie to o czym teraz co mówisz ma głęboki sens. Przy jeździe wcale tego gorącego powietrza nie dostaje tak dużo bo nawet przy przebudowaniu dopływu powietrza (tak żeby swobodnie zasysał zimne powietrze) będzie nam zachowywał się silnik podobnie, tak już jest w większości naszych X16XEL bez przepływomierza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...