Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
mario29

Zawór EGR

69 posts in this topic

Potrzebuje porady jak przeczyścić zawór EGR w Opel Vectra B 2.0 diesel 2000r. Pomoże ktoś? Był bym bardzo wdzięczny

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wymocz go w benzynie ekstrakcyjnej

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ale dokładnej porady krok po kroku jak wymontować, bo szukałem i nie mogłem znaleźć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sciagasz plastikowa oslone z silnika,EGR jest przykrecony dwoma srubami do takiej obudowy,wypinasz z niego wezyk podcisnienia,odkrecasz te 2 sruby i go wyciagasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zdejmujesz osłonę silnika i masz go jak na dłoni, odpinasz rurkę od podciśnienia, odkręcasz dwie śruby i to wszystko

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolega chce wyczyscic zawor EGR a nie kolektor

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie kolego , tamtą poradę też znalazłem:) a czym najlepiej wyczyścić ten zawór? benzyną czy jakimś specjalnym preparatem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie po wyczyszczeniu egr benzyną ekstrakcyjną zaworek wyzionął ducha, chyba membrane szlag trafił bo zawór stracił zupełnie szczelnośc.Jak działa to bym nie ruszał.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr sie czyści łącznie z regeneracją czyli wymianą zestawu naprawczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ]

inaczej to nie ma sensu bo po wyczyszczeniu moze nic nie trzymac bo sie rozszczelni

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co piszecie widzę ryzykowne jest, chciałem przeczyścić bo nieraz (rzadko) przechodzi mi w tryb awaryjny i zapala się chceck ( byłem na kompie i wykazało, że zawór recyrkulacji spalin), i tak jak by mam odczucie, że słabiej się zbiera, no i jak ostatnio sprawdziłem mniejsza jest prędkość maksymalna o koło 20km/h. Nie wiem czego to wina, co by trzeba zrobić..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta zaślep go

i po problemie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w jaki sposob w tych silnikach X20DTH zaslepic zawor EGR ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja również jestem zainteresowany zaślepieniem zawru EGR w X20DTH. U mnie zawór ten przepuszcza (ponoć jest uszkodzona membrana i nie nadaje się do naprawy - tylko wymiana). Czy zatem zaślepienie EGR'a rozwiąże tutaj problem z zaświecającą się kontrolką?

No i oczywiście jak mogę w tym silniku EGR'a zaślepić i czy to nie jest szkodliwe dla silnika?

Z góry dzięki, pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pany do poczytania 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

raczej radzą czyścić EGR w dth

trza odkrecic pokrywe z napisem ecotec i wiodac egr'a

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Sądze że te 20km/h mniejsza prędkość max. to przesada. Weź pod uwagę że EGR pracuje w ściśle określonych warunkach - zależnych przede wszystkim od obciążenia silnika. Przy dużym obciążeniu ( a jazda z prędkością powyżej 150km/h ze względu na rosnące opory powietrza i toczenia jest dużym obciążeniem dla silnika) zawór EGR jest i tak zamknięty.. Więc EGR nie wpływa na prędkość maksymalną skoro dużo wcześniej jest już całkowicie zamknięty.

Jeśli EGR czyścić to wtedy gdy masz obawy że coś jest nie tak np. kapie olej z małego otworku kompensacyjnego EGR lub z króćca gdzie podłączony jest wężyk podciśnienia. Dłuższy zastój oleju na membranie może ją uszkodzić.

Edited by adam_hybrid86
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jak go czyscic ? jakos rozebrac mozna ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W dieslu egr-a nie da sie zaslepić,poczytaj forum...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

regeneracja EGRu na allegro kosztuje ~180zł z przesyłką - mój był niby sprawny ale w zime wywalal bledu, dodatkowo pluł strasznie olejem... po regeneracji oleju wokól ani śladu! polecam, masz roczną gwarancję

a z tym że masz mniejsza prędkość max to poobserwuj wskazania przepływomierza na kompie - może sie okazać że przeklamuje i z czasem będziesz tracił na dynamice...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

ja użyłem spraya do czyszczenia przepływomierzy Liqui Moly (jest obojętny wobec gumowej membrany i elektroniki). Na koniec przemyłem benzyną ekstrakcyjną, bo ona w miarę szybko odparowuje. Czasami olej i inne zabrudzenia skutecznie Ci uszczelniają membranę i po czyszczeniu może się okazać, że czysta membrana jest nieszczelna....

Edited by adam_hybrid86
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale gdzie wlewales to jakos przez otwor od podcisnienia ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie przeczytaj i zapoznaj się z rysunkiem w poście. #5

Please login or register to see this link.

Ja podczas czyszczenia środek o którym wspominałem w poprzednim poście wlewałem przez króciec od podciśnienia i przez otwór "kompensacyjny" oraz polałem uszczelkę o-ringa przy obudowie w miejscu gdzie "wchodzi nóżka" od EGR

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to z mojego czyszczenia zaworu EGR pozostala puszka ktora przepuszcza juz wszystko. Zalalem EGR w benzynce ekstrakcyjnej i juz nie trzyma. Jest calkowicie nieszczelny, wywyala blad. Odlaczylem wezyk na troniku przy zaworkach kolo akumlatora i podlaczylem tylko podcisnienie do zaworku od klapek zawirowan. Jednak blad wlasnie wystepuje. Podlaczylem spowrotem jak fabryka i zaslepilem wezyk wchodzacy do EGR i wejscie do EGR. Jednak jutro juz sprawdze czy znow wali bledami. Jak blad wywali to auto nie jezdzi(tryb serwisowy) ale tez jest dziwnie bo raz blad walnie a raz zgasnie i auto jedzie ale to jak przelaczylem wezyki. Zobacze jutro na zaslepionym wezyku przy EGR.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pisali, żeby w benzynie tego nie robić... ze są specjalne preparaty do czyszczenia egr...

tylko wlasnie nei wiem czy tu czy w innym temacie... ehh  bryndza

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale benzyna ekstrakcyjna nie rozpusci membrany chyba ze byla membrana z papieru hahahaha, benzynka ekstrakcyjna ma zasade delikatnego dzialania , i rozpuszcza brud i olej

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak napisałem kilka postów wyżej, egr-a sie nie czyści.....Jak kolega by troche poczytał to dowiedziałby się że w dieslu żadnym sposobem nie da się tego zaślepić.Cokolwiek nie zrobisz-check...Tylko regeneracja(ok.150) lub nowy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.