Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MiSiEk#

Vectra B X18XE najpierw brak mocy teraz strzały z tłumika

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Mam problem z moją Viki '96 pb+lpg. Mianowicie od pewnego czasu odczułem brak mocy oraz dziure w obrotach (muł od 1,5tyś do 2,5tyś gaz w podłoge a ledwo co jechał) na benzynie na gazie raczej ok, nie przeszkadzało mi to tak strasznie bo i tak praktycznie na lpg jeżdże.

Ale ostatnio było coraz gorzej, tacił moc i w końcu dzisiaj objawy są beznadzieje mianowicie, odpali ale dam gazu a on jakoś tak przydusza obroty nie idą praktycznie wogóle i co najgorze jakieś dziwne strzały słychać z tłumika (nie takie straszne ale słychać). Ledwo co się da na gaz przełączyć (2tyś. obrotów).

Dodatkowo pali się check i w sumie zapalał się sporadycznie. Jak jeździł dobrze to miał błąd 0100 i 0130 czyli przepływomierz i lambda. Jeździł ok więc nic nie robiłem.

Teraz podpiąłem go pod interfejs i wykazał błąd 0100, 0130 oraz 01690 (odcięcie kontrolki na gazie) oraz nowy 0340 czyli czujnik wałka rozrządu.

Ale z czego pamiętam nie gasł mi powyżej 4,5tyś, obrotów i tylko z symptomów padnięcia miałem znaczny spadek mocy. Spalanie raczej nie uległo większej zmianie.

Co najlepsze wszystkie symptomy złowieszcze ma na benzynie na gazie chodzi ok.

Pytanie teraz za co się zabrać, niepokoją mnie te strzały przy dodaniu gazu...

Proszę o jaką kolwiek pomoc.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

skasuj błędy pojeździj troche i znowu odczyt może przepływka może czujnik wałka zobacz czy nie zasysa ci powietrza lewego i czy wszystkie węzyki podpięte od podciśnienia ,druga sprawa to taki zamół może być od tego że jeździsz tylko na lpg i komp bp sie zamula zalej go 98 i pogoń troche a lpg pod kompa podpinałes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ pomierz sondę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasowałem błędy i to samo jest pojawiają się zaraz wszystkie błedy. Powietrza lewego chyba nigdzie nie ma, sonda to raczej nie takie objawy...

sprawdziłem ten czujnik wałka rozrządu, z tym że mieżyłem go odłączając wtyczkę i kiedy był przykręcony. Czy ma to znaczenie czy pomiar wykręconego i wkręconego powinien być taki sam?

Bo jeżeli ma być taki sam to znaczy że mam go do wymiany bo wartości bieże z kosmosu:P

Edited by MiSiEk#

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...