Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Ament

Nie pali na jeden cylinder

Recommended Posts

Guest Ament

Krotko i na temat:

- Vectra B 1.6 16V (bez gazu), przejechane 150k. Od dwoch tygodni zaczal trzasc sie silnik na wolnych obrotach a z rury wydechowej takie regularne puf, puf, puf; check sie w ogole nigdy nie zapalil, z wydechu wypluwa paliwo,

- na kompie wyszly z pamieci bledy P0351 i P0352 (cewka zapl. A+B obwod pierwotny/wtorny). Na 1 cylindrze swieca zalana, pomiar sprezania dal ~ 15, jak sciaga sie z niej przewod to jakby ciut mocniej szarpalo ale to nie to samo co jak sie sciaga z innych swiec (wtedy silnik chce wyskoczyc). Czyli jakby ten cylinder nie dopalal albo nie palil w ogole,

- przewody (NGK) i swiece (Bosch) wymienione jakies 30k wczesniej ale kupilem nowe - i to i to od NGK. Niestety nic to nie dalo,

- dalej w kolejnosci jest cewka. Podmienilem na nowa u mechanika - nic sie nie zmienilo,

- wtrysk chyba jest ok skoro zalewa swiece no ale niestety nie mialem gdzie go podmienic,

- odlaczylem aku na 1h, pojezdzilem dwa dni i zczytalem bledy. Tamtych juz nie ma (byc moze byly tylko stare w pamieci) ale wyskoczyl 1405 (uszkodzenie zaworu EGR),

- silnik nie bierze oleju wiecej niz zwykle, nie bierze plynu chlodniczego (klarowny, brak oczek itp...), auto zbiera sie jak nalezy, na wolnych obrotach faluje w normie tzn tak jak od poczatku, utrzymuje ~ 750,

- jak zapale to kilka sekund chodzi ok dopoki nie przestanie pracowac pompa powietrza wtornego, wtedy od razu trzesawka i puf, puf, puf z wydechu,

- w miedzyczasie zalalem jeszcze STP do wtryskow, przegonilem ale tez nic nie dalo.

Macie jakies pomysly? Przeciez EGR chyba nie ma nic wspolnego z tym, ze nie pali na jeden gar?

Edited by Ament

Share this post


Link to post
Share on other sites

odłącz wtyczkę od EGR i sprawdź jak pracuje, ale skoro zalewa to raczej EGR odpada...

0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie

poczytaj tematy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm, ciężka sprawa - chyba nie pozostaje Ci nic innego jak tylko podmiana podzespołów i eliminacja metodą chybił trafił - jedno co mi przychodzi do głowy to czujnik położenia wału, podmień i daj znać czy coś to dało

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ament

mar111 - odlaczylem dzisiaj wtyczke EGR jednak zadnych zmian, tzn zapalil sie tylko po prostu check na stale na moment odlaczenia tej wtyczki (wczesniej nigdy sie nie swiecil). Po zczytaniu wyszedl blad 1405. Po wpieciu wtyczki check przestal swiecic. Na wszelki wypadek odlaczylem aku na 1h - po ponownym rozruchu i zczytaniu ciagle jest 1405. Czyli to jednak nie EGR choc nie wykluczone, ze sam w sobie juz sie tez konczy.

Te watki co podlinkowales juz czytalem wczesniej - tam wszystko sprowadza sie generalnie do winy cewki, swiec i WN a u mnie te wszystkie rzeczy sa wymienione na nowe.

YaSIu - tez o tym myslalem ale za bardzo nie mam gdzie podmienic i sprawdzic. Wbrew pozorom Czestochowa to wielka dziura i o dobrych mechanikow trudno.

Moze to jakas wskazowka? Jakies 10k temu robilem rozrzad (wszystkie czesci oryginalne i zalecane tutaj na forum - Gates itp, pompa wody SKF). Tyle, ze po tej wymianie silnik chodzil jak zegarek prawie rok; dopiero teraz takie jaja. Bo chyba pasek sobie nie przeskoczyl o zabek?

Edited by Ament

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyszło mi na myśl sprawdzenie koła pasowego i klinka na nim, także możesz sprawdzić pasek, czujniki hmmm jak by walnięty był czujnik położenia wału czy koła pasowego to by wszystkie cylindry źle pracowały a nie tylko jeden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ament

Bylem jeszcze dzisiaj u innego mechanika. Podpial kompa i sprawdzal jakies charakterystyki cylindrow - wyszlo, ze 1 i 4 nie pracuja tak jak powinny (szczegolnie 1). Skoro sprawa elektryki jest wykluczona (swiece, przewody, cewka) to facet obstawia wtryski. Ma stanowisko do ich sprawdzania i robi tez ich ewentualna regeneracje. No ale to wszystko dopiero po dlugim weekendzie.

Przy okazji skasowal blad EGR a jak dzisiaj troche pojezdzilem i pozniej juz sam sprawdzalem to juz sie nie pojawil. Zobaczymy za kilka dni.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Heh. Nowy slad w sledztwie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Otoz wczoraj musialem przejechac ok 15 km w miescie ale poniewaz korek straszny cala droga zajela mi jakies 40 minut. Silnik dobrze sie zagrzal w tym korku; na dworze wczoraj tez bylo ze 25C.

I gdy dotarlem do celu wszystkie wczesniejsze objawy jak reka odjal - silnik zaczal chodzic jak zegarek. Brak telepania, brak puf puf z rury, wszystko idealnie. Po powrocie do domu rowniez wszystko ok. Mysle - zagrzal sie skubany i moze cos puscilo w koncu albo moze przepchal sie wtryskiwacz (o ile to w ogole jego wina). Wieczorem, jak juz byl zimny, poszedlem go jeszcze odpalic i tez wszystko bylo porzadku.

Dzisiaj rano, po nocy juz d*pa. Znow trzesie, czuc ze cylinder nie chodzi, z wydechu puf, puf, puf.

I teraz pytanko do Was? Co mial wplyw temperatury do chwilowego uzdrowienia? A moze to wina jakiegos czujnika?

Edited by Ament

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie kiedyś poluzowała się wtyczka od czyjnika na wale, i miałem podobne objawy po jej założeniu też było ok, więc nie zaszkodzi sprawdzić wtyczek czujników i sondy, 2 wtyczki są pod kolektorem dolotowym z prawej strony widać ich bez jego demontażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkałem się z identycznym problemem w Vectrze ojca. Moje spostrzeżenie jest takie, jadąc szybko na wysokich obrotach nie czuć telpania silnika więc iskra jest lecz gdy obroty spadną silnik trzęsie się. Myślałem o podmianie kabli WN z1 na 4 cylinder, to by dało jakieś światło na sprawność cewki. Myślę że ten mechanik nie miał sprawnej cewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja vectra 1,6 16v ma identyczną dolegliwość wymieniłem świece przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza , filtr paliwa wyczyściłem korkowca i zawór EGR pomogło na jakiś okres czasu później znów to samo , wiec zatankowałem mocniejszego paliwa 98 oktanów przegoniłem auto w trasie około 100km jak ręką odjął ale nadal są powroty tej dolegliwości Po wykręceniu świec pierwsza od strony kierowcy ma ciemny kolor reszta lekko brązowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozbija się o moduł cewki zapłonowej. Wymiana jej pomogła wielu na tym Forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...