Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Supel

Płyn do wspomagania 1.9 CDTI

Recommended Posts

Mam pytanie na temat wskazan "miarki" w zbiorniku plynu do wspomagania w CDTI.

Wczoraj tak z czystej ciekawosci odkrecilem dekielek na ktorym jest miarka i kazdy kto to robil pewnie wie jak wyglada (korek gruby padyl a za nim jakis 1cm cienkiego - ten cienki to chyba miarka).

I o zgrozo... 2mm od konca miarki.

Pewnie dziś kupie i doleje - eh... i znow do ASO

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie brakuje tego plynu tam duzo bo pewnie z 100-MAX 150ml. Jesli od nowosi nie bylo dolewane to po 5 latach nie jest zly wynik nie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak czy siak, zmartwilo mnie to :/ Zadnych wyciekow czy czegos takiego nie mam

Zastanawiam sie czy profilaktycznie nie wymienic plynu, tj. oddessac szczykawka i wlac nowy - albo od spodu pojemnika wyciagnac waz odlac, i wlac nowy.

Edit:

Swoja droga sprawdzilem i mam zielony - metoda patyczka do uszu + husteczka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jaka norme musi ten zielony spelniac? Kupilbym w sklepie a nie w ASO - bo cene maja z kosmosu za 1 litr..

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam mam oryginalny oplowski olej do przekladni zuzylem 50ml a kupilem caly litr

Pisz na priva to ci odleje te 2 setki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozrawiam mietek1313

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolej i obserwuj. Jak nie był wymieniany to może i wymienić warto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie tak pomyslalem o wymianie i... zakupilem 1 litr. Jutro odessam go ze zbiorniczka ile sie da i doleje. Albo podaje na kanal do tescia i odlacze przewod z zbiornika.

mietek13 dzieki za info

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> szkoda, ze tak pozno tutaj zagladnalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT:

Odessalem ze zbiorniczka stary plyn - byl zielony, a raczej ciemno zielony przepracowany i nie mial "ladnego" zapachu ;P

Odessalem jakies 360ml - to tak naprawde nic biorac pod uwage pojemnosc calego ukladu. Jednak zawsze cos... Wlalem 400 ml i mam 1mm nad MAX. Zatem brakowalo ok 40ml, czyli spoko Jak na 5 lat.

Edited by Supel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak wymienić samemu płyn do wpomagania bo u mnie jest czarny jak smoła? A skąd wiadomo czy zielony czy czerwony, bo u mnie nawet koloru nie można rozróżnić.

Aha i ważna sprawa czy jak odessam tylko strzykawką ze zbiorniczka i naleję nowy będzie to wystarczające, bo nie mam na razie dostępu do kanału a musiałbym to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrob tak jak mowisz tylko kilka krotnie zeby nowy plyn wyplukal caly uklad.Potem wlej nowy plyn juz na stale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na pewno zielony i polecałbym Ci oryginał GM'a, na płukanie i zalanie 2literki wystarczą, no i jakiś browar

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie sa orientacyjne ceny tego plynu? A ogolnie ile wchodzi? A plukanie jak? Strzykawka wysysam ile mozna zalewam do mqxa pokrece kierownica i znow strzykawka wysysam i zalewam tak?

A jeszcze jedno pytanko techniczne czy taki płyn ma takie same właściwości:

Please login or register to see this link.

Zawsze myślałem, że płyn to płyn tylko kolor ważny, a jak to się ma naprawdę, bo ten GM to też nie jest jakośprzestrasznie drogi ?

Edited by Artur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe dlaczego płyn jest czarny? może listwa w przekladni skorodowana ,co koledzy na to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... bo brudny i nigdy nie wymieniany...

Niestety czasem tak jest, że wymiana na świeży niesie ze sobą niespodzianki typu rozszczelnienia i wycieki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co trzeba to trzeba zrobić, bo nie mogę męczyć wspomagania takim płynem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, trochę odkopię temat.

Poczytałem kilka tematów na temat płynu do układy wspomagania. Wnioski wysnułem takie, że płyn w układnie powinien być koloru zielonego bo on jest dedykowany do elektrycznych pomp wspomagania.

Dwa miesiące temu kupiłem samochód (1.9 CDTI) i mam delikatny wyciek z maglownicy. Chcę dolać płyn ponieważ jest już na minimum, tylko w układzie jest kolory czerwonego (bardziej różowy).

Doradźcie co powinienem zrobić, dolać czerwony czy wymienić ten i wlać zielony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwony 1940184 jest do wspomagania i automatycznej skrzyni biegów.

Zielony 1940715 zaś do wspomagania układu kierowniczego:

Astra II (G) (1998-2009

Astra III (H) (2004-

Signum (2003-2008)

Vectra C (2002-2008)

Sam musisz zadecydować jak i tak cieknie to dolał bym czerwonego jak magiel do roboty pójdzie to na zielony bym przeszedł po regeneracji lub w nowym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, doleję teraz DEXRON VI a niedługo oddaje magiel do regeneracji to zaleję zielonym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...