Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
TERI86

TURBINA 1.7 TD

Recommended Posts

[b

Witam .... Mam taki problem z turbo ...

odkad kupiłem Vectre 1.7 TD isuzu turbo załaczało mi sie przy ok 2500 obrotów,

a dzisiaj jadąc przy otwartym okienku uslyszalem dziwny dzwiek turbo jak sie załacza to taki gwizd słabnący...

co to sie dzieje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo turbinka się kończy albo sprawdź czy nie poluzowała się któraś rurka bo wtedy będzie dmuchać bokiem i gwizdać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm ale czy to normalne ze dopiero turbo załacza sie od 2500 obrotów ??

a jakby była poluzowana rurka to chyba jeszcze słabszy by bł ?? tak mi sie wydaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tyle się załącza co czuć że nabiera mocy. U mnie w poprzedniej jak się lekko zsunął wąż to gwizdało dość głośno a nie było czuć wyraźnego spadku mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz gwizd jak gwizd ale to jest gwizd taki słabnący ... wydaje mi sie ze powinien coraz mocniej gwizdac....

ale dziwi mnie te obroty ze tak późno sie turbo załacza?? czy ktos sie orientuje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo zaczyna łapać w tym silniku od 2500 więc wszystko jest ok. Sprawdzałeś te rury?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam wlasnie nic nie zauwazylem... jutro jeszcze pojde do mechanika jakiegos to moze on cos zauwazy...

i tak sie juz szykuje na najgorsze... czyli wymiana turbo...

zauwazylem ze rury sa takie okopcone albo tluste wiec moze juz jest z tym cos nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie tłuste od oleju. Jeśli tak to turbina go puszcza i zostaje wymiana albo regeneracja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm no zobaczymy ... narazie jestem w poszukiwaniu kogos kto podejmie sie sprawdzenia co z tym faktycznie jest ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda ze blizej nie mieszkasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do pompowania turbo to zwroc uwage ze maksymalny momemnt obrotowy ten silnik ma przy 2700 obr/min, czyli przy tych obrotach turbina zaczyna dawac maksymalne doladowanie:)

Czyli de facto czuc ze cos sie dzieje od 2.5 tys obr, wiec norma;)

Co do gwizdu szukaj nieszczelnosci na odcinku od filtra-turbo-intercooler-kolektor dolotowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no wlasnie mam tak ze turbo zaczyna slychac od 2,5 obobrotow ... myslalem ze tak nie powinno no bo troszke późno no ale ok ... myslalem poprostu o wymianie węży bo w niektorych miejscach sa popekane te weze no ale zobacze czy cos da sie z tym zrobic ... a idzie zrobi zrobic cos takiego z tym turbo by zaczynbało brac przy nizszych obrotach ??? czy da sie je jakos podregulowac ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przylaczam sie do pytania. Co zrobic aby turbina zalaczala sie powiedzmy od ok 2200 obrotow i na ile moze to wplynac na dynamike/ekonomie jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max69

Please login or register to see this quote.

Maksymalny moment obrotowy ten silnik ma przy 2400 obr/min

Edited by max69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawić się nie da. Turbina w tym silniku jest tak skonstruowana że dopiero przy takich obrotach jest wystarczające ciśnienie spalin aby mogła doładować odpowiednie ciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Maksymalny moment obrotowy ponizej obrotow zalaczajacych turbine? Czy napewno?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max69

Please login or register to see this quote.

Na pewno. I od takich obrotów odczuwa się doładowanie przy sprawnej turbinie, nie żadne 2500 czy 2700. Nie ma czegoś takiego jak włączenie turbiny, ona kręci się cały czas, jedynie przy pewnych obrotach zaczyna dawać odczuwalne doładowanie.

Pojemność 1686 ccm

Średnica cylindra 79,0 mm

Skok tłoka 86,0 mm

Moc maksymalna 82KM (60kW)

przy 4400 obr/min

Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)

przy 2400 obr/min

Stopień sprężania 22,0

Jest to silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu oraz dwustopniowe wtryskiwacze Pintaux, które podają paliwo strumieniem głównym i bocznym, w zależności od obciążenia silnika. Elektronicznie sterowane urządzenie podgrzewania wstępnego reguluje czas włączenia świec żarowych w zależności od temperatury silnika oraz prędkości obracania wału korbowego. W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy. W układzie korbowo-tłokowym znajdują się osobne dysze natrysku oleju, które podają olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoków, zapobiegając przegrzewaniu się tych części silnika. Przed nadmiernym nagrzewaniem sie silnika chroni dodatkowo wodna chłodnica oleju silnikowego. Wodą jest również chłodzona turbosprężarka, napędzana gazami spalinowymi. Aby zapewnić dopływ do cylindrów możliwie dużej masy powietrza zastosowano powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego do temperatur nie przekraczających 70 stopni Celcjusza. W układzie wydechowym jest zamontowany nieregulowany katalizator utleniający, który redukuje stężenie w spalinach związków CO i CH o 70% oraz cząstek stałych o 20-25%.

Oznaczenie silnika TC4EE1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nie ma czegoś takiego jak włączenie turbiny, ona kręci się cały czas, jedynie przy pewnych obrotach zaczyna dawać odczuwalne doładowanie." O to mi chodzilo...jasne ze turbo kreci sie caly czas. To chlodzenie wodne turbo to mnie zaskoczylo.

Edited by meliniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra pomylilo mi sie z moim wykresem z hamowni bo ja mam przy 2700 ale 205 nm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dobra to teraz troszke jeszcze inaczej. Turbo pracuje caly, ale dopiero przy wiekszych obrotach i odpowiednim cisnieniu spalin zawór WG "otwiera" turbine i strona zimna zaczyna tłoczyc powietrze i jest to prawie od razu pelne doladowanie (o.7 bara). Oczywiscie wszystko sie da zmienic. Moja przy 2500 rpm i przy odpowiednim obciązeniu daje 1.5 bara

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> a 0.7 jest przy 2000 rpm.

No ik eszcze jedno odnosnie doladowania. Bo troszku tez sie miesza.

Pelne doladowanie 0.7 bara uzyskujemy przy maksymalnym obciązeniu silnika, czyli na 1 ani na 2 biegu tego nie uzyskamy, na 3 jes ciezko a na 4 biegu juz jest osiągalne jak dobrze pamietam pow 3 tys obr.

No i przy zdrowym silniku to jakies przyspieszenie najbardziej czuc przy jak obrotek minie 2500rpm, i nikt tego nie zaneguje, mimo ze moment jest przy 2400 to chwila musi minąć zanim silnik dobrze zaskoczy.

A jeszcze do tego tekstu powyżej.

Pierwsze to chłodnica oleju. Jest to wielkie nieporozumienie, bo to bardziej działa jako podgrzewacz płynu chłodzeniu a z chłodnicąnie ma nic do czynienia. Znajduje się pod filtrem oleju.

Po drugie intercooler. No dobrze ze jest byle jaki ale jest. Tylko szkoda ze caly jest zakryty za lampą itp, nie mając zadnych prowadnic powietrza zza zderzaka...

Edited by mikruss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...