Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
nanek84

Dlawienie sie silnika przy dodawaniu gazu na niskich obrotach!

Recommended Posts

Witam koledzy,borykam sie ostatnio z takim problemem,otóż przy ruszaniu na niskich obrotach silnik się dziwnie dławi dopiero przy ok.3000tys. obrotów pracuje normalnie czyli wchodzi na obroty i ciągnie jak trzeba,przy każdym ruszaniu i przy redukcji gdy ruszam z niższych obrotów to wogóle niema mocy muszę popuścić pedał gazu wtedy jakby jest lepiej mogę w miarę ruszyć,dodam ze jak wcisnę szybko pedał gazu to słychać tak jakby chodził silnik na 3 cylindry takie mam wrażenie,potem znowu wchodzi na obroty i jedzie się normalnie,dodam jeszcze ze ostatnio wymieniłem:

-świece 4 elektrodowe Beru razem z kablami tez Beru.

-wymieniłem ten moduł ale na używany gdzie wchodzą kable od świec,bo znajomy mi mówił ze to mogło szlak trafić ale niestety jest to samo.

dodam ze sam grzebie zawsze przy swojej Viki ale z tym nie mogę sobie dać rady,już mi ręce opadają.

Pliss dajcie jakiś pomysł co to może być??

aha no i dzieje mi sie tak na benzynie jak na gazie.

pozdrawiam ekipę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> VKP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

rozumiem że świece i kable wymieniałeś dlatego że właśnie ci się dławił ???

czteroelektrodowe świece przy tym silniku są zbędne (to tak na marginesie)

wystarczą dwu elektrodowe

płynu w układzie chłodzenia nie ubywa Ci ???

byłeś na kompie ewentualnie sprawdzałeś błędy metodą na zworkę ???

Posprawdzaj wężyki podciśnienia może któryś spadł albo jest pęknięty.

Problem zaczął się nagle czy stopniowo ??? w jakich okolicznościach ???

ktoś nie grzebał wcześniej przy silniku ???

Jak rozrząd ??? kiedy wymiana ???

ok. jak odpowiesz na to co napisałem będziemy myśleć dalej.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny problem z moim v6. Też jak wcisnę za dużo gazu przy wolnych obrotach to silnik się dławi. Potem wraz ze wzrostem obrotów wzrasta moc. Czuć jest lekkie poszarpywanie. Jak odpuszczam gaz to zaczyna ciągnąć. Kable, świece i cewka ok. Przepływka też. Wężyki posprawdzane. Wszystko jest ok. Błędów brak. Posprawdzałem wskazania sond i czujnikóe i wszystko pracuje raczej dobrze. Mam wrażenie że dopóki się nie rozgrzeje to jest lepiej. Czujnik temperatury płynu działa chyba dobrze. Jest rozbieżność pomiędzy jego wskazaniami a wskaźnikiem na desce ok. 8 stopni więc chyba powinno być ok. Wygląda to tak jak by na wolnych obrotach dostawał za małą dawke, tylko dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemo21-wody mi nie ubywa,na kompie tez byłem jakiś czas temu gdy wymieniałem czujnik wałka rozrządu i od tamtej pory check się nie zapala czyli wszystko okej,jeśli chodzi od strony kompa,wężyków nie sprawdzałem od podciśnienia,przydało by się sprawdzić...co do rozrządu to wszystko wymieniałem 5tys km.temu.Problem ten mam odkąd pamiętam to wtedy gdy mi własnie ten czujnik wałka rozrządu padł to od tamtej pory zaczęło się to mi robić.napisze jutro resztę bo późno wróciłem dziś do domku,,,

sprawdzałem nawet ostatnio ciśnienie na cylindrach pokazało na wszystkich po 15bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmien cewke. u mnie cewka walnieta byla. moze pomoze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie jakby pomogło,cewkę już tez wymieniłem,fakt ze na używaną ze szrotu ale gościu gadał ze dobra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> i Viki dalej zamula,nie wiem juz co mam myśleć,w najblizszym czasie chce sciągnąc kolektor ssący i zobaczyc co tam sie dzieje...?Może sie uda albo i nie..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluchaj ja cewke tez wymienialem- myslalem ze dobra a na Tech2 sie okazalo ze mozna ja sobie wsadzic:). moim zdaniem nie laduj kasy w ciemno tylko pojedz do jakiegos speca od opla i tyle.troche moze Cie to drozej wyniesie ale p[amietaj ze chytry dwa razy traci:) Pozdrawiam i zycze powodzenia z tym jakze pieknym autem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cichy, a skad wiesz ze kable i swiece z ceką sa ok? Jaka metoda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

ja mam to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

jest opcja ze katalizator sie zapchal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

u mnie jest tak ze jak zimny to jezdzi ok

jak wejdzie na 80 stopni zaczyna sie udreka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

po weekendzie majowym jade na kompa, zobaczymy co wyjdzie

PS. Rozrzad wczoraj robilem i jest dalej to samo.

jak masz gdzie to sprobuj odkrecic kata i sie przejedz, u mnie nie dalo rady, bo sruby zapieczone. Na razie ciac nie chce.

daj znac jak uda CI sie odkrecic kata

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

NANEK84

Podjedz sprawdz rozrząd bo może po wymianie przeskoczył o jeden ząbek pasek mechanik np. słabo naciągnął rolkę napinacza i po pewnym czasie pasek przeskoczył.

Błąd czujnika wałka może to zasygnalizował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymiana i podmianka

Dewman, gdyby to był katalizator to chyba na wysokich obrotach byłoby jeszcze gorzej a u mnie czuć od 4 tys. wyraźnego strzała i idzie jak powinien

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie dokładnie na 2 tys. obrotów ale tylko na benzynie! Ostatni zalałem za stówke Pb i środek do czysczenia wtrysków, poganiałem auto po trasie tylko na benzynie i nadal to samo :/ Na gazie jest wsio w porządku.. jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz tak...kata Panowie tez wywaliłem bo jak ostatnio byłem na kompie to Gościu mi powiedział ze mam kata zawalonego i to dlatego tak zamula,wiec kata odkręciłem,oczywiście śruby,musiałem upitolić flexem bo inaczej nie było rady!!!I kata niema i dalej to samo także było.Lecz ostatnio mi się przypomniało że jakies 3mies. temu wymienialem czujnik cieczy co podaje temp. do kompa,i wydaje mi się ze to jest to! Bo gdy Vikunie odpalę na zimnym silniku to chodzi tak jak trzeba wogóle nie szarpie ani nic!!!Czy to by była wina czujnika???Fakt ze kupiłem wtedy jakiś nie orgynialny...także może coś ten czujnik fisiuje,leci w mambo...

Przemo21---pasek nie mógł mi przeskoczyć bo rolkę kolega mi pomagał naciągać ,z tego co wiem to wszystkie punkty na rozrządzie zgadzały się tak jak trzeba,punkty były okej.Czyli to odpada bo tego nie można przeoczyć..:)pozdr.

Edited by nanek84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie też trochę zastanawia ten czujnik ale sprawdzałem kompem i tak jak napisałem wyżej, trochę rozbiega się ze wskazaniami z deski ale nie ma tragedii. U mnie też jak jest zimny to lepiej chodzi. Czyżby te 8 stopni rozbieżności miało aż takie znaczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zmierz sondy, powinny chodzic w zakresie 0.1 - 0.9 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wogóle jeszcze doszło do tego że nie działają mi 2 wentylatory na chłodnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> jutro chcę zamówić dwa czujniki które się znajdują z lewej strony na chłodnicy i je wymienić!a co do szarpania to jeszcze zobaczę jak znajdę więcej czasu bo codziennie to pracuje i niema kiedy sie konkretnie do tego zabrać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nanek84, masz coś nowego w temacie? Ja wymieniałem teraz świece i kable na nowe ngk i żadnej różnicy. Czasem pojawia się ledwo wyczuwalne szarpanie na biegu jałowym a w trakcie przyspieszania czuć jak by silnik miał za małą dawkę. Tak jak pisałem na zimnym jest trochę lepiej a czy całkiem dobrze to nie będę sprawdzał bo szkoda tak piłować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

W tej chwili po przeczytaniu wszystkich postów przychodzą mi dwa pomysły i tylko dwa

Cichy117 w innym temacie piszesz że sonda na benzynie pracuje w małym zakresie i stawiam na sondę ewentualnie przepływka (często te 2 błędy ECU niewychwyca i dlatego Check się niepali, muszą naprawde ostro niedomagać żeby Check się zapalił)

Nanek84 stawiam na sondę lambda.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz sprawdzałem op-comem i na benzynie sondy chodzą w całym zakresie, więc nie tu leży problem. Przepływki też zakładalem 3 więc małe prawdopodobieństwo żeby wszystkie były walnięte. Tak na marginesie to ktoś wie jak powinny wyglądać parametry pracy przepływki? U mnie na wolnych obrotach pokazuje 12-14l/h a po wciśnięciu gazu rośnie chyba do ok. 340

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tam koledzy jakieś postępy w pracy ja mam problem z lekkim szarpaniem przy dodawaniu i puszczaniu gazu świece mają 3tyś a kable 2 dni wszystko NGK czy przyczyną takich szarpnięć może być krokowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectra myslenice

moze byc kolego najlepiej wyczyscic'przepustnice nie zaszkodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepustnica czysta jak nówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectra myslenice

no to krokowy zostaje ale nie wiem czy masz zespolony razem z przepustnicą

ja tak mam no ewntualnie przepływka w najgorszym razie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postawilbym jednak na sonde.

Albo reaguje zbyt wolno, albo w ogole przestaje dzialac po jakims czasie, chwilowe znikiki w dzialaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

mnie tez muli przy dodawaniu gazu na BP przy malych obrotach. Na Gazie sekwencji wszystko wraca do normy. jak silnik sie rozgrzeje to troche mniej 'zalewa cylindry'.

U mnie Zaczelo sie po zalozeniu gazu. Kilka razy kompa resetowalem to juz nie bylo takich objawow. po ok 4 razach reset kompa juz nie pomogl.

Ponoc, gdzies wyczytalem ze komp silnika zapamietuje czasy wtryskow z kompa gazu i dlatego sa bledne parametry wtryskow (lub cos podobnego). Zalewa cylindry czy jakos tak.

Albo wtryskiwacze sie juz z nieuzywania 'zapchaly'.

Jakies sugestie co to moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...