Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Discard

PRYAKNIE Z DOLOTU

Recommended Posts

Guest Discard

Witam. Vetra B 1.8 16V B+Gaz zwykły. Od pewnego czasu, na wolnych obrotach podczas postoju słysze takie dziwne "prykanie" z dolotu filtra powietrza. Nie mam tej rury co idzie od obudowy filtra bo gazownicy ściągnęli. Jakoś dziwnie "wciąga" to powietrze. Tak jakby nie równo no i to "prykanie". Jak wsadzę rekę w obudowę i zasłonie np. połowe tego przeswitu, to "prykania" nie ma. O co tu chodzi??

Edited by Discard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to bywa jak niedouczony gazownik poprawia to co stado dobrze opłacanych inżynierów projektowało parę lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

No dobra. Ale wczesniej tego nie miałem. A prykac mi zaczęło od jakichś 2 miesięcy...

Co może byc tego przyczyną, i jak zlikwidowac to prykanie. Bo przez to silnik nierówno pracuje, bo tak jakby zasysał to powietrze nierównomiernie....

Edited by Discard

Share this post


Link to post
Share on other sites

otwórz airboxa i pozaglądaj co ci się wydaje nie takie jak być powinno - moze nie tylko usłyszysz ale i zobaczysz to co "pyrka"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

tylko, że to jest takie prykanie powietrza, które tam wlatuje. Jakby nierówno było zasysane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sprawdz dokladnie szczelność dolotu (całego)

i tak jak mówię otwórz airboxa i pozaglądaj - może filtr powietrza sie podarł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i pyrka, albo coś wpadło (szerszeń

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ?

no popatrzeć tam możesz nie ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

z rana zajrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...i sprawdzę szczelnośc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

...tzn. szczlność sprawdzałem przy falowaniu obrotów. Nawet uszczelniłem złącza rur silikonem. Co prawda nie pomogło, bo jak obroty rosły i sie zawieszały, tak rosną i dalej sie zawieszają, ale wiem, że w 100 % szczelny jest.

Edited by Discard

Share this post


Link to post
Share on other sites

w którym temacie ten prpoblem opisywałeś ? bo moze to pyrkanie jest powiązane z tymi obrotami...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to widze ze problem chwile już trwa

powiedz mi

- czy dalej obroty fallusują

- czy dalej na cieplym nie chce odpalić

- czy jazda na benzynie a na gazie się różni (i pyrkanie na benzynie i na gazie ?)

- jak czyściłeś krokowca, jak przepustnice - czy problem pojawił się idealnie zaraz po czyszczeniu ? przed było wszystko dobrze ? gdzieś czytałem, że czyszczoną przepustnicę należy zaadoptować ... ale nie pamietam jak się to robi i coś znaleźć nie mogę - ale bede jeszcze szukał

- pisałeś też ze użyłeś nowych uszczelek - a jaką ty uszczelke wsadziłeś pod krokowca ?

- czy z twojego filtra powietrza wychodzi taka rura - czy inne ustrojstwo

Please login or register to see this attachment.

czy aby napewno silnik krokowy od 2.0 jest taki sam w 1.8 ?? ktoś mógłby to jakoś sprawdzić ?

zrób (ale sumiennie) :

1.

Please login or register to see this link.

2.

Please login or register to see this link.

jeśli obroty też sa nierówne

3.

Please login or register to see this link.

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolot i krokowiec w X18XE powinien być taki sam jak w X20XEV. Nawet przy założonym gazie II generacji gazownik powinien zachować oryginalny dolot a walczyć z regulacją i porzednym montażem gazowni.

Tego typu kombinacje (zdejmowanie / przekrzywianie dolotu) kończą się utratą mocy, falowaniem, gaśnięciem itp. Odgłsy też moga być od tego (szczególnie że po przesłonięciu cichną).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

- czy dalej obroty fallusują teraz już nie falują, ale zawieszaja się, i bardzo wolno opadają

- czy dalej na cieplym nie chce odpalić tego problemu juz nie ma. odpala bez problemu, chociaż jak zapale rano, to czasami tak go szarpie gdzieś przez 1-2 sekundy, a potem juz chodzi normalnie

- czy jazda na benzynie a na gazie się różni (i pyrkanie na benzynie i na gazie ?) na benzynie troche bardziej pryka, ale jest to niewielka różnica

- jak czyściłeś krokowca, jak przepustnice - czy problem pojawił się idealnie zaraz po czyszczeniu ? przed było wszystko dobrze ? gdzieś czytałem, że czyszczoną przepustnicę należy zaadoptować ... ale nie pamietam jak się to robi i coś znaleźć nie mogę - ale bede jeszcze szukał. kupiłem specjalny spray do czyszcenia w ASO. Czyściłem tym sprayem i nitrem. Wyczysciłem wszystkie dziurki dokładnie, itd. Problem pojawił się właśnie po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca. Wczesniej było wszystko super. Chodził idealnie.

- pisałeś też ze użyłeś nowych uszczelek - a jaką ty uszczelke wsadziłeś pod krokowca? Kupiłem nową uszczelke w sklepie. Tzn. taki kawałek jakby czarnego papieru.

- czy z twojego filtra powietrza wychodzi taka rura - czy inne ustrojstwo Nie. Z filtra powietrza nie wychodzi ŻADNA rura. Ale to podobno gazownicy ściągaja te rury przy instalacji gazowej

Please login or register to see this quote.

Ale te odgłosy nie pojawiły się zaraz po załozeniu gazu, tylko jakieś 2 miesiące temu. A falowanie i zawieszanie obrotów po czysczeniu krokowca i przepustnicy, czyli jakies pół roku temu. A wczesniej było ok.

Edited by Discard

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie jasno naświetliłes już sytuację

co do rury dolotowej do filtra powietrza - kolego tam ma być rura - tam powinno się doprowadzać (zazwyczaj) zimne powietrze! zakup rurę, zamontuj (może od tego zacznij i sprawdź czy pyrka dalej) ... opierdziel gaziarza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak nie to logicznie rzecz biorąc jeśli problem wystąpił zaraz po czyszczeniu przepustnicy i krokowca

wina będzie w tych dwóch elementach (oczywiście, jak wszystko dobrze podpiąłeś i nie uszkodziłeś wtyczek lub kabli do wtyczek !)

jedyna opcja - podmieniać - swoj krokowiec dać do kogoś - czyjś krokowiec do siebie

to samo z przepustnicą...

Zubek - jak to jest z adaptacją tej przepustnicy ? mógłbyś doradzić - czy to się tylko adoptuje w x18xe1 czy w tym silniku też ?? i jak to sie robi - bo jakoś znaleźć nie mogiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam nigdy nic nie adoptowałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie coś

tylko ja chyba czytałem, o 2ch włączeniach wiatraka i coś tam jeszcze

a dobra - zubek nie robil - to i discard nie musi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

...dzisiaj wymieniłem silnik krokowy. Obroty na benzynie się ustabilizowały i jest ok. Problem teraz jest z gazem. Bo na gazie raz spadaja do ok. 500 i wtedy sie silnik krztusi, a znowu innym razem zawieszają sie na 1500-2000. Byłem u gazownika - wyregulował i powiedział, że nic innego sie z tym gazem nie da zrobić. (gaz II gen. bez krokowego)

Co do prykania z dolotu to nic sie nie zmieniło. Martwi mnie jeszcze, że cos "cyka" w okolicy kolektora dolotowyego. Tak jakby ze środka kolektora. No i od czsu do czsu słychać takie dziwne nierówne jakby... gwizdanie.

Edited by Discard

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj kolego wężyka podcisnienia ktory ci wyskoczył z kolektora na 85% na to obstawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

Hmm... do przepustnicy to widziałem i są wszystkie. A te wężyki to gdzie dochodzą do kolektora?? Gdzie ich szukać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh jest ich troche...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Discard

Please login or register to see this quote.

ale to od spodu samochodu trzeba szukać?/ Bo od góry ich chyba nie widać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

widac ze 3 od gory i ze 2 sa od dolu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...