Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adamsky

Problem z samopoziomowaniem xenonow

Recommended Posts

Witam Wszystkich!!!

Mam problem z samopoziomowaniem reflektorow. Po przekreceniu stacyjki w "zaplon" reflektory poziomuja sie tak jak powinny, ale podczas jazdy juz niestety nic sie nie dzieje (brak regulacji) Bo odczytaniu bledow OP-COMEM wyszlo ze jest problem z lewa lampa, a konkretnie z przednim sensorem tym na prawym wachaczu. Oto 3 bledy:

B1001-(0) Sterownik nie skalibrowany,

B3410-(8) Sensor wysokosci przod - sygnal poza zakresem

B3410-(4) Sensor wysokosci przod - sygnal poza zakresem

Dodam jeszcze ze napiecie wyjsciowe, czy tam podstawowe, powinno wynosic chyba 2,2V, a jest 4,8V

Z tylu powinno wynosic tez okolo 2,2V i tez tak jest.

Jak ruszam tylnia osia, to napiecie z tylniego sensora zmienia sie odpowiednio, a z przodu jest ciagle 4,8V

Oba czujniki byly zmieniane jakis czas temu, ale ten przedni mial dorabiana kostke, bo oryginalna byla zlepiona z czujnikiem na stale jakims mocnym klejem. Zakladam ze ci co dorabiali te kostke mogli zle poprzekladac piny (3 kabelki) i dlatego jest ciagle zle napiecie, bo nie wydaje mi sie zeby ten sensor znowu padl, choc po odkreceniu go czesciowo z wachacza jak nim ruszam to powinno sie cos dziac, a ciagle jest 4,8V

Moje pytanie do Was, czy moze mi ktos pomoc i powiedziec jak maja byc wsadzone te kabelki ktory pin gdzie, lub jaki kolor gdzie? Nie chce wkladac na slepo zeby czegos nie spieprzyc.

Wiem jeszcze ze trzeba jakos skalibrowac te sensory, ale nie potrafie tego zrobic, jak sa bledy (zakladam ze OP-COMem sie da)

Sorry za tak dlugiego posta, ale staralem sie dokladnie opisac moj problem.

Prosze o pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Vectra z 2001r. Oryginalnie z xenonami.

Edited by adamsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wyglada kostka i rozklad pinow:

Please login or register to see this link.

czujnik przod P73:

pin 1 brazowy 0,5 mm2

pin 2 ------

pin 3 ------

pin 4 zolto-bialy 0,5 mm2

pin 5 bialo-czerwony 0,5 mm2

pin 6 ------

czujnik tyl P74:

pin 1 brazowy 0,5 mm2

pin 2 ------

pin 3 ------

pin 4 zolto-bialy 0,5 mm2

pin 5 bialo-czerwony 0,5 mm2

pin 6 ------

schemat:

Please login or register to see this link.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzieki Ravcio. Widze ze ogarniasz temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy ten sensor nie powinien zmieniac napiecia jak nim ruszam (z jednej strony go odkrecilem)

Nawet jak zmienilem 2 kable ze soba (zolty z czerwonym) to dalej bylo 4,8V.

Nie chce mi sie wierzyc zeby sensor byl znowu padniety, jak ma ledwo rok.

Moze trzeba go jakos wyzerowac, czy cos. Numer VIN juz podalem poprzez OP-COMA, z reszta byl podany.

Lampy sa ustawione dobrze (manualnie)Niby jak jest uszkodzony jakis sensor, to powinny lampy zjechac na dol zeby nie oslepiac innych, a u mnie po wlaczeniu zaplonu ida normalnie na swoja pozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlacz pod komputer, moze trzeba skalibrowac (B1001). sprawdz rowniez przewody idace od czujnika do lewej lampy.

od czujnika przedniego ida przewody do lewej lampy na piny 11,13,14 (czujnik tylny 11,12,14). kolory jak przy czujniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ravcio, Twoja pomoc jest nieoceniona:))

Problem juz czesciowo rozwiazany, a mianowicie jednak kable z czujnika na pinach nie stykaly. Pokazuje juz prawidlowe wartosci, ale jeszcze jest blad B1001 brak kalibracji.

Jaka jest procedura zeby ja poprawnie wykonac?

Wchodze odpowiednio w menu i daje na kalibracje, ale potem musze wybrac jakas pozycje, (zakladam ze czujnik poziomowania przod), daje na aktywuj, ale wyskakuje mi komunikat ze "warunki nie zostaly spelnione (ECU)" i dalej jest blad. Co robie zle??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego to juz nie wiem bo nie zaglebialem sie w programy diagnostyczne.

napewno sa osoby co w tym zakresie pomoga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie trzeba kalibrować. Spróbuj skasować błędy w lampie. Jeśli dalej będą aktywne to odłącz akumulator i spróbuj jeszcze raz. U mnie po takim zabiegu zaczęło śmigać bez kalibracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, problem opanowany:)

Po skasowaniu bledow dalej pozostawal jeden blad (B-1001)-Brak kalibracji, ale jednak OP-COMem dalo rade skalibrowac.

Zaznaczylem oba sensory (w sumie 4 pozycje, bo polozenie stale i polozenie zmienne tych czujnikow) no i sie udalo.

W prawdzie nie wyswietlil sie zaden komunikat, ze kalibracja zakonczona czy cos takiego, ale blad zniknal i lampy pieknie same sie reguluja.

Wielkie dzieki za pomoc dla Ravcia, bez niego bylo by ciezko:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów

mam podobny problem mianowicie w lewej lampie mam takie błedy

B1001

B1424

proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Jedyne co moge powiedziec, to tylko to, ze blad B1001 oznacza brak kalibracji, drugiego bledu nie znam.

Jak sprawdzales OP-COMem, to powinno pisac co oznacza ten blad.

Lampy w ogole zjezdzaja na dol i do gory jak wlaczasz zaplon?

Swiatla swieca normalnie podczas jazdy, czy zjechaly calkiem na dol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi błąd:

Please login or register to see this code.

Miałem taki błąd u siebie ale nie wiem dlaczego ani jak go naprawiłem. Nie mogło być nic poważnego bo inaczej bym pamiętał. Możliwe, że tylko styki coś niedomagają albo wystarczy skasować. Istotne są także inne parametry odczytywanego błędu np. czy jest to błąd obecny, nieobecny albo sporadyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz.

Lampy po zapłonie jadą w dół potem do góry po kilku sekundach błąd na MID Low beam...itd.

Mam pytanie jak wykonać kalibracje posiadam tylko zwykły kabel na RS232 domowej roboty. Co do styków popatrzę.

Gdzie kupię ten OP-COM i w jakiej cenie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To raczej po autoteście silniczków i mechanizmów lamp ksenonowych [...]Lampy po zapłonie jadą w dół potem do góry[...]sterownik zgłasza błąd.

Moim zdaniem masz uszkodzone lampy. Ktoś już to kiedyś naprawiał rozbierając lampy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pewnie masz racje jedna lampa trochę głośniej działa podczas auto testu najlepiej przydała by się druga na test.

Cy wasze lampy też tak mają ze podczas testu słychać takie tykanie jak by coś zeskoczyło z zębatki ?

Edited by ziomal-84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej nie. U mnie nic nie tyka. Pewnie trzeba by rozebrać i naprawić. może połączysz naprawę z regeneracją odbłyśników oddając do dobrej firmy.

Takie rzeczy słyszałem, ze robią na Śląsku w Piekarach Śląskich. Pewnie u Was także ktoś się znajdzie.

A która lampa u Ciebie niedomaga?

Cieszę się, ze mogłem pomóc. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest lewa lampa z nią jest problem.

pytanie następne czy lampy xenon ustawia się na stacji diagnostycznej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicznie ustawiasz lampy tak jak każde inne. Samopoziomowanie ma tylko za zadanie regulować położenie lamp zależnie od obciążenia. Coś jak ręczna regulacja tylko w wersji automatycznej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez mialem bledy w lewej lampie, a to wlasnie przedni sensor nie mial styku.

Przy samych lampach nic nie ruszalem.

Kiedys nawalil mi tylny sensor i tez blad byl tylko w lewej lampie.

Niektorzy pisali ze im lampy zeszly calkiem w dol podczas usterki. Mi swiecily normalnie, tylko ze mialem brak auto-regulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można jakoś sprawdzić w blokach pomiarowych czujniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o OP-COM, to mozna sprawdzic czujniki w blokach pomiarowych:)

Jest podana wartosc podstawowa, czyli bez obciazenia (ta sie nigdy nie zmienia)

oraz wartosc zmienna zalezna wlasnie od obciazenia. Tak jest na obu czujnikach (przod, tyl)

Nalezy sprawdzic obie te wartosci (podczas jazdy, albo najprosciej naciskajac na przednia, czy tylna os)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich

Mam podobny problem, tzn po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon lampy się "zerują" natomiast po włączeniu świateł już nie. Zakładam ze ma to związek z potrąceniem dużego psa (na szczęście psiak przeżył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">) ale od nie wiem jak naprawić "zerowanie" po włączeniu świateł. Piszecie że problem jest z lewą lampą-ja uderzyłem prawą lampą (nie wiem czy to ma znaczenie), a komputer gdy był podłączany do auta nie wykazywał jakichkolwiek błędów. Jak moge to naprawić. Z góry dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

lewa lampa jest glowna i ona "steruje" poziomowaniem gdyz czujniki samopoziomowania sa podpiete wlasnie pod nia.

test po wlaczeniu swiatel nie dziala w obu lampach ?? jezeli wszystkie przewody/sygnaly ida do lamp to blad moze byc w elektronice ktora znajduje sie w lampie tzw. "ECU lampy xenon" [lewa ma swoje, prawa ma swoje]

posprawdzaj wtyczki, kable, lampy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravcio o jakiej elektronice w lampie mówisz? Wyciągałem wszystko co tam jest, ale prócz cewki i siłownika innych układów brak. Do lewej lampy przykręcona jest przetwornica, prawa ma ją wyciągniętą głębiej. Kolega uderzył prawą stroną, a przynajmniej u mnie czujnik poziomowania jest na prawym wahaczu - mógł coś naruszyć - choćby kable

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Miałem błędy z przetwornicy i Op-com gadał coś w stylu ECU nie zaprogramowano lewa strona

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta elektronika to wnetrznosci przetwornicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> w ktorej sa 3-4 uklady spakowane w 1 opakowaniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

z tego co sie orientuje to czujniki samopoziomowania sa po lewej stronie auta [tj. po stronie kierowcy na przednim i tylnym wahaczu]

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tą przetwornicą to się zgadza, natomiast z czujnikami chyba nie ma reguły, to tak samo jak z czujnikami zużycia klocków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> U mnie poziomowanie jest z prawej strony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...