Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest ZBYNEK

Turbina .

Recommended Posts

Guest ZBYNEK

Witam .

Mam pewien problem , otóż moja turbinka od kilku dni ( trzy ) zaczęła dośc głośno gwizdac .

Jest to taki dzwięk :

Please login or register to see this link.

, ( nie mój silnik , ale brzmi bardzo podobnie tylko u mnie bardziej słyszalny jest przy wkrecaniu na obroty , a nie jak na filmie przy zejściu z nich ).

Nie ma oleju ani od strony dolotu , ani od IC . Łopatki wydają się całe natomiast wyczuwalny jest luz .

Osiągi auta się raczej nie zmieniły , natomiast dźwięk turbo jest zdecydowanie inny niż kilka dni temu .

Nie wiem czy to ma związek ale z 10 dni temu zmieniłem olej z MOBIL SUPER S 10W/40 na GM 10W/40 i oczywiście filtry oleju i powietrza ( FILTRON ) .

Proszę o radę czy jest się czym przejmowac czy poprostu tak ma byc ?

Dodam że mam to auto 2 lata i nigdy nie słyszałem takiego gwizdania mojego turbo.

Edited by ZBYNEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukasz1987pl

na pewno nie będzie to coś mało kosztownego, zapewne coś dostało się do turbiny i powyginało łopatki, sprawdź czy nie masz oleju w intercoolerze, jak masz to nie czekaj tylko turbo do regeneracji,im wcześniej dasz do regeneracji tym mniej może będzie do naprawy=mniejszy koszt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywaliło Ci którąś uszczelkę przy turbinie. Poszukaj czarnego przedmuchu - śladu .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ZBYNEK

Nie wiem czy mi przedmuchało jakąś uszczelke , natomiast dzisiaj znalazłem dziurę w dolocie powietrza ( przecięcie ok.2 cm najprawdopodobniej od opaski zaciskowej ) .

Oleju na IC nie na jak pisałem wcześniej .

Zakleiłem to przecięcie taśmą izolacyjną i teraz to charakterystyczne gwizdanie niewystępuje cały czas .

Dzisiaj jeździłem ok. 20 km i zdarzało się że wcale nie występował ten charakterystyczny świst , a zdarzało się że był na niższych biegach .

Już sam nie wiem , na razie muszę kupic przewód dolotu , a potem zobaczymy co się będzie działo .

Please login or register to see this quote.

Dolot zmieniony , niestety nic niepomogło .

Tak jak wcześniej pisałem ten dzwięk niewystępuje cały czas , zdarza się że wcale , a czasami raz jest , a raz nie .

Auto niestraciło nic ze swoich osiągów i niewystepują zadne inne objawy .

Gdzie mam szukac tego czarnego przedmuchu - śladu ? Bo niebardzo się orientuje.

Może ktoś z doświadczonych klubowiczy ma jeszcze jakis pomysł ?

Edited by ZBYNEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinbalcer

Witaj. W mojej viki zaczął się również taki dźwięk wczoraj i niestety muszę Cię zmartwić ale turbinka pada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja dzisiaj swoją już wymontowuje i jutro ruszam do Wrocławia zawieźć ją do regeneracji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak ktoś napisał im szybciej tym mniejszy koszt naprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam

Dokładnie to wybieram się tutaj:

Please login or register to see this link.

Gorąco polecam ten zakład

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by marcinbalcer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ZBYNEK

Please login or register to see this quote.

Witam .

U mnie od jakiegos tygodnia turbina pracuje juz cały czas bez tego dzwieku , tylko delikatnie ja slychac tak jak dawniej . Tak jak pisałem wczesniej brak jakichkolwiek innych objawów .

Narazie wiec jej nieruszam.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzejbe

Głośne gwizdanie turbiny nie zawsze oznacza jej awarię. Należy obejrzeć wszystkie przewody. Turbina będzie też gwizdać przy uszkodzonej uszczelce kolektora dolotowego. Też rok temu miałem głośne gwizdanie. Wymiana uszczelki + czyszczenie kolektora i cisza powróciła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinbalcer

No więc jestem po regeneracji turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kosztowało to 900zł, a przyczyną która spowodowała jej zepsucie był zapchany katalizator :/ spaliny wracały pod dużym ciśnieniem do turbo i się uszkodziło (był luz osiowy na turbinie) także pozdrawiam i radzę zadbać o kata

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ocenić regenerację turbiny będzie można powiedzmy po pół roku czy roku dopiero. I bardzo ciekawa teoria z cofającymi się spalinami. Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Mógłbyś to rozwinąć jak cofające się spaliny powodują powstanie luzu na łopatkach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinbalcer

Firma która regenerowała turbo daje 24miesięczną gwarancję bez limitu kilometrów także raczej muszą być w miarę pewni tego co robią

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo znam firmy które reklamacji po odejściu od kasy nie uwzględniają.

Z tego co zrozumiałem od faceta z tej firmy to zapchany katalizator działa jak sprężarka i spaliny które miały przez niego wylatywać wracały pod dużym ciśnieniem do turbo. I te sprężone spaliny spowodowały luz osiowy w turbinie.

Ale jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat to zawsze możesz skontaktować się z ludźmi z tamtej firmy a oni na pewno udzielą Ci profesjonalnego wyjaśnienia.

Edited by marcinbalcer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...