Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rssid

Sprezyny nowe "standard" czy "obnizajace" ?

Recommended Posts

Witam, przymierzam sie do wymiany sprezyn (komplet) w swojej Vectrze 1.8 kombi 2000r. Wiem ze tematow sprezyn bylo juz duzo ale byly typu " jakie obnizajace" dlatego pisze ten temat. Moj problem tkwi w tym ze moja Viki z przodu stoi jak na szczudlach a tyl siedzi jakby byl nawet obnizony. Brzydko to wyglada bo przeciez to nie lowrider... Moje pytanie brzmi: czy wybrac komplet nowych srpezyn standardowych czy obnizajacych? Na oku mam np. KAYABA (standard) lub FK (obnizajace ok -35/40).

A...i wiem ze poprzedni wlasciciel wymienial na pewno przednia prawa sprezyne razem z amortyzatorem i mial firme budowlana wiec pewnie wozil jakies ciezkie rzeczy w bagazniku i tyl siadl? No i dodam jeszcze ze auto nie bedzie mi sluzyc do wielkiego tuningu... raczej tego bardziej skromnego...i mam zamiar nim pojezdzic troche w trasy w tym roku (nad morze, nastepnie w gory)

Prosze o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poradził bym Ci sprężyny przód -60 tył -40. a i wymienić amortyzatory. ostatnio wymieniałem u kolegi w vectrze B i powiem że ładnie siedziała. jeszcze alusy ładnie i pięknie bedzie wyglądać. tylko mają taką wadę że jednak są dość twarde, ale drogi trzyma się jak przyklejony. możliwe, że Ci tył przysiadł bo zawieszenie jest do wymiany. to widać poprzedni właściciel się nie znał, amortyzatory powinno się zmieniać parami, a nie z jednej strony. Wszystko zależy od Ciebie, czy chcesz mieć na sportowo czy a komfortowo. a tylko nie polecam KYB założyłem do swojej Vectry C na tył i chyba stosują olej mineralny, bo w zimie był tył bardzo twardy, ale jak się zrobiło ciepło to odrazu poprawiło się resorowanie i jest ciszej. ostatni raz założyłem KYB

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

epson509 chodzi mi o same sprezyny..nie o amortyzatory bo wszystkie maja ok 74% (po przegladzie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorki troche się rozpędziłem

to tak jak w sumie napisałem. jak Ci zależy na lepszym prowadzeniu i na lepszym wyglądzie(osobiście bym to wybrał) to obniżające, a na komforcie to standardowe. ale coś musisz zrobić z tym tyłem, nie powinien tak nisko siedzieć, względem przodu. chyba, że na tył masz założone inne spręzyny niż na przód.

a może byś założył najpierw ten sprężyny na przód obniżające i zobaczył jak bedzie siedział względem tyłu??

a co do KYB(przez to co się z nimi dzieje w zimie) to nie polecam, lepszy sachs albo monroe

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pytanie "standardowe czy obniżające sprężyny ?" odpowiadam OBNIŻAJĄCE - ale nie dużo (napewno nie 60/40)

a więc

jesli planujesz zmiane sprężyn, ale nie amorów to jak obniżać to max do 30/30 mm ... nie więcej bo amory nie wytrzymają

pokażę ci na "żywym" przykładzie, którym jest moja zacna Vectrunia

tak wyglądała przed zmianą sprężyn

Please login or register to see this image.

tak po zmianie sprężyn

068d3a43c27a02c4med.jpg

też miałem masakryczną szpare z przodu, ale ładnie się zmniejszyła (siadło o 20 mm, ale mam sprężyny od V6, a na dniach zakładam już właściwe od 2.0 i jeszcze o troszkę się szparka zmniejszy)

a tył u mnie też był nisko - po założeniu sprężyn obnizających 30 mm siadł o 10 mm (a może 15 mm już nie pamietam)

a więc - komfort pozostał - nie jest za twardo, a przyczepność auta w zakrętach się zwiększyła - autem tak nie buja

sprężyny jakie założyłem to firma irmscher (30/30)

tu opisane dokladnie numery katalogowe tych spręzyn

Please login or register to see this link.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafpucha

Please login or register to see this quote.

Pozwolę sobie podpisać sie pod tą wypowiedzią.

Całkowitym nonsensem jest dawanie sprężyn 60/40 itp przy standardowych amortyzatorach. Swego czasu napalony wyglądem zrobiłem właśnie tak i nasze polskie dziury kosztowały mnie dwukrotną wymianę amortyzatorów przednich. A zaznaczę, że amorki też kupowałem "niby" przystosowane.

O ile faktycznie wygląda autko ślicznie, to obecnie jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich rozwiązań. I nie słuchaj tekstów typu skrócone skoki amortyzatora itp.

No chyba, że mieszkasz przy autostradzie i tylko nią będziesz jeździł. Polskie drogi nie nadają się na tego rodzaju eksperymenty.

Jeżeli już chciałbyś tak nisko, to od ręki bierz komplet stosowanych, przystosowanych do takich sprężyn amortyzatorów typu Koni itp..

Przy zwykłych to tylko i maksymalnie 30/30.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam -30 H&R i jest ok

kolo 205/55/16 i nic nie obciera

przod

Please login or register to see this image.

tył

9db5e245217e2ac0med.jpg

calosc

c7a30a20ce884285med.jpg

Edited by patryq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki koledzy za odpowiedzi:). Osobiscie wolalbym raqczej tez obnizajace ale problem w tym ze komplet zwyklych to koszt okolo 250zł a obnizajace minimum 400zł (te FK lub MTS ale nie znam tych firm dobrze) Na imschery mnie nie stac ani nic z tej polki a uzywane trudno dostac. A jakbym obnizyl 40/40 przy zwyklych amortyzatorach (ciagle mam na mysli te FK w przedziale cenowych ok 400zł) Moge potem tego zalowac? Jak by bylo z innymi elementami zawieszenia? Nie znam sie na tym dlatego pytam.

patryq u mnie tyl jest tak jak u Ciebie...a przod...eh..z 3-4cm wyzej.

Jeszcze mam pytanie odnosnie przeswitu pod autem. Moze ktos wie jaki powinien byc na serii i jaki Wy macie? Ja mam z przodu 20cm z tylu niecale 19 (mierzylem od asfaltu to progu po stronie drzwi (nie od zderzakow). Wiele o tym czytam takze na innych forach innych aut..no i jedni pisza ze -40 do seryjnych bedzie ok a inni ze nie. GLupi juz jestem.

Edited by rssid

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypowiem się ponownie

na standardowych amorach max 30/30, inaczej możesz tego żałować

możesz jeszcze szukać ze sporta 20/20 dużo jest do kombi z podobnym silnikiem

polecam irmscher - mozna kupic w cenie 250 zł tylko szukac trzeba

co do tego prześwitu - to troche głupio mierzyć, bo nei wiadomo w którym miejscu

najpewniejszą miarą jest od nadkola do ziemi i z przodu i z tylu

Patryq takie pytanie ci zadam - czy to przednie koło nie jest za bardzo wysunięte do przodu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domlo zmierzylem wysokosc tak jak pisales. Mierzylem od nadkola (w najwyzszym punkcie przez os kola pod kotem prostym do podloza) no i oto wyniki. Przod = 67cm tyl = niecale 63cm. Co o tym myslisz/myslicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie o ile pamietam jest 62/61

pozniej zmierzę ponownie i zedytuje posta jak bedzie inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. dzieki za informacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Teraz raczej smialo moge stwierdzic ze cos jest nie tak z tymi sprezynami (ba amorki maja ok 74%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...