Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
djmatti91

Trójnik czy kolanko??

Recommended Posts

Witam! otóż mam pytanie...

VB 1.6 16v sekwencja

może zaczne od poczatku.. ostatnio zauwazylem ze cieknie mi płyn chłodniczy, zlokalizowałem ze cieknie on z kolanka ktore znajduje sie jak pokazuje strzałka, troche głębiej wiadomo.. wychodzi z silnika. Akurat przyjechal brat sąsiada ktory pracuje w gazie

.. i powiedział ze tam nie powinno byc kolanka tylko trojnik.. bo wtedy moze rozwalic nagrzewnice i coś tam jeszcze i ogolnie auto nie powinno chodzic tak jak trzeba i parownik powinien zamarzać. Sęk w tym ze auto

chodzi dobrze, jestem w pełni zadowolony i żadnych objawów nie ma, na gazie zrobilem już ok. 6tys km i NIC! Moja pytanie brzmi czy faktycznie ta instalacja jest źle zalożona?

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapodaj lepiej zdjecie swojej instalacji i zdjęcia tego kolanka bo po tym zdjeciu nie wiadomo o co chodzi. Parownik powinien być wpiety równolegle z nagrzewnicą czyli trójnikami. jeśli są kolanka to niemam pomysłu jak to jest podłączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie jest zle wpiete.

Tak jak kolego wyzej napisal, musi byc wpiete rownolegle czyli przez trojniki.

Teraz masz wpiete w ten sposob, ze cala woda przechodzi przez reduktor a potem przez nagrzewnice albo w odwrotnej kolejnosci.

Tylko w takiej konfiguracji jesli nagrzewnica ma zaworek (a czasami maja) to jak on sie zamknie to woda nie ma przeplywu przez reduktor tylko stoi w miejscu.

Taki podstawowy blad, ale raczej dosc prosty do poprawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy jazda z tak zalożona instalacja czyms grozi?? dzis patrzalem u kolegi w lanosie i on tez ma zwykłą rurke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grozi tym ze jak wlaczasz ogrzewanie na maxa to parownik powinien przymarzać, albo zawór w nagrzewnicy jak sie zamknie to woda w parowniku nie bedzie miala obiegu, czyli teoretycznie powinien zamarzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...