Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest vectoress

zaślepienie zaworka podcisnienia

Recommended Posts

Guest vectoress

Witam.jakis czas temu miałem problemy z mocą,mechanik stwierdził ze zepsuty jest zaworek podcisnienia(obok zbiorniczka wyrównawczego).zaslepił go srubą. auto jeździ super ciągnie już od 1600 obr.pytanie moje czy to zaslepienie nie ma wpływu na silnik lub turbine?Prosze o odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

są tam 2 elektrozaworki

jeden od klapek zawirowań i to pewnie tego zaślepił

drugi od EGRa

Proponuje wymienić zaworek jeśli to tylko on jest uszkodzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectoress

Please login or register to see this quote.

zaslepił ten od EGR-a,sprawdzałem z danymi z forum:)Chodzi mi czy do czasu wymiany nic sie nie stanie z silnikiem czy turbo,bo teraz auto jezdzi super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic się nie stanie , jedynie to będzie Ci czasem wyskakiwal błąd P0400

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectoress

Please login or register to see this quote.

bład wyskakuje,ok dzięki troche sie uspokoiłem bo szkoda silnika.dla ciekawosci w ASO zaworek 660zł,to jest złodziejstwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

No a jak błąd wyskakuje to autko zaraz idzie w tryb serwisowy(czyli muł),tak? To chyba niezbyt dobre rozwiązanie.Regenerowany egr 160 zł.Brałem,polecam.

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectoress

Please login or register to see this quote.

bład wyskakuje,ale auto jedzie normalnie nic sie nie dzieje.nie chodzi o EGR tylko zaworek podcisnienia obok zbiorniczka wyrównawczego.jak zjezdzam z górki na biegu to sie zapali check a dam gazu to znika,nie szarpie jedzie normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

żaden błąd nie występuje. Jeżdżę już tak od ponad roku po czyszczeniu kolektora dolotowego i dzięki temu że egr nie działa mam nadal czysty dolot. Ważne jest szczelne zakanie przewodu podciśnienia, by nić nie zasysało dodatkowego powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Ok, niedoczytałem,zaślepili zaworek od klapek.No ale błąd i tak będzie a to troche stresujące.No ale dobrze że nie wchodzi w tryb serwisowy . Zaworek na alledrogo(zamiennik) znalazłem kiedyś za 180 zł.

I potwierdzam jeszcze raz żeby ktoś głupot tu nie pisał, bo inny ktoś przeczyta i tak zrobi a w trasie zonk-jakiekolwiek zaślepienie rurki dochodzącej do EGR powoduje zaświecenie sie kontrolki i wyłączenie turbiny. W dth bez egr jeździć sie nie da !

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

hough, popieram mądre słowa poprzednika. Zaślepiać można w starych klekotach, u nas sie nie da....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tiaa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">. A świstak siedzi ..... bo sreberka były kradzione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">.

Zamykasz vaccu ZA solenoidem i sterownik motora nie wykrywa żadnego błędu. Jak się to stwierdzenie kłóci z Twoim światopoglądem to zapraszam do mnie i udowodnię Ci (nawet z podpiętym OP-Com'em) że taka sytuacja nie generuje błędu silnika.

Ma to swojego plusa że silnik cały czas oddycha świeżym powietrzem i nie ma sadzy w kolektorze dolotowym, co w związku z olejem z turbiny i odmy powoduje zawężenie kanałów dolotowych i zaklejenie klapek zawirowań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mógłbyś cyknąc jakieś foto..?

jestem ciekaw jak to wyglada i gdzie to zaślepiłes dokładnie

p.s. co sie dzieje z olejem z odmy/turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdejmujesz wężyka z gumką z grzybka egr na kolektorze dolotowym i do gumy wkręcasz śrubę fi 5 mm celem zamknięcia wlotu powietrza, a zarazem symulujesz tym samym szczelność czyli sprawność zaworu.

Co do czystości kolektora:

Odma ma swój wylot przed turbiną i siłą rzeczy zawsze trochę oleju jest zasysane do dolotu co w połączeniu z sadzą dochodzącą dołem przez egr tworzy tłustą maź zwężającą dolot powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, druciarstwo w najlepszym wydaniu. A potem ludzie mówią że diesel w Oplu jest beee... Te części nie kosztują fortuny. Jak kogoś nie stać na wydanie 300 zł na części to chyba powinien kupić sobie Poloneza ....

Mało tego. Ja próbuje walczyć z tym mitem że zaślepienie EGR pomaga. Zawór ten ma wpływ na lepsze spalanie mieszanki - obniża temperaturę spalania mieszanki i podnosi efektywność silnika. Poza tym jak ktoś z Was ma małe dzieci to może pomyśli o ekologii i czy wart je truć ?

Edited by PARKER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

No to znaczy że ja i mój mechanik co ma taką sama vectrę mamy samochody z księżyca. W OBU AUTACH PO ZAŚLEPIENIU RURKI ŚRUBKĄ WYSKAKUJE ZARAZ BŁĄD I AUTO NIE JEDZIE.Kto nie wierzy mogę nagrać film..No ale zawsze póki świat światem znajdą się tacy co będą twierdzić że ziemia jest płaska.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie przejmuj się. Oszołomów nie brakuje. Mnie wkurza jak ktoś kupi sobie samochód i nie stać go na naprawy jego. Najlepiej wszystko pozaślepiać - można poprawić fabrykę wywalić katalizatory , EGR i inne duperele ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie, że zaślepienie rurki podciśnienia od EGR wywali CHECK z błędem p0400 (czyli za mała ilość recyrkulaji spalin),

w kolektorze, po prawej stronie znajduje się czujnik podciśnienia panującego w kolektorze i wykryje, że zawór EGR nie pracuje, ECU odłącza turbinę i ustawia stałe dawki paliwa, a to = MUŁ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszcie sobie co chcecie. Ja mam wszystko sprawne, a zawór zamknąłem ze względu na czystość kolektora dolotowego. Poza tym auto się lepiej zbiera po depnięciu na pedał gazu gdyż nie ma w kolektorze spalin tylko czyste powietrze, a co za tym idzie więcej tlenu.

pzdrw. esiu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten czujnik cisnienia to raczej jest do pracy klapek zawirowan.

Ja zaslepiajac podcisnienie na egr mialem bledy, za to pozytywne wrazenia po zaslepieniu zaworu na klapki.

Edited by mosiolino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie chodziło mi o elektrozawór sterujący pracą klapek zawirowań (ten który znajduje się przy akumulatorze), lecz o czujnik podciśnienia, który znajduje się w kolektorze ssącym. On to właśnie przekazuje info do ECU, o tym czy EGR pracuje, czy też nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popieram esiuabek... Check pojawia się przy stałej jeździe(po przygazowaniu znika), ale żadnego muła nie ma... samochód mam już od ponad roku i przed kupnem miał padnięty EGR. Ja nie zaślepiałem zaraz przy zaworku, tylko w ogóle nie podpinałem podciśnienia, tylko samo napięcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaka po0winna byc wartosc podcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sprawnym układzie 0,8-0,9 b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jako że to podciśnienie to do w/w ^^ wartości dodaj znak ujemny czyli minus.

Maksymalna wartość pomiaru oscyluje ~ -0.5--0.6 bar do ideału -1.0 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...