Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest hiszpan

Szumienie tarcz

Recommended Posts

Guest hiszpan

Witam.

Jestem świezakiem jeżeli chodzi o temat motoryzacyjny, wiec prosze o wyrozumialosc. Mam Victorie B 1.6 z 99r. Mam problem otoz gdy jezdze tylne opony szumia strasznie, myslalem ze to przez inny ich bieznik ale gdy zmenilem na takie same bylo bez zmian. Po podniesieniu tylu samochodu i oborceniu kol slychac ze tarcze tra o cos. Jakis tam mechanik powiedzial ze sa odksztalcone w wyniku temperatury i nalezy je wymienic. Jakos tak nie chce mi sie w to wierzyc wiec moze ktos z Was mial taki problem. Co zrobic? Przez to w samochodzie z tylu naprawde slychac szumy jak sie jedzie szybciej (gdzies na trasie) tym sa glosniejsze az musze podglaszac muzyke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i czy mozliwe jest ze przez te tarcia samochod wiecej moze zluzywac paliwa ? Pozdrawiam czekam na wasze opinie!

Edited by hiszpan

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiadomo ,ze jak trze to z automatu wiecej pali.

Masz pewnie zatarte cylinderki i dlatego klocki trą o tarczę.

Jeśli mechanik to stwierdził to wymień wszystko na nowe( tarcze szczęki i klocki)

NIe wiem jak to jest też z zaciskami -czy przypadkiem jak działa na nie dłuższy czas duża temperatura to cylinderki się niszczą.

Płyn też nie lubi długotrwałego przegrzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawdopodobnie szczęki ci się posypały i trze

jedz do mechanika niech ci pozagląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm a może klocki lekko trą o tarcze

a za hałas odpowiedzialne są piasty

coś mi się nie wydaję że aż tak by hałasowały

ale może się nie znam

spróbuj u innego mechanika

i potwierdź co powiedział pierwszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcą. Niech ktoś sprawdzi Ci piasty, na początku ich końca jest szum jakby piasek był w łożysku, potem zaczną wyć. Przy tarciu klocków o tarczę po kilku kilometrach jazdy tarcze będą tak gorące, że się do nich nie dotkniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam z tyłu walnięte łożysko objaw dźwiękowy to buczenie a autor pisze o szumie więc ody to nie była piasta bo tanie nie są

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobny objaw jak kolega pisze i to nie sa piasty. Wymienilem z tyłu dwie piasty (650zl) i dalej jest tak jak kolega pisze wyzej.. Chyba jak pisza wyzej tarcze, klocki tu trzeba szukac przyczyny..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie macie do końca racji. Gdy u mnie kończyła się piasta, to na początku był szum. Tak jak pisałem wcześniej, jakby był piach w łożysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie pamietam dokładnie ale na tylnym hamulcu przy zacisku z tyłu jest kawałem blachy- może ona się przygniotła i to jest powodem obcierania.

łozysko też może szumiec na poczatku a pózniej przechodzi w wycie - tak jak pisze piejos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

A znacie jakiś sposób,żeby sprawdzić które siedzi łożysko, piasta? U mnie podczas jazdy towarzyszy właśnie dziwny szum, myślę,że to z tyłu bo nie ma reakcji podczas skręcania kierownicą. szum ten a raczej takie jakby huczenie dobrze słychać na równej drodze. Wiadomo,że łożysko trzeba zaaplikować na prasie więc do mechanika, ale jak siedzi piasta z tyłu to dużo jest roboty z jej wymianą, można to zrobić samemu? Oczywiscie nie mam dwóch lewych rączek, potrafię zrbić coś sam przy aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jedziesz po prostym i nacisniesz na hamulec to szum ustaje??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lotus84

nie ustaje, to nie klocki na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam pytanko

a co się w piaście może zepsuć ? one są całe z łożyskiem czy jak ? bo nie wiem czy u mnie nie buczą

i jak sprawdzić czy piasta jest dobra czy nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piasta jest zespolona z łożyskiem.

Najprościej: podnieś tył na lewarku i zakręć ręką koło. Najlepiej podjechać na stację diagnostyczną, oni powinni mieć taką maszynkę do rozpędzania kół, wtedy lepiej wszystko słychać.

Na początku końca piasty jest szum, jakby w łożysku był piasek; potem dochodzi dźwięk jakby koło się chlubotało na boki; na końcu dochodzi wycie nie do zniesienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli jest to całość tak ? nie wymienia się samego łożyska ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

z tyłu cała piaste nie wymienisz samego łozyska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to głupio opel to wymyślił

samo łożysko jest o wiele tańsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

głupio ale to jest celowo żeby na częściach kase trzepali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest XPIHb

Please login or register to see this quote.

miałem ten sam problem u siebie na tylnich kółkach

jak tarcze były zimne to szorowało mimo nowych klocków

po 10 min jazdy problem znikał

poprostu tacze były zwichrowane

wymieniłem tarcze i klocki i problem znikł

oczywiście wymieniłem także z przodu

kopowałem tarcze i klocki firmy SBS

jak na razie bez zarzutu no i ręczny normalnie łapie

bo wcześniej mimo podkręcania linki nie trzymał

Edited by XPIHb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie po zdjęciu koła bez problemu można określic czy piasta czy tarcza/klocki. Różnica jest słyszalna, a piasta głośniej hałasuje po najechaniu na dołek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...