Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tarr

Posiadacze instalacji DT GAS łączmy się!

Recommended Posts

Witam,

Jestem posiadaczem Vectry B z (niestety) instalacją sekwencyjną DT GAS. Auto kupowałem już z tą instalacją i dopiero po kupnie dowiedziałem się jakie z nią są problemy. Kto ma taką instalację, ten wie, że z serwisem jest bardzo kiepsko. Nikt się tego nie chce podejmować, poza serwisami autoryzowanymi, których w Polsce jest kilka i to kiepskiej jakości. Ja mieszkam w Rybniku a najbliższy serwis mam w Katowicach Ligocie. Po kilkakrotnej wizycie u tych państwa stwierdziłem, że im podziękuję. Regulować na "chybił - trafił" to ja też umiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stąd ten temat. Proszę wszystkich, którzy te instalacje posiadają o napisanie gdzie i z jakim skutkiem serwisują/regulują swoje instalacje. Może ktoś ma soft do regulacji? Firmware do sterowników? Ktoś ma interfejs? Ktoś zna się na tej instalacji i może poradzić komuś, kto jest w tym zielony?

Z góry dzięki za odzew

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Joł,

Mam takową instalkę. Serwisuje ją sobie sam, bo nie chce mi się czekać w kłopotliwych serwisach. Napisz jaki masz problem, może będę mógł coś doradzić. Co do interfejsu to powinien pasować od staga. Soft gdzieś widziałem, ale wszystko zależy od tego, jaką masz wersję sterownika. Z firmwarem tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój sterownik to Gastech 500S, czyli praktycznie najstarszy z możliwych, montowany w 2005 roku. Znalazłem jakiś soft do tego - GasTech-2.21.30.0. ponoć najnowszy. Nie mam jednak interfejsu ani wiedzy potrzebnej do sensowenj regulacji tej instalacji. Słyszałem, że interfejs z KME Diego i Bingo też pasują do DT. Przydałaby się jakaś dokumentacja tego softu żeby conieco samemu powalczyć z tym.

Osobny issue to hasło na sterowniku. Wydaje mi się, że były tam same jedynki (podpatrywałem serwisantów) ale ile ich było - tego nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Please login or register to see this quote.

Jeśli wpisywali jedynki to jest ich 8. Z reguły trzymasz "1", tyle ile potrzeba tyle wejdzie (aż windows zacznie piszczeć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widziałem gdzieś na elektrodzie wpis kogoś, kto twierdził, że do 500S ma wgrany firmware od nieco nowszego 608S. Prawdę mówiąc nie wiem czym się różnią te dwa sterowniki, ale praktycznie zawsze nowszy = lepszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Ok, już coś wiem, sorry że tak późno.

Istnieje duża szansa, że najnowszy firmware zadziała, ale jest też możliwość, że nie, a wtedy zostaniesz bez sterownika. Ostatni firmware o jakim wiem to 1.50.07.

Musisz napisać, jakie dokładnie masz problemy z instalacją, jaką masz szynę wtryskową, reduktor, kiedy to wszystko było serwisowane, kiedy były wymieniane filtry i czy było coś robione z reduktorem. Przydała by się także informacja, ile km zrobiono na tej instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma sprawy kolego, nie pali się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wielkie dzięki za zainteresowanie :29:

W tym momencie musze przyznać, że nie jest źle. Może nieco muli na wysokich obrotach - czuć, że coś go "trzyma". Falowania wolnych obrotów nie ma, od niedawna także nie gaśnie (po czyszczeniu i regulacji krokowca i przepustnicy). Natomiast problem w tym, że chcę sobie wymienić filtr, (ten przejechał już jakieś 15 tys. km) ze zwykłego na FL-02. Po tej wymianie może być konieczna regulacja, zwłaszcza, że to nie jest zwykły filtr, tylko typu BRC, czyli wyglądem przypomina filtr oleju. Dodatkowo także jakieś 15 tys. km temu wymieniłem listwę z matrixa na czerwone Valteki i miałem tylko jedną regulację przy montażu. Na drugą już nie trafiłem. Cała instalacja ma przejechane już ok. 100 tys km i była montowana w 2005. Reduktor jest DT Gas-owski i nic przy nim nie było robione od nowości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Czyżby to taki reduktor jak na tej stronie:

Please login or register to see this link.

?

Możliwe że już jest zasyfiony, membrany mogły popękać. Tak czy siak przydałaby się regeneracja. Do tego oczywiście wymiana filtra przy tymże reduktorze.

Co do filtra BRC to nichuchu nie wiem jak on działa, ale osobiście stosuję filtr czaja i jest niezły. Być może brc jest lepsze, tego nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Przynajmniej różnica w cenie jest po stronie tańszego.

Po wymianie listwy powinni Ci skalibrować instalację, zmienić mapy wtrysku pod valteki. Z tego co piszesz wnioskuję, że założyli Ci valteki, zmienili coś w kompie (pewnie wybrali inną szynę), zmienili poprawkę ogólną czasu wtrysku (tu się tylko domyślam, bo różnica czasu wtrysku pomiędzy matrixem a valtekiem to x2) i tyle. Czy wykonali jazdę próbną? Kalibrowali na nowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten filtr to Czaja FL-02, tylko "typu" BRC, bo takie filtry ponoć montują w instalkach BRC:

Please login or register to see this image.

Wkręca się go w taką podstawkę:

PODSTAWA%20FL%2002%20%20P%201-1.jpg

Reduktor rzeczywiście wygląda na podobny do tego ze strony DT Gas, ale ten filtr fazy ciekłej mam zamocowany na podszybiu, nie na reduktorze.

Po wymianie szyny i rozwierceniu dysz na jakieś 2.3-2.4 mm miałem kalibrację na wolnych obrotach i w czasie jazdy. Ustawiali mi współczynnik benzyna/gaz na jakieś 1.25, mapę wtrysku, temperaturę przełączania na gaz itp. Akurat miałem szczęście, że był w tym czasie u nich jakiś spec z centrali i on mi to robił, ale gdyby nie on, to byłoby kiepsko, bo obsługa warsztatu kiepsko śpiewała w tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Wymień filtr fazy ciekłej, bo może być już brudny. Koszt niewielki.

Oczywiście też regeneracja reduktora.

U mnie jest Czaja FL-01, taki jak jest na

Please login or register to see this link.

aukcji. Przynajmniej mało miejsca zajmuje.

Zastanawia mnie ten reduktor, bo jeśli to taki model to w nim też powinien być filtr f. ciekłej.

Spróbuję skombinować najnowszy firmware. W paczce którą ściągnąłeś masz coś co się zwie dtflash. On właśnie jest do zmiany fw. Oczywiście przed zmianą firmware trzeba zrobić kopię ustawień, program ma taką opcję <F5 wymiana danych> -> zapis do pliku.

Dziwi mnie tylko ten współczynnik. U siebie ostatnio zmieniałem szynę matrix na szare valteki to musiałem ok 2 ustawić.

Co do gazowników, to opinia jaką ma dtgas niestety spowodowana jest niewłaściwymi/niestarannymi instalacjami oraz olewczy sposób kalibracji.

-- Aktualizacja --

W sumie to nie najnowszy, ale aktualnie na takim jeżdżę. Sprawuje się bardzo dobrze.

Fw do pobrania

Please login or register to see this link.

Edited by Edgarus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sliders84

Witam.

Jeśli chodzi o kabelek to może być ten:

Please login or register to see this link.

Tutaj znajdziesz instrukcje, schematy, firmware i programy do regulacji produktów dt gas. Są tam materiały nie tylko do sekwencji:

Please login or register to see this link.

Można na tym programie kalibrować na postoju i również podczas jazdy.

Tutaj najnowszy jaki mam firmware GT-1.50.03 i program do regulacji instalacji:

Please login or register to see this link.

Nie ma możliwości na nim kalibrować inst. na postoju, ale można przy jego pomocy dowolnie ustawić wyświetlanie led ilości gazu w zbiorniku. Miałem kiedyś ten problem, że przy pełnej butli nie paliła sie ostatnia dioda, teraz już problem z głowy.

Jesli chodzi o wersję

Please login or register to see this link.

Tam bynajmniej wszystko można pobrać ze strony!

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za informacje panowie. Interfejs kupiłem sobie jakiś czas temu i bawiłem się trochę współczynnikiem korekcyjnym, ale na razie tylko na postoju.

Z centralką u mnie jest podobnie, nie zawsze pokazuje full przy zatankowaniu pod korek.

Rzeczywiście reduktor mam od dt gas i tak jak mówisz wyskakują mi błędy o zbyt niskim ciśnieniu.

A co do matrixa - padł przy przebiegu instalacji 60 tys, niedługo po tym jak to auto kupiłem. W serwisie chcieli mi zamontować pojedyncze wtryski Intech po 100 sztuka + robota, ale na taką kasę nie byłem przygototwany. Dlatego stanęło na valtekach czerwonych. Matrixy to ponoć najszybsze wtryski na rynku ale są bardzo czułe na zabrudzenia w gazie - według niektóych nie nadają się na "polski gaz". Valteki przy całej swojej ułomności są odporniejsze na syf i można je regenerować niskim kosztem. Pewnie dlatego są takie popularne.

A co do dysz - na szczęście jeszcze przy mnie rozwiercali je na 2.3 lub 2.4 mm, nie mam 100% pewności.

Edited by Tarr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sliders84

No to dobrze kolego, że nie brałeś tych intech-ów! Bo to też badziewie dt gas-u. Mam to u siebie. Są tak głośne,że słychać jakby to był diesel i w zimie się zacinają. Trzeba zrobić kilkanaście kilometrów lub więcej, żeby zaczęły pracować.

W dodatku po 100zł za sztukę??? Chyba im się już całkiem w głowie je...! Ja bym za to nawet 10zł nie dał.

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest keiv

Witam

Znalazłem ten temat i pozwolę sobie się podpiąć pod niego. Mało na temat PARTACZY z DT można znaleźć w necie więc postanowiłem zapytać tu. Mój problem z tą instalacją polega na przepalaniu się z dnia na dzień centralki co może być tego przyczyną bo to już 3 raz w ciągu roku, i nie ukrywam że trochę zaczyna mnie to irytować. No a druga sprawa to czy oriętuje się ktoś czy jest wielki problem ze zmianą komputera gazowego np. na STAGA 300 bo nikt się tego DT nie chce podejmować, poza serwisem a oni koszą jak za zboże. Byłbym wdzięczny za wszystkie porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się raz przepaliła centralka przy 150 km/h na autostradzie. Na szczęście wymienili mi na inną używaną i wgrali nowszy soft i to do 600S (mam 500S). Rozwiązaniem było ustawienie w sofcie maksymalnych obrotów na gazie. Przy zbyt wysokich obrotach centralka podawała za duże napięcie i wszystko szlag trafiał. Polecam pobawić się samemu softem. Wkleiłem link do niego jakiś czas temu w dziale Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba2ts

Witam , na dniach planuje kupic interfejs do własnie tego gazu bo te taki posiadam , software juz mam. i moje pytanie czy ktoś kto ogarnia regulacje tego pomógł by mi wyregulowac co i jak trzeba dpokładnie , mam włąsnie ten D>T Gas Gas tech 500s. byłbym wdzięczny za każdy kontakt moje gg 16004073

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odświeżę temat po długim czasie. Posiadam w Marei taką samo instalację, czy ktoś może mi powiedzieć jak sprawdzić jaki mam sterownik i czy 3 przewody we wtyczce interfejsu wystarczą ? Posiadam kabelek z Bingo-M i tam 3 podłączone przewody do kabla/interfejsu LPG wystarczały, aby się skomunikować. Przy DT nie wiem czy nie muszę mieć 4 kabelków idących do wtyczki.

Czy ktoś jest zorientowany jak to wygląda ?

Edited by rafreality

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interfejs musi mieć 4 przewody.

Znalazłem ciekawy opis sterownika DT Gas

Please login or register to see this link.

. Jest tam też filmik pokazujący jak wygląda praca z programem do tej instalacji LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...