Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jaro87

zmiana silnika

Recommended Posts

witam koledzy mam takie pytanie: jestem zmuszony wymienić silnik w mojej vectrze b 2.0 16v i tak sie zastanawiam czy dało by rade wstawić tam zamiast ecoteca silnik od calibry ten 150 konny? na pierwszy rzut oka widać inaczej zrobiony zapłon no i np czy klima bedzie działac po takiej wymianie (mam klimatronika)? prosze o odpowiedź wszystkich co kombinowali coś z tym...

a i jeszcze jedno pytanko co jest z moim silnikiem że pomomo wymiany uszczelniaczy i pierścieni dalej pali dużo oleju bardzo dużo np. stoje na czerwonym świetle i gdy zmienia sie na zielone i ruszam to w lusterku widzę chmurę jasnoniebieskiego dymu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak wymienisz silnik na C20XE to musisz jeszcze wymienić całą wiązkę elektryczną silnika i zapewne jeszcze wiele innych elementów.

Remont robiłeś sam czy zlecałeś go mechanikowi?? Mogą być źle założone pierścienie - jeżeli tak jest to zawsze będzie palił dużo oleju bo pierścień wówczas zamiast zgarniać olej do skrzyni korbowej, zgarnia go do komory spalania. Kolejną rzeczą mogą być same cylindry, zużyte do tego stopnia że pierścień nie daje rady już tego uszczelnić. Nie mniej jednak ja stawiałbym na jakiś błąd przy montażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanicy to robili ale tak sie zastanawiam czy jest sens znowu rozbierać ten silnik pozatym mechanicy i tak sie nie przyznają do ewentualnej winy wiadomo jak to jest. a to najbardziej dymi przy odpalaniu no i przy chwilowym postoju gdy dodam gazu to chmura taka ze nie da sie jej nie zauważyć

dodam jeszcze że przez kilkaset pierwszych kilometrów po remoncie było niby ok, a ja silnik oszczędzałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej poleciał któryś z uszczelniaczy a nie pierścienie, być może źle założyli albo wcale nie wymienili bo im się nie chciało. Najlepiej by było abyś w pierwszej kolejności rozebrał silnik i zobaczył w jakim dokładnie jest stanie, tylko oczywiście już w innym warsztacie. na decyzję o zakupie zawsze jest czas nie ma co się spieszyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko znowu sie pchać w koszty napraw które pewnie mało co dadzą za niewiele ponad tysiąca będe mieć drugi z gwarancją na rozruch a silnik to sam z bratem myśle ze zmienię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że nikt Ci nie da gwarancji że ten "nowy" silnik nie będzie brał oleju.

Dostaniesz gwarancję rozruchową czyli że silnik pali i auto jeździ na nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest u mnie w okolicy kilka miejsc z rozbitymi anglikami i jak pytałem to mówili że mogę sobie zamontować silnik i chwile pojeździć jak mi nie pasuje ten zamontowany to wymienią na inny

a zapach spalonego oleju to teraz już wyczuwam odrazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy widziałeś kiedyś Calibre która jeździ powoli ? - bo ja nie , sam miałem Cali i wiem o tym że to jest auto do deptania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymiana silnika hmmm pewnie , jak najbardziej ale : wymiana pasków + rozebranie go na części aby sprawdzić jego kondycję = koszty koszty i jeszcze raz koszty.

Jak już chcesz wymieniać silnik to z innej Viki, jest to auto stateczne i ludzie nie kupują go do szaleństw a do normalnej jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy do vectry b wszedl by silnik od calibry chodzi mi o ten 8 zaworowy bardzo żywotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

wejdzie

jest VB z silnikiem c20ne na forum tutaj albo na VU

ale to tez nie jest tak ze wkladasz i gra

trzeba sporo rzeczy powymieniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale po co władać do viki b silnik 115 konny jak jest teraz w niej 136 konny. ten samochód trochę waży i 115 to nas moje potrzeby za mało

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowiadalem na pytanie Krzyska a nie Twoje

w tej z c20ne byl wczesniej 1,6 8v

wiec mocy przybylo

a o niskiej awaryjnosci tego silnika nie trzeba pisac

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam posiadam calibre 2.0 8V i bardzo jestem zadowolony z tego silnika! a czy vectry b miały montowany ten silnik fabrycznie? bo wyszły też jakieś silniki 2.0 8V sachsa czy jakoś tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

byly ale nie w europie

na brazylie chyba tylko wychodzily

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z którym silnikiem jest żrby go włożyć z tym od calibry 150 czy z vectry b 135 i który silnik jest lepszy chodzi mi o żywotność? i czy jak bym włożył ten silnik od vectry to klima by pasowała od mojeg 1.6 16V ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej c20xe ale znalezc to w mozesz raczej tylko w dobrym stanie do remontu wyłącznie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czy ecoteci wychodzily tylko 134 konne czy były mocniejsze wersje? taniej to by było kupić anglika 2 litrowego i przełożyc wszystko niż kupywac sam silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

x20xev 136 koni vectra A ,B astra calibra omega itd

i x20xer w astrze opc niecale 150 czy cos kolo tego

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...