Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

plagi1982

Branie oleju- remont silnika??

Recommended Posts

Witam!

Moja viki ma 110 tyś przebiegu i niestety łyka olej i to w dużych ilościach 0,35l- 1000 km. Norma opla to 0,7l -1000km, dla porównania VW podaje 0.7-10000!! spora różnica.Olej obecnie to 10W40, wcześniej 0W40. Silnik Z16XE, czy wymiana uszczelniaczy zaworowych może pomóc, przy odpalaniu nie widzę chmury z tyłu. Czytałem że silniki Z16XEP i Z18XEP zostały poprawione o lepsze uszczelniacze i pierścienie czy może ktoś to potwierdzić?Podobnież nie biorą tak jak poprzednicy. Nie jestem pierwszym właścicielem, podejrzewam że była przegrzana i pierścienie mogły się zapiec.Co robic?

Proszę o odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest power22

Please login or register to see this quote.

Zaraz zaraz. łyka olej w dużych ilościach 0,35l/1000km a norma to 0,7l/1000?? To w takim razie bierze Ci o połowę mniej niż norma. Na dodatek nie ma dymu przy odpaleniu to czym się przejmować?? Czemu od razu silnik do remontu?? Jakby moja VB mi tyle brała to bym skakał z radości a niestety ok. litra na 1000km bierze.

ja bym nic nie robił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

Please login or register to see this quote.

Moja po remoncie silnika wzięła 0,7l na 8.000km to chyba dobry wynik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest power22

Please login or register to see this quote.

no właśnie. a koledze bierze 0,35l/1000km, czyli jakiś litr/3000km. Zły wynik??myślę,że ok. :32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norma jest dla Opla zeby klient nie miał podstaw reklamowac auta na gwarancji ze bierze olej...

Taki zuzycie nie jest normalne dla zdrowego silnika. Moj 18to letni c20xe nie wymaga dolewek przez 10tys km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W tych silnikach jest problem głównie z pierscieniami, szkoda roboty na same uszczelniacze.

Na jakim oleju jezdzisz ?

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko że to vectra C a nie B i nie te same silniki co kochały pić olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pijaki.gif" alt=":pijaki:">

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

B czy C nie ma znaczenia

Z16XE czy Z18XE to te same silnik co w VB i wlasnie te piją olej nadal

Fabi rozebrał swoj Z18XE w VC i okazlo sie ze pierscienie popekane... musi brac olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego hapko, czemu mu popękały pierścienie? Katował silnik?przegrzał go? Czy może opel daje słabej jakości pierścionki i takie są skutki że same pękają w eksploatacji i efektem jest łykanie oliwy?

Jeżdżę na Mobil 10W40 ale chyba przejdę na coś tańszego przy takim spożyciu, też 10W40. Niestety norma opla jest straszna, a remont silnika zakładam ze z 1500 co najmniej wyniesie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja viki bierze dokładnie tyle samo-przebieg 150tys. Silniczek Z22SE w poniedziałek zaprowadzam ją do mechanika. Myśle że po remoncie też może troche brać dopuki sie wszystko nie ułoży tylko ile może trwać taki proces? Mechanik polecał mi pierścienie firmy GOETZE mówił że dobre ale nie wiem czy mi kitu nie wciska. Obecnie jeżdże na castrolu 10W-40 czy po takim remoncie moge zalać pełny syntetyk np. 0W-40? Wymieniane mają być pierścienie, uszczelniacze zaworowe i panewki. Gośc stwierdził że może też rozrząd, ale ma sprawdzić jakieś wysunięcie napinacza i w jakim stanie jest łańcuch. Koszt wstępny od 1 800 do 2 200zł bez rozrządu, a nawet do 3tys. z kpl. rozrządem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście że po remoncie możesz przejść na syntetyk, a nawet jest to zalecane dla tego silnika.

Najlepiej jakbyś zalał coś lepszego niż Castrol... np Motul lub Luqui Moly a wtedy po solidnym remoncie powinieneś zapomnieć o braniu oleju przez silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ronaldo

Mój Ojciec to byh mechaniOR z 50-Cio letnim StażemPRCY w mchanice samochodowej i zawsze mawiał,ż nie ma silnika co niw bierze oleju,bo to znaczy ,że zepsuty!!!!!Są za to kierowcy co jak ędkarze poprostu kłamią na ten temat I TYLE W TEMACIE,No I JWSCZE MÓWIĄ,E IM TO PALI 2 LITRY NA 1000KM,BENZYNY:)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:):)l:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego, wszystko pięknie tato mówił tyle że 50 lat temu (;o) to ciut inne silniki budowano

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co do kłamstw, - kupisz sobie auto z silnikiem który nie łyka oliwy to stwierdzisz że tata tyle lat w mechanice robił a jednak sie mylił ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzij, szkoda kasy na remonty.

Niektore silniki nie biora, niektore troche biora. I to z tych nowych, wiec sie nie przejmuj. Jak zacznie tragicznie chlac ten olej to zacznij szukac przyczyn.

Jesli czesto auto przeciagasz na wysokie obroty to wtedy pali wiecej oleju - sprawdzone w paru autach roznych marek i kazdy nowy silnik bral, wiec cos sie nie zgadza z tym, ze nowe silniki niby nie maja brac. Zarowno w oplu, fordzie i bmw bral olej i wszystko mowie o nowych silnikach aut ktorymi jezdzilem od nowosci. Jesli ktos tego nie robi, to zazwyczaj nic nie bieze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak hapko napisal zuzycie zalezy od wielu czynnikow.Ten artykol nie jest nowy ale moze dac pewne wyobrazenie o tym zjawisku!

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest menti

Nie ma co tracić kasy na remont...

Nawet jak powymieniasz pierścienie i co jeszcze sobie zażyczysz nie masz pewności, że nie będzie brał oleju.

Może spróbuj zalać mineralny (jest trochę gęstszy) i zobaczysz co będzie dalej.

Niekiedy lepiej zalać teoretycznie słabszy olej i zmieniać go częściej niż lepszy i przeginać (to moja teoria)...

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ehhh

Nie chce mi sie cytować TISa ale stosowanie mineralnego oleju w silnikach VC jest niedopuszczalne

nowoczesne silniki wymagają oleju który ochroni przed naprawde dużymi obciążeniami i absolutnie nie powinno być wlewane nic poniżej połsyntetyka, tym bardziej ze np Z22SE jest napędzany łańcuchem...

a do diesli lejemy tylko syntetyk !!

olej mineralny tylko przyspieszy zgon silnika który już pobiera olej gdyż jest gorszy jakościowo i gorzej chroni silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czemu ale koledzy lubia oszczedzic pare zlotych,a pozniej ups!I nie przetlumaczysz,bo czasami sie zdarza,ze mechanik powie ''lej pan mineral to uszczelni''.A zalecenia zaleceniami,ktorych wiekszosc i tak nie przestrzga,a pozniej wydatek o wiele wiekszy:dash:

Edited by Sambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej jeździłem astrą z silnikiem X18XE1 na castrolu 10W-40 i od wymiany do wymiany asterka brała tak około 0,2l na 10 tys (przy przebiegu 170tys.). Dlatego zdecydowałem się na remont viki bo litr na 3tys. to jak dlamnie kosmos. A tak przy okazji jak już zrobie remonicik i zaleje ją syntetykiem to i tak mam zamiar po 3tys. wymienić olej bo to niby dotarcie, a później standardowo co 10tys. bez względu na to co piszą w instrukcji.

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak czytałem post o minerale to mi się przypomniał mechanik, co w Clio II PL mojej mamie żarówkę w przedniej lampie wymieniał.

Gadka - szmatka że on to już nie jeden samochód naprawiał (a na warsztacie napisane,że robią silniki i wały do ursusów), zaporożce, żuki, lubliny, a silnik od malacza to z zamkniętymi oczami rozkręca i składa. Gadugadu, a jak mu nie chciała H7 wyjść z soczewki to zamiast przekręcić to tak darł aż zaczepy pozycjonowania lustra ułamał, do czego się nie przyznał. Efekt końcowy - żarówka wymieniona, a po pół roku cała lampa.

Ja wolę młodego mechanika, co się oczytał TISa i kilka szkoleń zaliczył niż wyjadacza ze stażem pracy, bo motoryzacja to jak informatyka. Wszystko się zmienia i na doświadczeniu się daleko nie zajedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może już ktoś z forumowiczów robił remont i podzieli się wrażeniami czy teraz silniczek popija czy nie? Szczerze mówiąc jestem trochę w kropce. Wolałbym żeby w ogóle nie łykał, a jeśli tak to max 0,2 do wymiany - przynajmniej nie trzeba tak często zaglądać pod machę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniałem olej po 175 tys. 18 marca 2010, przy okazji uszczelniłem pokrywę wałka rozrządu. Niestety po trzech tygodniach na wyświetlaczu pojawił się komunikat o konieczności uzupełnienia oleju. Wlałem resztkę z 5l (półsyntetyk GM). Komunikat powrócił po kilku dniach. Na bagnecie jest ok. Po długim weekendzie jadę do mechanika na diagnozę (P-ń Winogrady 28 wjazd od Żniwnej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisz ile przejechałeś? Przez 3 tygodnie można naprawdę sporo km zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym sęk, że niedużo, góra 1.000 km.

Sprawdzam co dwa dni - na miarce cały czas ok.

W jakich autach silniki nie biorą oleju?

W takich co nie jeżdżą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakupie auta też przeczytałem w instrukcji że może brać do 0,7l/1tyś.km. Logicznie licząc to na 10tyś km weźmie 7litrów a na teoretycznie na każdą wymianę co 30tyś km może wziąć do 21 litrów oleju!!! Czyli trzeba by na każdą wymianę nalać 6 razy pełną 5cio litrową porcję oleju !!! Logicznie licząc jest to nie logiczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Viki od 26.04.10 stoi u mechanika z powodu brania oleju 0,35 na 1tys.km. Jak byłem u niego w piątek 30 to mówił że pierścienie oljowe stały co kolwiek to znaczy, uszczelniacze zaworów ok tylko wszystkie prowadnice do wymiany.Przebieg autka 150tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...