Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
PtaQ90

Zamula na niskich obrotach

Recommended Posts

Moja viki c16nz 91' wersja gl + lpg. Przegladalem inne tematy ale konkretnego takiego tematu nie znalazlem, jedynie do VC i to do diesla.

Mam taki problem mianowicie: Przy np ruszaniu ze skrzyzowania mam wrazenie jak by moja viki sie "zalewała", w przedziale 800-1200 no 1300 obrotow auto wogole nie "jedzie" a sie zaczyna toczyc, wrecz dlawic. Trudno jest mi to opisac, ja dodaje gazu ona nie jedzie. Standardowo nie mialem obrotka aczkolwiek go założylem.

Ostatnio wymienilem: Kompletny rozrzad z zimmeringami, świece, linke sprzęgła, filtr powietrza+gazu, zawieszenie[amorki, sprezyny + wyciete i wspawane nowe podluznice] i jeszcze sporo innych rzeczy ktore raczej nie maja znaczenia. koszt.. spory kolo 1200, sama wymiana podluznic na nowe 400zl po znajomosci ;/

Dodam dodatkowo, ze mam wyciety katalizator, w jego miejsce wspawana rura, zawór EGR zaślepiony, tzn podlozona pod niego blaszka i zawor przykrecony ponownie tak jak byl.

Co do checka, przez to ze jest lpg, chyba kazdy ma cos takiego, ze check sie pali prawie ciagle przy "zle dobranej mieszance", mimo wymiany lambdy itd, az w koncu wypalila mi sie żaroweczka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by PtaQ90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tego nie mam a tez mam gaz takze kolego nie wszyscy dobrego gazownika znalesc i bedzie gitara. moze komp ma tyle bledow ze zamula ale nie jestem pewnien. sam jestem ciekaw co jest przyczyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do gazownika, to mam gaz zakladany i serwisowany w NAGAZ stefanowski, czyli najlepszy łodzki gazownik i zarazem najdrozszy ;/ i rozmawiajac z gosciem powiedzial ze to w oplach normalne ze ten blad sie wysypuje co chwile, nawet przy nowych lambdach. Musze jeszcze sprawdzic czy zamulenie wystepuje przy benzynie, ale to jak jutro bede jechac, bo jesli bedzie tylko na gazie tzn wina pewnie zle wyregulowanego reduktora ktory pewnie dozuje za duza dawke paliwa ;/

Co do zamulania wlasnie nie, tylko na tych niskich obrotach... po zaslepieniu EGR-a zbiera sie znacznie lepiej i od ~2,5 tys obr leci juz bardzo fajnie

Edited by PtaQ90

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem co do egra bo nie mam zaslepionemu ale mozesz powiedziec gazownikowi ze to nie jest normalne w oplach bo to jest do zrobienia i ja tego nie mam....tez mi jeden gazownik tak zrobil i powiedzial i przez to go zmienilem i juz zadnych checkow nie mam a lampka sprawna bo od czasu do czasu zczytuje z ciekawosci takze wiesz...mialem staga L-PLUS i check byl zainwestowalem w BINGO-M i checka nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> zadnej sondy ani wtryskiwaczy jak na gazie tak na benzynie chodzi nawet nie wiem ze mam gaz wiem aby przy tankowaniu. toffik_ostrow tez u kolesia zakladal co ja i ci potwierdzi....checka nie moze byc i tyle jesli jest jest cos nie tak i tyle....ma go nie byc.....chcesz to kolo ostrowa wielkopolskiego dokladnie topola osiedle facet ci zrobi ze bedzie malina bo wie co robi...zakladalem gaz w profesjonalnyum zakladzie pojechalem do kolesia innego i mi zrobil bo w renomowanym zakladzie mi check sie nontoper swiecil i stwierdzilem ze facet g**no nie gazownik

P.S taki gazownik co mowi ze w oplach to normalne ze sie check swieci to sie za zamiatanie chodnikow powinien wziasc bo nie ma nic prostszego niz zalozenie gazu do opla z silnikiem osmiozaworowym. zaufaj mi wiem co pisze

Edited by hanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR to zawor recyrkulacji spalin, co go tego gazu to szczerze szkoda mi inwestowac niewiadomo jaka kase na zmiane instalacji gazowej skoro ta funkcjonuje ok i kiedy kupilem auto wszystko bylo w najlepszym porzadku, ostatnio zauwazylem takie przymulanie.

do konca roku jeszcze ta vectra pojezdze, a pozniej zobaczymy moze kupie troszke nowsza z c20ne/xe bez gazu i zaloze sekwencje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :42:

Ma ktos jakis pomysl co do tej sytuacji? bo tak bardzo to nie przeszkadza, aczkolwiek w sytuacji gdzie bede potrzebowal nagle uciec, a auto sie zamuli moze byc nieciekawie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

co to EGR to mnie nie musisz uczyc bo moze nawet nie wiesz ale byly dwa rodzaje w c16nz byly podcisnieniowe a w x16sz wyly elektroniczne. co do zmiany instalko koszt 300zł bo to sam sterownik. ale jak chcesz kupic inne auto z innym silnikiem to rzeczywiscie nie ma sensu ale zakladajac gaz jedz do kogos kto ci naprawde nie powie ze to normalka w oplach bo jak to slysze ( a slyszalem na zywo) to mnie krew zalewa nie wiem co jest z tym zamulaniem ale sam jestem ciekaw i bede sledzil temat. szerokosci i zycze rozwiazania problemu....mam nadzieje ze nie jestes zly z powodu ze napisalm to ci przeszedlem i co wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dalem ci tylko do swiadomosci ze tak byc nie moze i ze to nienormalne zjawosko ze swiecacym sie checkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no rozumiem, rozumiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do EGRa to zle przeczytalem, zrozumialem zamiast "do" "to" i bylo "nie wiem co to EGR" i dlatego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No nie bede w viki pakowal niewiadomo jakich funduszy, bo juz ma przelatane ponad 280 tyś z czego ok 170 na gazie także by przydal sie remoncik silnika, bo juz troche sie poci, ale to chyba sporo opli ma, aczkolwiek cisnienie ladnie trzyma jak na swoj wiek. Kolejne moje cudenko bedzie to tak jak mowilem tez viki A tylko ze troszke mocniejsza, ktora juz bedzie dopieszczona, a ta jezdzi... bo jezdzi, wymienilem co obowiazkowe poki nie zacznie sie wszystko sypac to nia pojezdze, czyli przewiduje ze gdzies do konca roku, a jak uzbieram fundusze to moze nawet wczesniej ;P

Dzieki wielkie za rady i checi pomocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie robmy juz offtopa, takze wrocmy do problemu który mnie trapi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

@down

Aby juz postow nie nabijac tutaj odpisze na posta nizej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powiem tak, ze czasami z tym 1.6 brakuje mi mocy, mysle ze ten c20nz jest najlepszym rozwiazaniem ze wzgledu ze laczy wlasnie w miare ekonomike z moca ktora wystarczy w zupelnosci do poruszania sie, tutaj c16nz +lpg jak sie jedzie samemu jest ok ale jak juz jada w aucie ze 3-4 osoby to na trasie nie ma co probowac wyprzedzac, chyba ze jest spory odcinek wolnej drogi. Fakt ze spalanie poprzez wymiane czesci w miescie udalo mi sie zredukowac z 11,5 na 10 z malym hakiem[jak bvym wymienil reduktor rowniez by jeszcze spadlo, bo juz nie jest pierwszej mlodosci, aczkolwiek sie jeszcze w miare trzyma], to jednak wolal bym doplacic na kazde 100km te 6zl ale jednak miec pod pedalem bezpieczenstwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do trasy nie moge narzekac bo moj rekord to udalo mi sie spalic jadac samemu 6,8 l lpg jadac ciagle 90-110 a wracajac juz jadac ciagle 110-150 wciagnelo 8,5 takze mysle ze wynik calkiem niezly

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co jak co ale stare silniki opla typu cxxnz sa nie do zajechania, znajomy ma astre z c14nz i ja tak ciora, a nic mu sie nie dzieje z autem, doslownie nic... inny znajomy ma astre II 2001' 1.8 16v ecotec.. to po 5-6 wyscigach na 1/4mili musi dolac 0,5-1l oleju... wiec nie wiem czego mu wiecej pali, czy pb czy oleju ;D A co do jazd w trasie czesto mam takie "checi" na spontany ze wsiadam w auto o godzinie 20 biore 2-3 znajomych i jazda w trase gdzies gdzie jest jakas w miare bliska atrakcja, typu z lodzi do ww-y pod palac kultury na kebaba ;D suma sumarum viki to moje pierwsze auto wlasne, mimo ze trzeba dosc czesto cos w niej poprawic lub wymienic, czuje sie ze to auto "zyje" i za to je kocham

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by PtaQ90

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja jeszcze offtopa ostatniego napisze i juz sie nie wypowiadam. twoj opel nalata jeszcze wiele kaemów poci sie bo trzeba uszczelki wymienic ale skoro trzyma kompresje znaczy ze jest zdrowy i wez to pod uwage. moj ma prawie 230tys i wymienilem uszczelke pokrywy zaworow bo mi silnik zalalo (koszt 12zł) i smiga dalej na oleju GM 5W30 takze jestem zadowolony bo od wymiany do wymiany nic nie dolewam (wymieniam co 20 tys km). przemysl obczaj silnik w jakim jest stanie bo jak w dobrym to smigaj tym co masz chyba ze ci brak mocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> przemysl temat niech jeszcze ci koledzy podpowiedza i doradza ja jestem zdania ze silniki oploskie osmiozaworowe sa nie do zajechania i tego sie trzymam i nie chce zadnego 16V mimo ze slaby za to oszczedny i tani w utrzymaniu....zyjemy w polsce gdzie na wiekszosci drog nie da sie rozwinac duzych predkosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dobra dobra juz nie offtopuje bo mi bana lub chinskie ostrzezenie daja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> przemysl sprawe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...