Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
zamela

Zamiana przepływki 139 / 180

Recommended Posts

Zastanawiam się czy jest możliwe zamontowanie przepływki o innych numerach i innej wtyczce .

W niektórych DTLkach są przepływlo o nr:

0 281 002 180 Wtyczka 5 pinów (+ czujnik tmp)

0 281 100 139 Wtyczka 4 piny ( brak czujnika)

Ci co mają z końcówką 139 wiedzą jakie są koszty wymiany na nową a te 180 sa znacznie tańsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

Please login or register to see this quote.

odpowiednikiem ..180 jest przepływka z alfy o numerze 0 280 218 019.

80% przepływek ma ten sam moduł pomiarowy : F 00c 2g2 030 (T- z termistorem), kwestia kupienia orginała boscha ..019, wykrecenia i przełożenia modułu pomiarowego do uszkodzonej przepływki.

Podmiana na całkiem inny typ przepływomierza /nawet o innej srednicy rury przelotowej moze fałszować odczyty i mieć trudne do przewidzenia skutki.

Dodatkowy pin prawdopodobnie moze przesylac info o temp zasysanego powietrza /po to ten termistor/.

nie ma co kombinowac, nie wiemy czy

Please login or register to see this link.

i inne pokrewne

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest 139 a koszt nowego oryginalu okolo 700zł :/

i dlatego kombinowalem wrazie kolejnej awarii zmienić na 180

czyli podpiąc wtyczke 5 pinową i zamontowac "180"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

nie widziałem takiej przepływki, sprawdz jeszcze raz numer czy masz na pewno 0 281 100 139 ? moze masz 0 281 002 139?

Jakby nie było, to musisz wyjąć przepływkę, kombinerkami chwycić za dwie śruby od modułu pomiarowego /przy wtyczce/, odkrecić je i wyjąć moduł pomiarowy tzw. wkładkę. Następnie wrzucasz to na forum numer z tej wkładki i zaraz dobierzemy orginał tego czujnika ale w normalnej cenie.

Przykładowy numer modułu to F 00C 2G@ 030 ale ostatnie cyfry mogą sie różnić. Bez tego numeru nie kupuj w ciemno przepływek

Daj znać jaki masz dokładnie numer przepływki i wkładu, bo coś mi to nie pasuje z tym 0281100139

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam vectrę z 97 i mam ten sam nr przepływki (końcówka 139), jest 4 - pinowa, natomiast czujnik temp. pocwietrza zasysanego jest oddzielnie w rurze za filtrem przed przepływką i idzie do niego osobny kabel,

też myślałem, aby ewentualnie kupić na szrocie wtyk 5-pinowy do przepływki i to wszystko razem podłączyć, tylko trzeba by mieć rozpiskę wtyku 5-pinowego (czyli jaki sygnał siedzi na poszczególnych pinach), bo cena za boscha z końcówką 139 powala na glebę

Edited by adie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

no tak, ale dalej stoimy w miejscu bo nie odpowiedziałeś na żadne zadane wczesniej pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomyłka

moja przeplywka to

0 281 002 139

ciezko bedzie wykrecic samo wnętrze bo tam jest taki bolec i torx nie wchodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

kombinerkami za ranty srub. musi pojsc. powoli ale pojdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

766 16 1 A

520

027 291

tyle sie moge doczytać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wycinek z instalacji elektrycznej coś pomoże(zobaczyć jakie kolory gdzie idą w kostce 5-pinowej):

Please login or register to see this image.

i później sprawdzić jakie są kolory w kostce 4-pinowej i bedzie wiadomo gdzie jest podpięty ten piąty. Problem może być z tym jak podepniemy 5 kabelek, co zrobić z tym osobnym czujnikiem (czy jak go odepniemy to nie bedzie błędu, chyba że ten piąty idzie właśnie w to miejsce gdzie ten osobny czujnik jest podpięty) Takie moje spostrzeżenie, jak się mylę to przepraszam....

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem należałoby zrobić w następujący sposób, czyjnik temp. powietrza dolotowego zostawiamy tam gdzie sobie siedzi (będzie służył jako zaślepka), wtyczkę odpinamy, przewód napięciowy od niego podpinamy do 5 - tego pina, masę mostkujemy z masą przepływki, jeśli moduły pomiarowe przepływomierzy "180" i "139" są take same to wszystko powinno działać jak należy

Edited by adie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

nie rozpoznaje numer przepływki. rozkreciłes ja? czy tylko prubo

wales odczytac? ten numer jakos mi nie pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozkrecilem , wyciagłem ten moduł a na nim byly takie wlasnie cyfry i napis BOSCH i nie poza tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

Please login or register to see this link.

o takim czujniku mowie. sprawdz czy masz to samo, jak nie, to nie pomoge.

ten po prawej z napisem bosch to orginal oczywiscie

po twoich cyfrach nie wiem o ktory czujnik chodzi.... nic mi one nie mowia niestety. pocztaj watek ,ktory przesłałem

Edited by rafja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziś rozebrałem swój przepływomierz (niestety czeka mnie wymiana na nowy) i odczytałem numery wkładki:

BOSCH

482 19 2 A

520

MADE IN GERMANY

Zastanawiam się żeby wymienić 139 na 180, i podłączyć tylko te 4 kable jak w 139... Jak myślicie będzie działał? bo 600zł to troche duzo jak za oryginał...

Mam jeszcze prośbę do osoby, która ma przepływomierz 139 o to by zmierzyła rezystancje na pinach i podała wyniki.

Moje wyniki(przepływka BOSCHA i zamiennik: kΩ

piny 1,2 - 200 - 000

1,3 - 002 - 1300

1,4 - 020 - brak

2,3 - 200 - 1360

2,4 - 218 - brak

3,4 - 020 - brak

Jak widać całkowicie się różną. Czekam na wasze wyniki.

Edited by Kosa_2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Też walczę z przepływką i brakiem mocy silnika. Moje wyniki są dosyć zbliżone,

1-2 - 195,8

1-3 - brak (wartość bliska 0)

1-4 - 18,4

2-3 - 196

2-4 - brak (wartość bliska 0)

3-4 - 19,5

wskazania na opelscanerze też raczej prawidłowe - od 350 do 800 mg/suw, a jednak viki nie ma mocy. Max to 3500 obr/min i 140 km/h.

Gdyby udało się "przeszczepić" przepływkę ..180 zamiast ..139 byłoby super, bo też nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> . Jak na razie najtańsza przepływka jaką znalazłem Bosch oryginał 640 zł. To dość sporo nawet jak za oryginał.

Dobrze by było gdyby więcej osób wpisało swoje wyniki, z opisem przepływka sprawna/ nie sprawna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"2-4 - brak (wartość bliska 0)" - chodziło ci o to że nie ma wogóle rezystancji czy rezystancja równa zero? ja na tym 2,4 mam 218kΩ. Tylko zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: Jak założę BOSCHa to ciut gorzej się zbiera, pojawia się check ale to od egr-nie ma muła; jak założę zamiennik moc jest ale czasem wywala błąd i muł, ponowny rozruch i jest ok. Czekam jeszcze na inne pomiary...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj pomierzyłem przepływke jeszcze raz i wszystkie wskazania tak jak wcześniej z wyjątkiem pinów 2-4 tutaj wyszło 214kΩ. Musiałem poprzednio coś źle zmierzyć. Dodatkowo wymontowałem wkładkę przepływki i aktualnie moczy się w rozpuszczalniku, był na niej widoczny tłusty nalot z odmy. Zobacze może kąpiel pomoże.

Zastanawiają mnie wyniki pomiarów, wskazania jakie powinny być fabrycznie:

Przepływomierz powietrza / masowy, z tzw. gorącym drutem, umieszczony na przewodzie ssącym za filtrem powietrza

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja

- między stykami 2 i 3 oraz 3 i 4 180 kΩ

- między stykami 2 i 4 7 kΩ

Informacja zaczerpnięta z forum, te same parametry widziałem w kilku książkach o silnikach DTL

Przy tych fabrycznych nasze wskazania to kosmos, zupełnie inne, zwłaszcza na pinach 2-4 i 3-4.

Co do zamienników, czytałem gdzieś że mają zamiast "super elektroniki" wstawiane rezystory które oszukują ECU lub w inny sposób podają uśrednione parametry. W czasie jazdy "na emeryta" jest jeszcze w miarę dobrze, gorzej gdy mocniej się depnie. ECU oczekuje zupełnie innych wskazań niż dostaje i wywala błąd.

Podejrzewam że przepływka BOSCHA nawet uszkodzona "pracuje" i podaje zmienne wartości ale w innym zakresie niż sprawna i tylko robi się muł - bez wyświetlania błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto wyniki mojej przepływki PINY 1-2 224k 1-3 935 ohm 1-4 17,7k 2-3 224k 2-4 240k Jak ktoś moze to niech edytuje moją wypowiedz bo za nic w swiecie nie moge pisac w słupku tylko w jednej lini :/

Edited by zamela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...