Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest orscage

Vectra A - kilka pytań z różnych kategorii

Recommended Posts

Guest orscage

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem, dlatego na początku chciałbym się z Wami przywitać!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zaznaczam, że nie jestem żadnym znawcą, ekspertem itp. Nie znam się na autach, nie jestem fanem żadnej marki, po prostu zwyczajnie użytkuję samochód. Dlatego proszę o nie wyśmiewanie moich pytań, po prostu się nie znam i dlatego pytam. Po to istnieją przecież fora internetowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Przez najbliższe miesiące będę miał okazję często jeździć Vectrą A 1.6. Nie jest to moje autko, dlatego nie znam jego historii, po prostu będę nim jeździł. Wiem tylko tyle, że jest to składak z 1992, choć w papierach ma wpisane, że 1997r (wtedy zostało przywiezione do Polski). Było bite z przodu w 1996, zostało ładnie wyklepane. Gnijące progi zostały 'naprawione' w 2004r. Takie informacje dostałem od właściciela. Nic więcej nie wiem.

Przejechałem nim już z 2000km i zauważyłem wieeele dziwnych rzeczy o które chcę Was zapytać.

1. Po pierwsze autko łyka baaardzo dużo benzyny. Spala ponad 10litrów/100km. Nie cisnę go mocno, bo nawet nie ma czego za bardzo przecież. Nie wiem z czego to wynika, ale mam podejrzenia, że to termostat. Przy obecnych temperaturach na zewnątrz, autko po przejechaniu 25km nie jest nagrzane. Temperatura silnika to około 75st. W zimie wskazówka ani razu nie wyszła poza niebieską strefę, a do zalecanych 90st to daleeeko... Czy to właśnie termostat? Czy może coś innego? Ile może kosztować naprawa? Z tego co czytałem w tym modelu z silnikiem 1.6 termostat jest jakoś mocno schowany, za rozrządem podobno. To prawda?

2. W tą historię nie chciał mi wierzyć mechanik, który naprawiał mi przełącznik świateł mijania/drogowych (zworki były przysmolone, oczyścił i wygiął). Otóż kluczyki w trakcie jazdy wypadają ze stacyjki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. W normalnym samochodzie kierownica by się zablokowała, jednak tutaj nie. Muszę co chwile poprawiać kluczyki, bo wyślizgują się ze stacyjki. Mechanik uwierzył mi dopiero, gdy zaprosiłem go do auta i przejechałem z nim pare kilometrów, a zaraz po ruszeniu wyciągnąłem kluczyk z łatowścią ze stacyjki (prawie sam wypadł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">) i dałem mu je do ręki. Da się to jakoś naprawić?

3. Czasem gdy kilka godzin nie używam autka, przy ruszaniu skrzynia biegów chodzi lekko 'chropowato' (przez 2-3 zmiany biegów). Później wszystko wraca do normy. Najczęściej gdy na zewnątrz jest chłodno. Tak jakby jakieś 'smarowanie zamarzało', ale nie znam się na tym, więc nie wiem czy to możliwe.

4. Nie wiem jak to określić, ale kierownica 'ma luzy'. Czasem, gdy jezdnia jest nierówna kierownica może się przekręcić o parę stopni ale autko i tak spokojnie jedzie do przodu. Nie przeszkadza to jakoś w jeździe, ale jest niepokojące.

5. Hamulce po zimie troszkę piszczą, co dziwne zwłaszcza przy hamowaniu z niskich prędkości. Nie wiem dlaczego.

W załączniku dodam dla Was fotkę tej Vectry z najlepszego ujęcia jakie da się zrobić temu autku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Prosto po myciu i czyszczeniu Tempem.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Witaj

Termostat do wymiany ja też miałem nie dogrzane auto i efekt większe spalanie.

Co do stacyjki to raczej wymiana kolega miał tak wyrobioną że gwoździem można było auto odpalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do reszty to nie wiem ale nie martw się ktoś na pewno podpowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

Dziękuję za odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy wymiana termostatu może dużo pomóc? Można liczyć na 2-3 litry mniej na trasie?

No i kolejne pytanie, czy po prostu oddać auto do mechanika i niczym się nie przejmować, czy może samemu kupić termostat i dopiero wtedy oddać autko do zmiany części? Nie wiem która opcja będzie tańsza. Jakie mogą być koszta zamiennika (nie będę montował oryginału, nie chcę dokładać za dużo do tego autka, wolę zatankować)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam sobie wymien, ta to 10 min roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

A nie są tam potrzebne jakieś specjalne klucze? Niczego nie da się po drodze zepsuć? Zaznaczam, że kompletnie się nie znam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz opisane jak to zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Please login or register to see this quote.

Kolego dasz sobie radę zajrzyj do tego działu

Please login or register to see this link.

może znajdziesz kogoś z swojej okolicy na pewno ci pomogą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wybierz się na jakiegoś spota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzycho2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

Ok, a który z termostatów wybrać? Bo jak dla mnie to one się trochę różnią wyglądem, np:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Każdy z nich pasuje? Różnica w cenie jest dosyć istotna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten pierwszy bedzie pasowal. drogi cos mi dziwnie wyglada. ogolnie jszukaj termostatu firmy "WAHLER" np w intercarsie dostaniesz to nie sa drogie rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Do wymiany termostat jak koledzy wyżej napisali

2. Najlepiej wymienić wkładkę stacyjki

3. Możliwe, że wymiana oleju poprawiłaby sytuację

4. Jedź na stację diagnostyczną i niech sprawdzą Ci to na stacji, albo końcówki drążków masz do wymiany(powinny się tłuc w tym momencie) albo maglownica ma luzy

5. To w sumie nic nowego, to kwestia klocków. Doraźnie możesz smarem miedzianym posmarować tył klocków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

Mam już termostat, w poniedziałek pojadę do mechanika, bo z opisu kolegi maciek13823 wynika, że sam nie dam rady tego zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdyby nie trzeba było grzebać przy rozrządzie, to co innego... Zwyczajnie się boję, że spieprzę.

Wysiadła mi wczoraj żarówka świateł mijania w prawym reflektorze. Już kupiłem nową, marki Osram. Podobno trzeba ją jakoś przez chusteczkę zakładać, o co z tym chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysiadła mi wczoraj żarówka świateł mijania w prawym reflektorze. Już kupiłem nową, marki Osram. Podobno trzeba ją jakoś przez chusteczkę zakładać, o co z tym chodzi?

Chodzi o to z nie wolno dotykać palcami żarówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładniej mówiąc, nie tyle żarówki co bańki. Tłuszcz, który pozostawisz skraca życie żarówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam wymienisz niewprawna reka w 20 minut.

Zwalanie rozrzadu to mit z ktorym dosc nieskutecznie walcze.

Wiekszosc tak twierdzacych nigdy nie ogladnela dobrze swojego samochodu i jedynie rozsiewa gdzies tam zaslyszane plotki od papudrunow.

Sam osobiscie wymienialem trudniejszym sposobem 4 termostaty, latwiejszym zdecydowanie wiecej ich bylo.

Metoda latwa (jesli jest "okienko")

Sciagasz filtr powietrza wraz z obudowa.

Reka w "srodek" paska klinowego i zprawdzasz czy czujesz metal- jesli tak, to masz tzw"okienko" w obudowie oslony paska.Sruby zlokalizujesz latwo- sa dwie.

Sciagasz waz, odkrecasz sruby i delikatnie odchylasz calosc. Chwilka i masz juz w rekach. Montaz odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Trudniejszy sposob wymaga paru piw na uspokojenie nerwow, zgrabnych i w miare silnych palcow.

Odchylasz delikatnie oslone paska i spokojnie dochodzisz kluczen plaskim do srob. Sruby po ich wykreceniu delikatnie moga nam nagiac oslone. Pomagasz sobie np trzonkiem mlotka w delikatnym odchyleniu oslony i masz juz wszystko w rekach.

Z montazem sa wieksze problemy- pierwsza czynnosc to wypicie na spokojnie piwa, potem celowanie srob- calosc max do 30 minut.

Pozdrawiam.

Edited by recces

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

Termostat wymieniony, trzeba było demontować rozrząd. Ale jestem zadowolony, autko grzeje tak jak powinno, w najbliższych dniach sprawdzę spalanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepsze jest to, że nie zapłaciłem dużo za usługę. 50zł + flaszeczka, ale naprawa była express (w nocy zostawiłem Vectre, rano była do odebrania)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak już miałeś na rozebrane zmieniłeś pasek rozrządu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orscage

Nie zmieniałem, nic takiego mi Koledzy nie napisaliście. A to konieczne? Bo w sumie wszystko jest dobrze, ale auto zaczęło 'piszczeć' przez pierwsze 5 sekund po uruchomieniu... To wina tego paska? Droga taka impreza pt. wymiana paska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasek nalezy wymienic co jakis czas, przy okazji wymienia sie (zazwyczaj co 2-gi pasek) pompe wody i rolke napinajaca (jesli jest).

Jesli pasek nie byl zuzyty, nie mial jakichkolwiek pekniec itp wskazujacych na jego defekt, to mozna go zalozyc ponownie. Szkoda ze zwalales rozrzad- naprawde niepotrzebna praca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...