Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość orscage

Vectra A - kilka pytań z różnych kategorii

Polecane posty

Gość orscage

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem, dlatego na początku chciałbym się z Wami przywitać!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zaznaczam, że nie jestem żadnym znawcą, ekspertem itp. Nie znam się na autach, nie jestem fanem żadnej marki, po prostu zwyczajnie użytkuję samochód. Dlatego proszę o nie wyśmiewanie moich pytań, po prostu się nie znam i dlatego pytam. Po to istnieją przecież fora internetowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Przez najbliższe miesiące będę miał okazję często jeździć Vectrą A 1.6. Nie jest to moje autko, dlatego nie znam jego historii, po prostu będę nim jeździł. Wiem tylko tyle, że jest to składak z 1992, choć w papierach ma wpisane, że 1997r (wtedy zostało przywiezione do Polski). Było bite z przodu w 1996, zostało ładnie wyklepane. Gnijące progi zostały 'naprawione' w 2004r. Takie informacje dostałem od właściciela. Nic więcej nie wiem.

Przejechałem nim już z 2000km i zauważyłem wieeele dziwnych rzeczy o które chcę Was zapytać.

1. Po pierwsze autko łyka baaardzo dużo benzyny. Spala ponad 10litrów/100km. Nie cisnę go mocno, bo nawet nie ma czego za bardzo przecież. Nie wiem z czego to wynika, ale mam podejrzenia, że to termostat. Przy obecnych temperaturach na zewnątrz, autko po przejechaniu 25km nie jest nagrzane. Temperatura silnika to około 75st. W zimie wskazówka ani razu nie wyszła poza niebieską strefę, a do zalecanych 90st to daleeeko... Czy to właśnie termostat? Czy może coś innego? Ile może kosztować naprawa? Z tego co czytałem w tym modelu z silnikiem 1.6 termostat jest jakoś mocno schowany, za rozrządem podobno. To prawda?

2. W tą historię nie chciał mi wierzyć mechanik, który naprawiał mi przełącznik świateł mijania/drogowych (zworki były przysmolone, oczyścił i wygiął). Otóż kluczyki w trakcie jazdy wypadają ze stacyjki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. W normalnym samochodzie kierownica by się zablokowała, jednak tutaj nie. Muszę co chwile poprawiać kluczyki, bo wyślizgują się ze stacyjki. Mechanik uwierzył mi dopiero, gdy zaprosiłem go do auta i przejechałem z nim pare kilometrów, a zaraz po ruszeniu wyciągnąłem kluczyk z łatowścią ze stacyjki (prawie sam wypadł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">) i dałem mu je do ręki. Da się to jakoś naprawić?

3. Czasem gdy kilka godzin nie używam autka, przy ruszaniu skrzynia biegów chodzi lekko 'chropowato' (przez 2-3 zmiany biegów). Później wszystko wraca do normy. Najczęściej gdy na zewnątrz jest chłodno. Tak jakby jakieś 'smarowanie zamarzało', ale nie znam się na tym, więc nie wiem czy to możliwe.

4. Nie wiem jak to określić, ale kierownica 'ma luzy'. Czasem, gdy jezdnia jest nierówna kierownica może się przekręcić o parę stopni ale autko i tak spokojnie jedzie do przodu. Nie przeszkadza to jakoś w jeździe, ale jest niepokojące.

5. Hamulce po zimie troszkę piszczą, co dziwne zwłaszcza przy hamowaniu z niskich prędkości. Nie wiem dlaczego.

W załączniku dodam dla Was fotkę tej Vectry z najlepszego ujęcia jakie da się zrobić temu autku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Prosto po myciu i czyszczeniu Tempem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Witaj

Termostat do wymiany ja też miałem nie dogrzane auto i efekt większe spalanie.

Co do stacyjki to raczej wymiana kolega miał tak wyrobioną że gwoździem można było auto odpalić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do reszty to nie wiem ale nie martw się ktoś na pewno podpowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

Dziękuję za odpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy wymiana termostatu może dużo pomóc? Można liczyć na 2-3 litry mniej na trasie?

No i kolejne pytanie, czy po prostu oddać auto do mechanika i niczym się nie przejmować, czy może samemu kupić termostat i dopiero wtedy oddać autko do zmiany części? Nie wiem która opcja będzie tańsza. Jakie mogą być koszta zamiennika (nie będę montował oryginału, nie chcę dokładać za dużo do tego autka, wolę zatankować)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam sobie wymien, ta to 10 min roboty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

A nie są tam potrzebne jakieś specjalne klucze? Niczego nie da się po drodze zepsuć? Zaznaczam, że kompletnie się nie znam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu masz opisane jak to zrobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego dasz sobie radę zajrzyj do tego działu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

może znajdziesz kogoś z swojej okolicy na pewno ci pomogą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wybierz się na jakiegoś spota

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez krzycho2.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

Ok, a który z termostatów wybrać? Bo jak dla mnie to one się trochę różnią wyglądem, np:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Każdy z nich pasuje? Różnica w cenie jest dosyć istotna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten pierwszy bedzie pasowal. drogi cos mi dziwnie wyglada. ogolnie jszukaj termostatu firmy "WAHLER" np w intercarsie dostaniesz to nie sa drogie rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Do wymiany termostat jak koledzy wyżej napisali

2. Najlepiej wymienić wkładkę stacyjki

3. Możliwe, że wymiana oleju poprawiłaby sytuację

4. Jedź na stację diagnostyczną i niech sprawdzą Ci to na stacji, albo końcówki drążków masz do wymiany(powinny się tłuc w tym momencie) albo maglownica ma luzy

5. To w sumie nic nowego, to kwestia klocków. Doraźnie możesz smarem miedzianym posmarować tył klocków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

Mam już termostat, w poniedziałek pojadę do mechanika, bo z opisu kolegi maciek13823 wynika, że sam nie dam rady tego zrobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdyby nie trzeba było grzebać przy rozrządzie, to co innego... Zwyczajnie się boję, że spieprzę.

Wysiadła mi wczoraj żarówka świateł mijania w prawym reflektorze. Już kupiłem nową, marki Osram. Podobno trzeba ją jakoś przez chusteczkę zakładać, o co z tym chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysiadła mi wczoraj żarówka świateł mijania w prawym reflektorze. Już kupiłem nową, marki Osram. Podobno trzeba ją jakoś przez chusteczkę zakładać, o co z tym chodzi?

Chodzi o to z nie wolno dotykać palcami żarówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc, nie tyle żarówki co bańki. Tłuszcz, który pozostawisz skraca życie żarówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam wymienisz niewprawna reka w 20 minut.

Zwalanie rozrzadu to mit z ktorym dosc nieskutecznie walcze.

Wiekszosc tak twierdzacych nigdy nie ogladnela dobrze swojego samochodu i jedynie rozsiewa gdzies tam zaslyszane plotki od papudrunow.

Sam osobiscie wymienialem trudniejszym sposobem 4 termostaty, latwiejszym zdecydowanie wiecej ich bylo.

Metoda latwa (jesli jest "okienko")

Sciagasz filtr powietrza wraz z obudowa.

Reka w "srodek" paska klinowego i zprawdzasz czy czujesz metal- jesli tak, to masz tzw"okienko" w obudowie oslony paska.Sruby zlokalizujesz latwo- sa dwie.

Sciagasz waz, odkrecasz sruby i delikatnie odchylasz calosc. Chwilka i masz juz w rekach. Montaz odwrotnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Trudniejszy sposob wymaga paru piw na uspokojenie nerwow, zgrabnych i w miare silnych palcow.

Odchylasz delikatnie oslone paska i spokojnie dochodzisz kluczen plaskim do srob. Sruby po ich wykreceniu delikatnie moga nam nagiac oslone. Pomagasz sobie np trzonkiem mlotka w delikatnym odchyleniu oslony i masz juz wszystko w rekach.

Z montazem sa wieksze problemy- pierwsza czynnosc to wypicie na spokojnie piwa, potem celowanie srob- calosc max do 30 minut.

Pozdrawiam.

Edytowano przez recces

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

Termostat wymieniony, trzeba było demontować rozrząd. Ale jestem zadowolony, autko grzeje tak jak powinno, w najbliższych dniach sprawdzę spalanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepsze jest to, że nie zapłaciłem dużo za usługę. 50zł + flaszeczka, ale naprawa była express (w nocy zostawiłem Vectre, rano była do odebrania)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak już miałeś na rozebrane zmieniłeś pasek rozrządu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość orscage

Nie zmieniałem, nic takiego mi Koledzy nie napisaliście. A to konieczne? Bo w sumie wszystko jest dobrze, ale auto zaczęło 'piszczeć' przez pierwsze 5 sekund po uruchomieniu... To wina tego paska? Droga taka impreza pt. wymiana paska?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasek nalezy wymienic co jakis czas, przy okazji wymienia sie (zazwyczaj co 2-gi pasek) pompe wody i rolke napinajaca (jesli jest).

Jesli pasek nie byl zuzyty, nie mial jakichkolwiek pekniec itp wskazujacych na jego defekt, to mozna go zalozyc ponownie. Szkoda ze zwalales rozrzad- naprawde niepotrzebna praca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×