Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
PARKER

Tłumik benzyna a diesel

Recommended Posts

Jak wygląda sprawa ostatniego tłumika. Mam nowy ale z benzyny ( 2.0l) a kupiłem własnie diesla. Wizualnie wydaje się być taki sam ale w katalogu ma inny numer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś mi kiedyś mówił że puszka z zewnątrz nie ma znaczenia ale diesel ma w środku większy przelot czyli w efekcie byś przytłumił silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od diesla jest podwójny tłumik czyli mocniejszy ze względu na temp m.in. jak zalozysz od benzyny tez pojeżdzisz- tylko krócej.

Edited by Darek.G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A tłumiki Irmschera ? Te fabryczne - są inne do diesla i inne do benzyny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imschera nie wiem ale chyba tak. jak wymieniałem teraz u siebie z ciekawości oglądałem takie prospekty tłumików i ich budowę - no i do diesla były inaczej zbudowane. naewt mechanik mówił że to są dwa rózne tłumiki. i wcale nie chodzi o zagiętą rurkę do dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Diesel na 100 % ma inny niż benzynowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wsadzając nie dedykowany konkretnie do diesla tłumik można skutecznie zdusić przepływ gazów wylotowych przez co przy pewnych prędkościach obrotowych silnika może się pojawić muł ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...