Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pszemko

Podłączenie klimatyzacji

Recommended Posts

Witam Koledzy

Mam taki problem. W mojej VB 2.0 16V z 96r. była klima manualna, ale nie działała. Postanowiłem się trochę z tym pobawić, i gdy zobaczyłem instalację w moim aucie to mi się niedobrze zrobiło. Ktoś zrobił totalny misz-masz, kable poprzecinane, poskręcane, polutowane wszystko nie wiadomo od czego. Po 3 godzinach ze schematem klimy w ręce - nic mi się nie zgadzało. Więc szybka akcja- instalacja z anglika z tego samego silnika tylko rok bodajże 98 lub 97, także też przedlift.

Nową instalację (foto 1)wpiąłem w chłodnicę (2 wtyczki), wentylator od strony silnika, wentylator od klimy za zderzakiem, odwadniacz, sprężarkę klimy, i jeszcze jakaś kostka, do tego masa i jeden przewód do + akumulatora. Oprócz tego ta nowa instalacja miała takie okrągłe złącze (foto 1 -biała okrągła wtyczka) które gdzieś powinien podłączyć.

I tu pytanie: Jak zrealizować podłaczenie tej nowej instalacji do instalacji samochodu, tak by wszystko działo ??

Poprzednia instalacja miała wyprowadzone 2 kabelki, które szły gdzieś do kabiny i następne 2, które wchodziły do wiązki kabli od

Please login or register to see this link.

Foto 2 - stara instalacja

Please login or register to see this link.

Foto 3- stara instalacja

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

ta stara instalacja wyglada masakrycznie - testy ktos na niej robil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dokładnie, ktoś ładne druciarstwo zapuścił.

Ten schemat znalazłem już z innego wątku na forum, ale chodzi mi typowo o to podłączenie do instalacji samochodu, bo w zasadzie ten schemat za wiele mi nie mówi- elektronik ze mnie jak z koziej d*** trąba. Jakieś konkrety ??

Dodam że taką okrągłą kostkę mam w aucie zaraz za akumulatorem, ale jeśli ta moja nie jest podłączona, to silnika się nie odpali.

Aha i jeszcze w mojej instalacji ma kolor zielony, a w nowej z anglika kolor biały tak jak na foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciezko tak napisac co jak gdzie. najlepiej to robic przy aucie.

gdzie ida poszczegolne przewody to najlepiej widac na schematach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ale to trzeba przewody z tej białej wtyczki wpinać w instalację auta tak ?? Czyli o Plug and Play mogę zapomnieć ??

podskoczę gdzieś do elektronika i pokaże mu ten schemat może mi coś rozjaśni. Dzięki za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

niektore wiazki roznia sie miedzy europa a angolem.

kolorem, pinem przez ktory idzie w glownych zlaczach.

nie zawsze jest plug & play.

sam pisales ze w starej byl zielony a nowej masz bialy przewod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zielone złącze za akumulatorem to X5, ono nie ma nic wspólnego z klimatyzacją.

Białe ze zdjęcia to X3, na schemacie masz zaznaczone gdzie ma być podłączone.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego wielki plus, za tą odpowiedź, tylko powiedz mi czy w samochodzie powinienem mieć taką wtyczkę ze złączem "męskim" czy poprostu muszę sztukować kable do wszystkiego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

biala z zenskimi masz w nowej instalce. od strony klimy masz z meskimi. szukaj. przeciez wczesniej napewno byla.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaraz lecę sprawdzić dokładnie, bo w zasadzie się nigdzie na nią nie natknąłem.

Albo się gdzieś ukryła pod kablami - jutro dokładnie zbadam sprawę, albo ktoś ją wyciął =/ w tym samochodzie mnie już nic nie zdziwi..

Edited by Pszemko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na pewno jest lub była.

Nie wiem, czy dla wszystkich silników jest w tym samym miejscu, u mnie (X20DTH) jest przed akumulatorem, poniżej jego poziomu.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego u mnie w tym miejscu jej na pewno niema, ponieważ przy okazji wyciagania tej instalacji wyciagałem akumulator i tą podstawkę pod nim, i nic mi się takiego w oczy nie rzuciło. Jutro dokładnie zbadam sprawę. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nowa wiązka wygląda na poliftową!!!! wczoraj podmieniałem (aby naprawić swoją klimę) elementy z polifta do przedlifta.

Różnica polega między innymi na tym, że przedlift ma szary (i tylko jeden) przekaźnik na lewo od akumulatora. Polift ma ten szary przekaźnik umiejscowiony przed akumulatorem czyli dokładnie jak w tej wiązce. Dodatkowo polift obok akumulatora ma dwa przekaźniki czyli dokładnie jak w Twojej wiązce. Przedlift na lewo ma jeden przekaźnik.

Co prawda pisze o dwóch klimatronikach, ale ta wiązka wygląda dokładnie jak w VB 2,6 V6 2000r.

Edited by stachuwp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka jest z auta przedliftowego z silnika 2.0 16v czyli takiego jak mój, ale u mnie tej złączki niestety nie ma. Ktoś przy okazji tego druciarstwa musiał odciąść tą wiązkę :/ gdybym dorwał teraz tego kogoś to bym zniszczył !!

Koledzy,a jeszcze takie jedno pytanko: W tej białej złączce X3 pin 8 (ten w samym środku wtyczki) i pin 12 mają takie same kolory czyli czarny.

Ze schematów wynika, że czarny to "+" po stacyjce. W schemacie jest, że pin 12 powinien być podłączony do bezpiecznika F38, ale co do 8 pinu nie jest nic w schemacie napisane. Co z nim zrobić ?? też podłączyć pod ten sam zacisk ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pin 8 złącza X3 ma być podłączony pod bezpiecznik F40 (tylko silniki benzynowe)

Zabezpiecza to akumulator przed dodatkowym rozładowaniem w czasie kręcenia rozrusznikiem, bo nie ma wtedy na tym bezpieczniku napięcia i przy gorącym silniku wentylatory pracują na połowie prędkości ( są połączone szeregowo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn kolego Ty masz polifta z tego co widzę w opisie, a w przedlifcie jest to bezpiecznik F38, ale dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Tasiol dobrze Ci pisze. pin 8 z F40 (10A - dmuchawa chłodnicy, ogrzewana szyba tylna) (czarny 0,75 mm2)

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, to sorrento, widocznie coś mi się popitoliło. Jeszcze jutro ze 3 kabelki ze środka muszę podciągnąć do klimy i zobaczymy co to będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pin 12 zlacza X3 (czarny 0,75 mm2) podlaczasz:

Przedlift - F38 (10A)

Polift - F40 (10A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...