Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Pszemko

Podłączenie klimatyzacji

Polecane posty

Witam Koledzy

Mam taki problem. W mojej VB 2.0 16V z 96r. była klima manualna, ale nie działała. Postanowiłem się trochę z tym pobawić, i gdy zobaczyłem instalację w moim aucie to mi się niedobrze zrobiło. Ktoś zrobił totalny misz-masz, kable poprzecinane, poskręcane, polutowane wszystko nie wiadomo od czego. Po 3 godzinach ze schematem klimy w ręce - nic mi się nie zgadzało. Więc szybka akcja- instalacja z anglika z tego samego silnika tylko rok bodajże 98 lub 97, także też przedlift.

Nową instalację (foto 1)wpiąłem w chłodnicę (2 wtyczki), wentylator od strony silnika, wentylator od klimy za zderzakiem, odwadniacz, sprężarkę klimy, i jeszcze jakaś kostka, do tego masa i jeden przewód do + akumulatora. Oprócz tego ta nowa instalacja miała takie okrągłe złącze (foto 1 -biała okrągła wtyczka) które gdzieś powinien podłączyć.

I tu pytanie: Jak zrealizować podłaczenie tej nowej instalacji do instalacji samochodu, tak by wszystko działo ??

Poprzednia instalacja miała wyprowadzone 2 kabelki, które szły gdzieś do kabiny i następne 2, które wchodziły do wiązki kabli od

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Foto 2 - stara instalacja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Foto 3- stara instalacja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ta stara instalacja wyglada masakrycznie - testy ktos na niej robil

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, ktoś ładne druciarstwo zapuścił.

Ten schemat znalazłem już z innego wątku na forum, ale chodzi mi typowo o to podłączenie do instalacji samochodu, bo w zasadzie ten schemat za wiele mi nie mówi- elektronik ze mnie jak z koziej d*** trąba. Jakieś konkrety ??

Dodam że taką okrągłą kostkę mam w aucie zaraz za akumulatorem, ale jeśli ta moja nie jest podłączona, to silnika się nie odpali.

Aha i jeszcze w mojej instalacji ma kolor zielony, a w nowej z anglika kolor biały tak jak na foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciezko tak napisac co jak gdzie. najlepiej to robic przy aucie.

gdzie ida poszczegolne przewody to najlepiej widac na schematach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm, ale to trzeba przewody z tej białej wtyczki wpinać w instalację auta tak ?? Czyli o Plug and Play mogę zapomnieć ??

podskoczę gdzieś do elektronika i pokaże mu ten schemat może mi coś rozjaśni. Dzięki za informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niektore wiazki roznia sie miedzy europa a angolem.

kolorem, pinem przez ktory idzie w glownych zlaczach.

nie zawsze jest plug & play.

sam pisales ze w starej byl zielony a nowej masz bialy przewod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To zielone złącze za akumulatorem to X5, ono nie ma nic wspólnego z klimatyzacją.

Białe ze zdjęcia to X3, na schemacie masz zaznaczone gdzie ma być podłączone.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego wielki plus, za tą odpowiedź, tylko powiedz mi czy w samochodzie powinienem mieć taką wtyczkę ze złączem "męskim" czy poprostu muszę sztukować kable do wszystkiego ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

biala z zenskimi masz w nowej instalce. od strony klimy masz z meskimi. szukaj. przeciez wczesniej napewno byla.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zaraz lecę sprawdzić dokładnie, bo w zasadzie się nigdzie na nią nie natknąłem.

Albo się gdzieś ukryła pod kablami - jutro dokładnie zbadam sprawę, albo ktoś ją wyciął =/ w tym samochodzie mnie już nic nie zdziwi..

Edytowano przez Pszemko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na pewno jest lub była.

Nie wiem, czy dla wszystkich silników jest w tym samym miejscu, u mnie (X20DTH) jest przed akumulatorem, poniżej jego poziomu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego u mnie w tym miejscu jej na pewno niema, ponieważ przy okazji wyciagania tej instalacji wyciagałem akumulator i tą podstawkę pod nim, i nic mi się takiego w oczy nie rzuciło. Jutro dokładnie zbadam sprawę. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego nowa wiązka wygląda na poliftową!!!! wczoraj podmieniałem (aby naprawić swoją klimę) elementy z polifta do przedlifta.

Różnica polega między innymi na tym, że przedlift ma szary (i tylko jeden) przekaźnik na lewo od akumulatora. Polift ma ten szary przekaźnik umiejscowiony przed akumulatorem czyli dokładnie jak w tej wiązce. Dodatkowo polift obok akumulatora ma dwa przekaźniki czyli dokładnie jak w Twojej wiązce. Przedlift na lewo ma jeden przekaźnik.

Co prawda pisze o dwóch klimatronikach, ale ta wiązka wygląda dokładnie jak w VB 2,6 V6 2000r.

Edytowano przez stachuwp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiązka jest z auta przedliftowego z silnika 2.0 16v czyli takiego jak mój, ale u mnie tej złączki niestety nie ma. Ktoś przy okazji tego druciarstwa musiał odciąść tą wiązkę :/ gdybym dorwał teraz tego kogoś to bym zniszczył !!

Koledzy,a jeszcze takie jedno pytanko: W tej białej złączce X3 pin 8 (ten w samym środku wtyczki) i pin 12 mają takie same kolory czyli czarny.

Ze schematów wynika, że czarny to "+" po stacyjce. W schemacie jest, że pin 12 powinien być podłączony do bezpiecznika F38, ale co do 8 pinu nie jest nic w schemacie napisane. Co z nim zrobić ?? też podłączyć pod ten sam zacisk ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pin 8 złącza X3 ma być podłączony pod bezpiecznik F40 (tylko silniki benzynowe)

Zabezpiecza to akumulator przed dodatkowym rozładowaniem w czasie kręcenia rozrusznikiem, bo nie ma wtedy na tym bezpieczniku napięcia i przy gorącym silniku wentylatory pracują na połowie prędkości ( są połączone szeregowo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn kolego Ty masz polifta z tego co widzę w opisie, a w przedlifcie jest to bezpiecznik F38, ale dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega Tasiol dobrze Ci pisze. pin 8 z F40 (10A - dmuchawa chłodnicy, ogrzewana szyba tylna) (czarny 0,75 mm2)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha, to sorrento, widocznie coś mi się popitoliło. Jeszcze jutro ze 3 kabelki ze środka muszę podciągnąć do klimy i zobaczymy co to będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pin 12 zlacza X3 (czarny 0,75 mm2) podlaczasz:

Przedlift - F38 (10A)

Polift - F40 (10A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×