Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość pm82pm

tryb awaryjny i P0400 - błąd krytyczny nr2

Polecane posty

Gość pm82pm

Drodzy,

o błędzie p0400 (błąd krytyczny nr 2) naczytałem się już i na naszym forum i na sąsiednich omegi i zafiry przeczytalem ze 20 tematow wiec prosze mnie nie odsylac do szukania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

chodzi mi o diagnoze na podstawie mojego przypadku - jest on bardzo konkretny

mianowicie, co się dzieje :

wszystko jest ok na biegu jałowym i jak przyspieszam (niezależnie od obrotów silnika i biegu)

jest również ok jak hamuje silnikiem

jednak gdy tylko kawałeczek (dosłownie 50m) przejade utrzymując stałą prędkość (czyli nie hamuje silnikiem i nie przyspieszam) niezależnie od obrotów silnika i od prędkości zapala sie check, samochód łapie tryb serwisowy (muł)

po nawet delikatnym wciśnięciu pedału gazu tak by samochód nawet delikatnie przyspieszał błąd znika po 50metrach - i nie jest tozwiązane ze wzrostem obrotów silnika.

jeżeli nie przyspieszam a błąd się już pojawi to nie znika przy hamowaniu silnikiem lub przy jeżdzie ze stałą prędkością pomaga jedynie przyspieszanie.

na pierwszy rzut zjaąłem się EGR lecz to nie pomogło:

-sprawdziłem jeg oszczelność(jest szczelny - po wciśnięciu zaworu i zatkaniu palcem króćca tłoczek sofa się kawałeczek i zostaje w tej pozycji)

-z racji że był dość mocno zabrudzony wyczyściłem i umyłem w benzynie ekstrakcyjnej - porusza się płynnie

potem sprawdziłem ten siłownik od sterowania klapami w kolektorze - chodzi płynnie i też jest szczelny

hamulce działają bardzo dobrze i wciskanie hamulca/ pompowanie nie wywołuje błędu więc wstępnie zakładam że podciśnienie w układzie jest ok (narazie nie mam jak sprawdzić - czekam na wakuometr)

sprawdziłem też organoleprycznie wszystkie przewody, łączniki, trójniki i kolanka - wszystko wydaje się być ok

czujnik pedału hamulca też jest ok - sprawdziłem opcomem no ale to było do przewidzenie bo pojawianie się błędu nie ma związku z wciskaniem hamulca

został przepływomierz i zaworki (u mnie są 2 czarne i jeden szary o ile się nie myle)

i teraz pytania:

1. powiedzcie proszę które elementy układu recyrkulacji spalin przy jeżdzie ze stałą prędkością pracują? to znaczy co dokładnie się zamyka/otwiera w stosunu do pracy przy silniku obciążonym lub pozostawionym na biegu jałowym?

2. czytałem że może to być wina przepływomierza - jakie wartości powinien pokazywać prze jeździe ze stałą prędkością? da się go sprawdzić kabelkiem? (mam op-coma)

3. mam instrukcje sprawdzania zaworków ale nie wiem jednego - czy to są zaworki typu zamyka przepływ lub otwiera? czy działają one na zasadzie potencjometru i dawkują podciśnienie?

4. z racji na nieco utrudniony dostęp do kostek (trzeba raczej wymontować zaworki żeby je sprawdzić) powiedzcie prosżę od którego zacząć przy moich objawach

5. może pominąłem jeszcze jakieś możliwości usterki?

wyszedł mały esej ale może jak się uda wspólnie rozweiązać problem temat będzie pomocny dla kolejnych z identycznymi objawami

aha, dodam że temperatura silnika również nie ma wpływu na pojawianie siębłędu - pojawia się on zarówno przy zimnym, ciepłym jak i gorącym silniku (90stC) w dokładnie takich samych okolicznościach - tak samo również znika

Edytowano przez pm82pm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego mialem dokladnie takie same objawy kilka dni temu

diagnoza jest banalnie prosta

posprawdzaj dokladnie wezyki podcisnienia

u mnie wypadl ten ktory znajduje sie przy podszybiu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jezeli to nie pomoze pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no nioestety, podciśnienia sprawdziłem wszystkie 3 krotnie i na 100% nic nie spadło...

szukamy dalej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zostaja Ci elektrozawory

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ewentualnie pompa próżniowa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

widze ze jestes z mazowieckiego, moze podjedz do Piotrqa cos razem wymyslicie

u mnie nie bylo to az tak skomplikowane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podmień elektrozawory - te 2 czarne zamień między sobą i zobacz co się będzie działo. Wyskoczy inny błąd to któryś z nich jest winowajcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dziś wieczorkiem z tym powalcze, zobaczymy czy się coś zmieni,

a powiedcie proszę,

czy te zaworki można kupić nowe?

vacupompe znalazłem bez problemu, fakt ze dosc drogie są bo około 800 zł LUKa i jeszcze jakiejś innej firmy no ale są osiągalne

a jak pytam o elektrozawory podciśnienia to sprzedawcy robią rybe i mowią ze nie ma albo przekopuja katalogi i mówią że nie produkują tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam błąd. Walnięty był EGR ( nie trzymał w ogóle podciśnienia ) i zawór sterujący - nie podawał podciśnienia na EGR. Jak zamieniałem je na próbę ( elektrozawory) z tym drugim to wszystko działa. W poniedziałek odbieram nowy elektrozawór. Więc czasami 2 rzeczy mogą być walnięte razem. Wszytko można łatwo sprawdzić mając pompkę próżniowa albo nawet na wyczucie też się na siłę da bo jednak czuć jak podciśnienie idzie .

Numer elektrozaworu GM 09128022 - masz go wypisanego na samej górze tego zaworu . .

Edytowano przez PARKER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie musisz szukać wg. numeru - są dostępne nawet zamienniki, ale jak z jakością to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

niestety, wszystko wydaje się ok, po zmianie elektrozaworów nic się nie zmian,

podciśnienia sprawne, szczelne bez oleju,

powiedzcie mi jak dokładnie sprawdzić sam EGR? nie mam pewności czy poprawnie go sprawdziłem - wciskam palcem zawór i zatykam moejsce na podcisnienie, wydawało mi się że to sprawdzałem i zawór nie zamyał się jak trzmałem palec a tera się zamyka,

sam nie wem

pls powiedzcie ja sprawdzic egr majac go w ręku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rurke ( tą metalową na EGR ) do buzi i ciągnij - jak trzyma to jest dobry . Jak nie trzyma to peknieta membrana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mam plastikowy ale rozumiem że trzeba wytworzyć podciśnienie jak pompa czyli ciągnąć w tym miejscu gdzie podłącza się wężyk tak?

jeżli tak to EGR mam jednak walniety bo nic się nie dzieje

dziwne jest natomiast że jak zatkam palcem to przyłącze i chce wcisnąć ręką zawór to jest opór tak jakby był szczelny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak. Jak nie masz pompki podciśnieniowej to metoda usta :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez podczas jazdy ze stala predkoscią szarpie i jest to spowodowane przez EGR

pojawia sie bląd P0400

podcisnienia ok ale wiem ze EGR sie czasem zacina bo jak mialem go wymontowanego i wcistalem ten trzpień to czasem bardzo ciężko pracował .

Chyba tylko wymiana pomorze.

Wymontuj samego EGRa sprawdz jak pracuje, Wcisnij tego grzybka i zatkaj palcem wylot podcisnienia - w ten sposob sprawdzisz szczelność .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zielak001

witam u mnie tez byl ten problem wymienilem vacum pompe bo byl w niej olej i wymienilem silownik od klapek, mi tez plynie chodzil ale byla sprezynka peknieta w srodku i mialem dokladnie takie same objawy jak ty nawet jak go pocisnilem to potrafil sie zaciac i mula zlapac.a teraz jest ok a EGR wystarczy dobrze wyczyscic bo tam sie nie ma co zepsuc a w ostatecznosci mozna to zaslepic i miec problem z glowy. ja mam a moj kolega nie ma a silnik dziala tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no tu się nie zgodze, bez egr komp bedzie zawsze wywalał błędy i tryb serwisowy, chyba ze o czyms nie wiem jednak uwazam ze jak konstruktor to zrobil choćby dla ekologii to niech to sobie działa

ale wracając do tematu

metoda usta w moim EGR wypadla źle - moge ciagnąć powietrze przez kruciec do woli i nie ma oporu wiec stawiam że jest walnięty

dodatkowo obawiam się że i zawór podciśnienia który steruje EGR mam również walnięty - mianowicie jak jest on podpięty pod układ i zaślepie jego kniec który idzie do EGR to w ukłądzie nie ma podciśnienia - tak jakby był nieszczelny i puszczał czy da go się jakoś wyczyścić czy wykalibrować? czy to poprawne zachowanie jak jest jego koniec zaślepiony?

nie wiem czy kupić sam EGR czy odrazu i zawór

jak sprawdzić sam zaworek podciśnienia?

Edytowano przez pm82pm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zaworek podmieniasz z tym obok. Są takie same. Ale najpierw kup nowy EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

EGR zakupiony, jak tylko przyjdzie paczka i zamontuje, zdam relacje,

jednak elektrozawór również budzi moje wątpliwości...

jak go wymontowalem, ciagne przez VAC i zatykam drugi króciec to słysze terkotanie jednak wydaje mi się że za wcześnie-

zaworek nie trzyma praktycznie podciśnienia tylko od razu otwiera ten upustowy dzięki czemu w układzie nie ma podciśnienia jak jest on podpięty

da się to jakoś wykalibrować , wyczyścić etc? czy pozostaje jedynie wymiana?

a może jest ktoś w Wawie kto poratuje sprawnym zaworkiem na podmiankę żeby to sprawdzić?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chodzi o ten czarny

Edytowano przez pm82pm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

przeciez on potrzebuje napięcia by prawidłowo działał. Napluj tam jeszcze śliny to bedziesz musiał w krótkim czasie kupić sobie jeszcze raz nowy.

PS. EGR się nie zaślepia, to nie gnojówkowóz z napisem VW, tutaj położenie EGR sterowane jest elektronicznie. Zatkanie go bedzie powodowało błędy w komputerze.

A wystarczyło troche poszukać.... lenistwo, co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

po 1. nie chce nic zaślepiać jak już pisałem - wiem czym to grozi i chce mieć wszystko sprawne jak konstruktor sobie to wymyślił

po 2. kupiłem nowy EGR a nie elektrozawór wiec co mam kupować jeszcze raz?

po 3. procedura testowa elektrozaworu jaką znalazłem na sąsiednim forum podana jest dla wyjentego elektrozaworu i część testów robi się bez napięcia->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a wystarczyło dokładnie przeczytać cały post... lenistwo, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

z zaślepieniem - pisałem w odpowiedzi na post zielak001.

Z tym sprawdzaniem zaworu to nie wiem czy powinno byc tak jak opisane w linku, nie wiem tez czy przypadkiem u mnie nie ma jak u ciebie, ze jak sie ciagnie przez VAC to puszcza powietrze, jestem tylko 650km od swego auta wiec tego teraz nie sprawdze... opis mógłby być dobry - ale nie nalezy dmuchac w elektrozawór

Ale przeciez zaworki ..022 i bodajze ..120 działają tak samo wiec mozesz sprawdzic podmieniając np ten od turbo, klapek zawirowań.

nie do konca polegałbym na tych "sposobach testów", mi kilka razy pomogło a nie raz ktoś w opisie się walnął.

PS. elektrozaworków mam w domu chyba z 3 na podmianę, sprawne - testowałem u siebie.

Jak pisałem wczesniej, podmien z innym wystepujacym w aucie, zobacz czy cos sie zmieni...

vacuometr kosztuje grosze... warto go kupic.

Edytowano przez rafja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

no i po problemie...

po wymianie zaworu EGR jest ok, elektrozawór o który się obawiałem brzęczał przez kilka godzin ale teraz się wyciszył,

podciśnienie jest w układzie więc zakładam że jeżeli nawet nie jest idealny to jeszcze posłuży

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

przez ten problem zapoznałem się z układem podciśnieniowym dogłębnie, jak by ktoś miał jakieś pytanie chętnie pomogę merytorycznie (oczywiście w miarę możliwości)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam i dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×