Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest arti26

Bledy vc 1,9 cdti

Recommended Posts

Guest arti26

Witam mam takie bledy p1609 i p0425 czy ktos mi moze cos poradzic?? Powiem jeszcze ze zapala sie kontrolka samochod z kluczem. Z gory dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten kod błędu nie jest jednoznaczny kryje sie pod nim 5 usterek konkretnie o który chodzi (opis rozszerzenia np Sensor Low Voltage)

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-031

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-031

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 High Temperature C-031

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 Low Temperature C-031

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 Temperature not Plausible C-031

P1609 Clutch Position Sensor Malfunction C-001

Sensor signal is out of range

Effect:

Service Vehicle Soon Lamp ON

"F" is displayed in the Info Display.

The Emergency Mode "Shutdown Clutch Actuator and Gearbox Actuator" will be activated

Witam mam nadzieje ze pomogłem na przyszłość rocznik model silnika i rodzaj skrzyni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by karol307

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arti26

Wydaje mi sie ze to bylo to P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-031, a co do tego 1609 to o ile dobrze sie orientuje to chodzi o czujnik polozenia sprzegla. Co z tym robic i gdzie to sie znajduje?? Pozdrawiam.

co do rocznika to jest 2006, silnik 1,9cdti 100km, z19dt skrzynia manual 6 biegow do przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam no więc tak:

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-031

The voltage at control unit terminal 34 is greater than 2.23 V

(Short circuit to voltage)

Replacement Value:

The control unit takes 200 °C (392 °F) as replacement value.

Concerned Terminals:

ECM: 34, 35 (XC56)

to jest chyba ten czujnik spalin w katalizatorze w komorze silnika powinien byc widoczny po otworzeniu maski w dole silnika z prawej strony wkrecony w taką puszke ok 20cm średnicy.

a jeżeli masz manuala to ten kod P1609 pewnie odnosi sie do immobilisera

P1609 Immobiliser No Or Wrong Signal B-008

Communication error between the CIM and the engine control unit.

Effect:

Engine operation is impossible.

The Service Vehicle Soon (SVS) Pictograph flashes

Edited by karol307

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Jestem właśnie po wymianie dwumasy 1.9cdti 150KM.Dodam ,ze przed wymianą samochód nie miał żadnych błędów(sprawdzane opcomem).Odziwo przy odbiorze świeci się samochód z kluczykiem.Dodam ,że wymieniałem w Fiacie i nie mogli się podłączyć żeby sprawdzić co to za błąd.Podłączyłem swojego opcoma no i definitywnie błąd :

Ilość zapisanych kodów błędów:1

P0425 - Za niskie napięcie czujnika temperatury spalin (rząd 1 czujnik 1)

(02) - Obecny

objawy :smród spalin w samochodzie,po około 20 km zaczął się wypalanie dpf,

Pytanie czy ten błąd dotyczy czujnika spalin w dpf czy bardziej w katalizatorze?.Może dodam ,że przez cały czas wymiany ,to jest 6h odłączony był akumulator.

Edited by magdziniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam , kolego mam taki sam problem, napisz czy znalazłeś rozwiązanie na tego rodzaju dolegliwość bo nie wiem od czego zacząć , a może ktoś inny kto miał taki problem potrafi pomóc . Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosiłbym o odpowiedź, jak został rozwiązany problem. Również mam błąd P1609. Samochód Astra GTC 1.3 ze skrzynią Easytronic. Z góry dziękuje za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

albo czujnik w DPF padł albo przerwane wypalanie a smród może być jeszcze z nieszczelności łącznika elastycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...