Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
BuKoX

Zasięg wg komputera a wskaźnik paliwa

Polecane posty

Witam.

Zastanawia mnie jedna różnica pomiędzy wskaźnikiem paliwa a zasięgiem wg komputera. Otóż w chwili obecnej komputer pokazuje mi zasięg ok. 500 km mimo, iż mam przejechane ok. 300 km a wskazówka paliwa wskazuje 1/2. Coś mi tu nie gra bo wynikało by z tego, że albo komputer pokazuje dziwną wartość albo wskazówka paliwa pokazuje niezbyt rzeczywiste wskazania. Jeśli wskazówka pokazuje rzeczywistą wartość to mam do przejechania ok. 300 km a nie 500 jak pokazuje komputer. Jeżdżę dość spokojnie, głównie po mieście i wg komputera przez te 300 km mam średnie spalanie 7,2 l/100 km więc wskazówka powinna wskazywać 2/3 a nie 1/2. Czy ktoś może mi wyjaśnić skąd te różnice pomiędzy wskazówką paliwa a zasięgiem wg komputera?

pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Bylo juz pare tematow walkowane o tym.

Generalnie komputer pokazuje zasieg na podstawie zuzycia (stylu jazdy) z jakiegos, krotkiego czasu w tyl. Wiec jak bedziesz jezdzic po miescie to zasieg spadnie w porownaniu z zasiegiem w trasie na tej samej ilosci paliwa. Wskazowka pokazuje orientacyjnie ile masz w baku jeszcze. Jesli kasujesz wskazania BC1/BC2 po kazdym tankowaniu, to mozesz +/- obserwowac ile zostalo juz przepalone i porownac to do pojemnosci zbiornika (o ile tankowales do pelna). Na tej podstawie mozesz tez wyliczyc ile srednio zuzywasz (tylko staraj sie tankowac zawsze przy tym samym dystrybutorze) i oszczacowac blad wskazan komputera. W Op-comie masz mozliwosc zalozenia korekty.

pzdr p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ale jeśli przejechałem 300 km w miarę jednym tempie to zakładam, że komputer pokazuje dość realny zasięg czyli 500 km więc nie rozumiem dlaczego mam już tylko ok. pól baku. Wg wskazań komputera średnie spalanie to 7,2 l/100 km więc przy połowie baku powinienem mieć przejechane 416 km a nie 300. Zastanawia mnie ta różnica. Albo wskaźnik paliwa jest aż tak niedokładny albo komputer pokazuje wartość nierealną. Czy sprawdzenie poziomu paliwa poprzez ukryte menu powinno się w miarę pokrywać ze stanem wskazówki paliwa bo są tam 3 wartości i zapewne 1 z nich jest brana pod uwagę do wyznaczania zasięgu?

pozdrawiam...

Edytowano przez BuKoX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zrogi

Hej

Z mojego doświadczenia z tym samochodem to ta opcja zasięg i średnie spalanie można potraktować jak wartość orientacyjną przy jeździe mieszanej. U mnie przy spalaniu 8-9 litrów różnica w średniej spalonej na 100 km po przejechaniu 600 - 700 km to jest ok 1 litra (komputer pokazuje mniej). To samo z zasięgiem przy pełnym zbiorniku pokazuje nawet 1300 jak wskaźnik spadnie do przedostantiej kreski to potrafi spaśćdo 898 km więc ja to traktuje z przymrużeniem oka. Myślę że to miałoby znaczenie przy jeździe w trasie.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Ja jezdze glownie w trasie (90% z ponad 260t km) i informacje kompa z rzeczywistoscia pokrywaja sie w 99%. Czesto z tego korzystam przy planowaniu trasy. Tankuje zawsze do pelna, kasuje dzienny licznik, BC1 i jazda. Na autostradzie 130km/h, czyli w rzeczywistosci predkosc z GPS 122km/h, i idealnie przejezdzam 1000km. Spalanie srednie 5,4, czyli w baku zostaje mi 61 - 54 = 7L -> ktore traktuje jako rezerwe przy dojechani do najblizszej stacji (ok 100km). Tankuje, kasuje i mozna jechac dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio miałem migający dystrybutorek i zasięg 5km. Jak tankowałem to okazało się że bak był pusty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie znowu komputer zawyza delikatnie. Zawsze na stacji wychodzi mi spalanie nizsze o ok 0,3 l/100km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś jednak nie pasuje. Właśnie zatankowałem do pełna i weszło mi 48 l bo miałem jeszcze trochę zapasu. Ukryte menu pokazało poziom paliwa na ok. 6 l a miałem przejechane ok. 600 km. Skoro do baku weszło 48 l a miałem przejechane 600 km to znaczy, że średnie spalanie to 8 l/100 km. Wg komputera średnie spalanie to 7.4 l/100 km. Przyznam, że spora ta rozbieżność pomijając, że zasięg przed tankowaniem miałem na 80 km a wskazówka pokazywała 1/4 paliwa. Nie wiem już sam czym mam się kierować chcąc ocenić ile km przejadę. Bo co innego wynika z zasięgu, co innego z komputera a co innego ze wskazówki paliwa.

pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 A ja ciekaw jestem jakie macie zaprogramowane rozmiary kół. Bo to też ma wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hammerton
Napisano (edytowany)

Jednym pewnym sposobem jest liczenie po tankowaniu. Trzeba poznac troche auto zeby wiedziec jaki zasieg zostal

Edytowano przez hammerton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

ostatnio zauważyłem w mojej Viki problem z dalekomierzem tzn z pokazywaniem zasięgu na wyświetlaczu. problem jest w tym iż bardzo szybko mi spada zasięg w pierwszej wazie jazdy np. jadę 20 km a on mi pokazuję że zasięg się pomniejszył już o 60. Bardziej obrazowo - wsizdam odpapam zasięg pokazuje np 300 km ruszam ujechałm 10 km a na zasięgu mam 270 jadę dalej ujechałem 20km a na zasięgu 240i tak dalej natomiast jak przejadcę ok 30 km i jadę spokojny tempem to znów wzrasata.

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie jest tak że komp pokazuje zasięg 300 km ,przejedziesz 20 km a komp ma pokazać 280km że zostało , przykład" zatankowałeś auto do pełna pod korek komp pokazał zasięg 800 km , ale ostatnie 200 km przejechałes po mieście i pokazany zasięg czyli 800km komp oblicza na podstawie spalania z ostatnich 200km , po zatankowaniu wyjeżdzasz w trase i po przejechaniu 100km komp pokazuje zasięg 900km bo obliczenia brał ze spalania w trasie, a to jest zdecydowanie mniejsze spalanie. Zrobiłeś te 100km po trasie i wracasz do miasta i robisz kolejne 150km po mieście i zasięg spadnie do 500km

napisałem tak łopatologicznie żeby było łatwo zrozumieć zaznaczam że specem nie jestem to jest moje rozumowanie poczekaj jeszcze na wypowiedz jakiegos speca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym dodać jeszcze 1 spostrzeżenie. Oto kilka danych:

- przejechane 700 km

- komputer pokazał śr. spalanie z całej trasy 6,8 l/100 km

- do baku weszły 53 litry

Czyli zgodnie z obliczeniami średnie wyliczone spalanie wyszło 7,5 l a nie 6,8 jak podał komputer. Tutaj chyba nie powinno być mowy o jakimś orientacyjnym spalaniu bo to są rzeczywiste dane więc nasuwa mi się tylko 1 wniosek - komputer źle odczytuje spalanie i dlatego źle wylicza średnią. Dodam, że o zazwyczaj pokazuje podobne spalanie przy tych samych obrotach i biegu niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły a to chyba powinno mieć wpływ na spalanie. Czy moje rozumowanie jest błędne?

pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skalibruj koła, są "większe" i "mniejsze" w opcomie.

Średnie spalanie wiąże się z wieloma innymi czynnikami i jest obliczane na podstawie przejechanych ostatnich 30 km, to jest wartość względna i zmienna.

Jeśli chcesz obliczyć spalanie całkowite i rzeczywiste to tak jak Andrzej zaproponował - nalać pod korek (dosłownie), przejechać swoje i znów nalać pod korek. Obliczyć co wyszło i będzie wtedy wiadomo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydawało mi się, średnia dotyczy całego pomiaru i wynika z przejechanego dystansu i zużytego paliwa. Te wartości są w komputerze aż do czasu ich wyzerowania. Nie rozumiem więc, dlaczego miały być brane pod uwagę tylko ostatnie 30 km.

pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość furby248

Cześć,

mam dziwny problem (chyba). Dałem auto do mechaniora który wymienił rozrząd z oprzyżądowaniem, filtry paliwa,pyłków, powietrza itd.... (podobno mieli probem z fitrem paliwa aby go wymienić)

Od tamtego czasu mam dziwne wrażenie że komputer nie pokazuje poprawnie zasięgu np na 1/2 zbiornika pokauje 380km (proszę napiszcie jak jest u was).

Wczoraj zatankowałem za 100zł i miałem 3/4 wskaźnika na desce (komputer pokazywał 460km), przejechałem dosłownie 40km i mam 1/2 wskaźnika (komputer pokazuje 380km), czy u was tez tak jest?

Aha jak wracałem i miałem rezerwe to komputer pokazał 0 km a jeszcze było na rezerwie wskaźnika troche paliwa!!!

Wcześniej nie zauważyłem takich rzeczy, czy możliwe jest aby coś uszkodzili? czy jakoś można zresetować komputer pokładowy???

Proszę o pomoc.

PS> jestem z woj. lubelskiego i moze jest tu ktoś kto tak miał i moze pomoc.

Dzięki za info.

Pozdrawiam Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

używaj wyszukiwarki bo temat już był na forum nie raz (dlatego łączę) - czytaj też powyżej

na początek zresetuj komputer, zalej do pełna i jeździj - powinno samo wrócić do normy po kilku tankowaniach do pełna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość furby248

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak mogę zresetować komputer??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz odłączyć akumulator na ok 30 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość furby248

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mój komputer musiałem w serwisie uruchomić bo standardowo nie pokazywał spalania ani zasięgu (w ogóle nie było tej zakładki).

Czy po takim resecie nie wróci mi do poprzedniej postaci?? czyli czy nie bede musiał znowu go w serwisie uruchamiać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyzeruj po prostu ustawienia komputera pokładowego - nie musisz odłączać aku (chociaż tak też zadziała

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i nie będziesz go musiał uruchamiać od nowa)

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

a ja chciałem zadać pytanie czystko techniczne: czy wskazówka paliwa ściśle pokazuje to ile jest paliwa w baku (na podstawie danych z pływaka)? Bo z tego co rozumiem wskazania BC są liczone na podstawie danych z komputera głównego (dawki wtrysku, parametry jazdy itp...) i to co pokazuje to są "teoretyczne" wyliczenia często o dużej rozbieżności ze stanem rzeczywistym. Teraz to samo pytanie o kontrolkę rezerwę: czy zaświeca się ona na podstawie bezpośrednich danych z pływaka w baku czy na podstawie danych wyświetlanych w BC? Dlaczego pytam? Miałem ostatnio sytuację że wskazówka leżała już praktycznie na 0, kontrolka rezerwy migała już dobrych parę kilometrów zajeżdżam na stację zalewam pod sam korek - do pierwszego odbicia weszło 53 litry, pod dolaniu (aż się przelało) 54 litry... czyli w baku było dobre 6-7 litrów. W tym przypadku akurat nie sprawdzałem ilości paliwa w ukrytym menu - ale kiedyś skontrolowałem i pokazywało dużo mniej niż było w rzeczywistości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witaj.

Ja ostatnio miałem 3/4 zbiornika przejechałem 150km i auto stało ok 2 godzin.Wracam odpalam miga kontrolka od paliwa o_O natomiast zasięg pokazuje ok 500km . . . . Byłem zszkowany , po ok. 20km wskazówka zaczeła się podnosić i wróciła normy. O co chodziło? samochód stał na lekko pochyłem terenie ale było to tak nie znaczne wzniesienie ,że aż wierzyć mi się nie chce ,że mogło to mieć aż taki wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

U mnie komp się "obraża" i przy ok. 30kilku km zasięgu zaczyna pokazywać tylko kreski "--". Poza tym dzieje się to, gdy mam jeszcze kawał (ponad połowę) rezerwy. I dobrze. Czy nie za dużo czytamy o błędach ciśnienia, spowodowanych wiórami pompy we wtryskach? Niech se tam zawsze trochę ropy pluska. Lepiej nie cierpieć tylko lać do pełna. Co do zasięgu, to dobrze, że nie jest liczony tępo ze średniej, bo po ekonomicznej jeździe autostradą, nagle i nieoczekiwanie w mieście, albo po mocniejszym "deptaniu" brakłoby ropy po kilku kilometrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×