Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
LukiX2

VC - coś puka z przodu

Polecane posty

Mam dość dziwny problem z VC z 2002 roku. Otóż - od mniej więcej 6 miesięcy - dochodzą dość dziwne odgłosy z przodu samochodu. Ale po kolei.

Miałem uszkodzoną jedna poduszkę pod przednim drążkiem relacyjnym - była tak zmęczona, że w końcu wyleciała. Wymieniłem ją - bo już drążek o mocowanie zaczął walić - przy okazji wymieniłem wszystkie elementy złączne tego drążka, gałki kierownicze i chyba jeden drążek. No miód - całe zawieszenie z przodu cichuteńkie. Przy okazji wyszło, że strzelają już łożyska na kolumnach - tez poszły do wymiany razem z odbojami i osłonami amortyzatorów. Amortyzatory sprawne - 65 i u 71% zużycia w/g stacji diagnostycznej. Przód 3x dokładnie przetrzepany - żadnego luzu na zawieszeniu ani na układzie kierowniczy. Dolane 200ml do zbiornika wyrównawczego od wspomagania - bo tyle brakowało.

A teraz problem .... Coś stuka/puka. Ale nie na wybojach/dziurach. Mogę wjechać w dziurę, najechać na próg, zjechać z krawężnika - nic - cichutko. Czyli góra/dół miód. Natomiast na prostej drodze potrafi coś puknąć - raz z lewej, raz z prawej. Czasami cichuteńko - ledwie słyszalnie - czasami walnie - jak drążek który nie miał gumy i walił w obudowę. Z tego co doszedłem - raczej puka/stuka przy kołysaniu prawo lewo niż góra dół.

Mechanicy zaczynają rozkładać ręce - a ja już zainwestowałem sporo pieniędzy w ten przód i ciągle mnie drażni.

Jedyne co ostatnio znalazł znajomy diagnosta - to minimalne luzy na półosiach napędowych - tz. - minimalnie poruszają się w prawi i w lewo w przegubach - ale z kolei mechanicy twierdzą, że tam akurat i na drążku reakcyjnym - ten 1mm luzu ma być.

Przeszukana została komora silnika i schowki na okoliczność czegoś luźnego. Nic.

I teraz pytanie - co to jest? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś sprężny? w VC to częsty problem...czasami nawet nie wiemy,że mamy pękniętą bo na pierwszy rzut oka tego nie widać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie chyba to samo , tez juz 3 mechaników sprawdzało , ostatni nawet przejechał sie samochodem żeby wiedział o co mi chodzi. Stwierdził że to napewno nie zawieszenie ani klocki... W edłu jego opini jest to cos luznego (nie związanego z zawieszeniem) co przy bujaniu auta obija . Czasami duże dziury i nic, a czasem tak jak pisze kolega LukiX2 na prostej drodze cos walnie , czasem cicho a czasm jak sprężyna. Ja wymieniałem spręzyny, łożyska mc persona , drązki kierownicze, gumy stabilizatora, Zastanawiam sie jeszcze nad poduszkami amor. ale jak były wymieniane sprezyny i łożyska to wyglądały na zdrowe (ok. miesiąca temu) Też już nie mam siły do tego samochodu po zimie mu odbiło, chyba pozostaje czekac az coś sie urwie to będzie widac co to było ale chyba prędzej mnie doprowadzi do szału. Luki jak znajdziesz rozwiązanie to daj znac. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, "wszystko" nowe i stuka

Stawiam na górne mocowania amorków, znajomy wymieniał i stuki ustały.

Są szczególnie słyszalne przy powolnej jeździe po kostce "chodnikowej" lub po płytach.

Jak zmienie to dam znać (może w przyszłym tygodniu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie mam to samo po wymianie łożysk amortyzatorów. Słyszałem od kogoś, że może źle się ułożyły sprężyny. Mam w planie jeszcze raz je ścisnąć i poprawić. Jak będę po to dam znać jaki efekt. pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja właśnie zmieniałem łożyska bo myślałem że one pukają, łożyska wyjęte mimo że okazały sie dobre to zmieniłem na nowe i zero różnicy, dlatego stawiam na górne mocowania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość netoperz

Na 99% ktorys z lacznikow stabilizatora(lewy lub prawy) mialem to samo na postuju nie byl wyczuwalny zaden luz nawet po podniesieniu auta wygladalo wszystko ok (nawet pod proba silowa) dopiero pojechalem do mojego mechanika on wszedl pod auta i kazal je rozhustac na boki i w tytm momencie uslyszalem znajomy stuk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> po wymianie jak reka odjal polecam TRW 80zl sztuka na strone. Laczniki w viki bardzo czesto padaja.

Edytowano przez zubek73
cytaty na pół strony - usuwam / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie łączniki i tuleje stabilizatora są nowe GMa wiec to nie to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość netoperz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak dla Twoej wiedzy jesli nie wiesz TRW robi na pierwszy montaz wiec jak kupisz w sklepie TRW to sa dokladnie takie same jak Te GM nawet jak na swoje spojrzysz znajdiesz tam gdzies napis TRW to samo z lozyskami ROBI je LUCAS tylko ze oryginal 5 razy drozszy znaczy z naklejka GM. JAk wyjalem moje lozyska "oryginalne" a tam obok napisu GM TRW i ten sam kod

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czasem warto sprawdzic kto robi na pierwszy montarz bo po co przeplacac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zgadzam sie z Tobą, pracuje w warsztacie wiec już troszke nt czesci wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Faktycznie podczas wymiany zauważyłem że drążki i końcówki kierownicze miałem TRW jednak akurat do mojego auta z powodu IDSu nie ma dostępnych żadnych innych łączników niż GM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zdjąłem kolumny i okazało się, że dolne osadzenie sprężyny tam gdzie się kończy osłonka na sprężynie z tworzywa, już się przetarła i na wybojach sprężyna dobijała do wspornika amortyzatora. Kawałek izolacji z grubego kabla załatwił sprawę i teraz w czasie jazdy nareszcie cisza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z dziwnym dźwiękiem. Słychać go z lewej i prawej strony. Sprawdzali mi całe zawieszenie i wszystko ok. Mechanik przejechał się autem i na polnej drodze coś raz stuknęło. Najczęściej stuka mi zaraz po odpaleniu auta i przejechaniu do 10 km na nierównościach. Na studzienkach i progach zwalniający nie słychać takiego uderzania. Łączniki i końcówki drążków wymieniałem. według mechanika jeżeli kręcimy kierownicą i nie czuć przeskakiwania na sprężynie/oponie to łożyska są dobre, sprężyny są całe, nie mam pomysłu co to może być. Jak znajdziecie rozwiązanie to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba bedzie spróbowac zda tymi poduchami amortyzatorów jak podejrzewa Hapko , tylko cholera wyac 250 i stwierdzic ze to nie to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> . A kolega Hapko wymienił??? bo sie wygrażałes w którymś z wcześniejszych postó że nosisz sie z takim zamiarem. Jestem ciekaw efektu , daj znac prosze jak do czegos dojdziesz , bo na razie to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> :34: :43:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a u mnie troszke inaczej

u mnie tez wystepuja (do czwartku) stuki, tez wydawalo mi sie, ze to tyl. pojechalem na stacje diagnostyczna w celu sprawdzenia zawieszenie i ... tyl ok, nic sie nie dzieje, minely dwa dni bo dalej stuka jade do nich znowu sprawdzic przod i ... przod ok, nic sie nie dzieje i padlo stwierdzenie, ze to nic NIEBEZPIECZNEGO mozna spokojnie jezdzic

no ale stuki nie ustaly, wyraznie slyszalne z tylu, pojechalem w koncu do mechanika na zdiagnozowanie usterki

jakie bylo jego zdziwienie kiedy poniesli przod zuta poruszali prawym kolem i padla diagnoza ... WYROBIONY SWORZEN, WYMIANA CALEGO WAHACZA :38:

wiec stukanie z tylu nie oznacza, ze to tam dziej sie cos zlego (halas niesie sie po samochodzie)

teraz w czwartek wymiana ow wahacza, o kosztach nie mowie :43: ale jak stuki znikna to napisze

p.s.

ale jak dwukrotna wizyta na stacji diagnostycznej moze takiego czegos nie wykryc, jeszcze goscie mowia, ze to nic niebezpiecznego mozna spokojnie jezdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie chce Cie straszyc ale zeby nie bylo tak ze diagnoza mechanika ze sworzniem jest pudłem. Mozliwosci sa dwie albo d*pa nie diagnosci a kumaty mechanik albo wydasz kilka stowek za frajer (tylko jeden mech. to stwierdzil? , w miare zaufany?). Nie dawno kolega mial sytuacje pojechal na sprawdzenie zawieszenia do warsztatu, i mechanik do niego

- wachacz to ma Pan do wymiany

- ale 2 miesiace temu wymieniałem go u was na TRW

- a to może mi sie wydaje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> :32: :32: :32:

no nic tylko przeciagnac takiego na linie za samochodem

Powodzenia , oby to mechanik byl kumaty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i po zabiegu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic nie stuka, nic nie puka (odpukac, puki co)

wahacz firmy MOOG ze znizkami w IC - 505pln

robocizna - 70pln

i teraz ciekawostka, mialem krzywo kierownice, po wymianie wahacza kierownica wrocila na swoje miejsce (jest prosciutka), auto po puszczeniu kierowncy jedzie prosto:) i teraz pytanie, czy mimo wszytko jechac na geometrie, czy tak zostawic?

pozdrawiam

Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedz na geometrie i sprawdź całość jak należy

jeśli wszystko będzie ok to za samo sprawdzenie zapłacisz max 40zł

a jeśli bedzie źle to Ci ustawią, szkoda opon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i po geometrii

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1oo pln mniej w kieszeni, ale wszytko jest OK

co najwazniejsze 0 stukow i autko jedzie jak nalezy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość korargorek

witam

odswieze troche temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzis u znajomego podnislem auto na podnosniku zeby dospawac uchwyt na gumy od tlumika i sprawdzalem ogolnie stan podwozia wszystko jest procz tego ze lewe kolo przy ruszaniu nim na boki ma maly luz wyczuwalny wsumie mi nic nie stuka nie puka no ale stwierdzilismy ze to prawdopodobnie wachacz. czy procz wachacza moze byc cos jeszcze innego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drążek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość korargorek

myslisz ze napewno?? nie moge teraz jechac na stacje diagnost bo czasu brak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

parę dni temu zauważyłem u siebie to samo - po dziurach, nierównościach jest cisza ale jak jadę spokojnie tak 40-70km/h po prostej i równej drodze to potrafi coś puknąć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> jak na razie zdarzyło to się tylko kilka razy, początkowo myślałem, że to jakiś kamień uderzył w płytę podłogową ale to jednak coś z zawieszeniem... jak widać temat pojedynczych puknięć jest znany ale nie ma jednoznacznej diagnozy, czy ktoś namierzył konkretnie co jest winne za te puknięcia? niektórzy pisali, że u nich pomogła wymiana wahacza, łącznika stabilizatora, łożyska amortyzatorów, sprężyny ale nie jestem jakoś przekonany, że różne zużyte elementy powodują dokładnie ten sam objaw.

kilkukrotnie zdażyło mi się usłyszeć ten dźwięk w tej samej sytuacji - skręcam na skrzyżowaniu 90st. w prawo, jadę jakieś 500m prosto i PUK. obstawiam, że winę za to ponosi jakiś element od przedniego stabilizatora - wygląda to tak jak by się coś naprężało, blokował i w pewnym momencie uderzało w podłogę...tylko co?

auto niedawno kupiłem i nie wiem co było wcześniej robione w zawieszeniu. jak sprawdzić samodzielnie dysponując podnośnikiem i kanałem łączniki i gumy stabilizatora?

Edytowano przez kamil_p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć chłopaki :)Podepnę się pod temat:mianowicie jakieś 2 miesiące temu ze szwagrem(jest mechanikiem)wymienialiśmy łożyska amortyzatorów ponieważ już mi nieźle strzelały jak w miejscu się kierownicą kręciło.Po wymianie stuki ustały

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> przy wymianie stwierdziliśmy,że poducha amora prawego(od pasażera)jest już mocno wyrobiona.Jakiś czas po wymianie łożysk amor.na początku delikatnie słychac były jakieś stuki (coś w rodzaju hm??tak jakby woda w butelce się przelewała z jednej strony na drugą)Sorki za kolokwializm.Teraz jest już dużo gorzej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> mam wrażenie ze zaraz się coś urwie jak jadę 60-80km/h.BYłem na szarpakach,zero luzów,nic nie stuka nic nie puka.Serwisant nic nie znalazł.Szwagier też wziął Viki na podnośnik i też zero luzów.Czy winę za to może ponosić włąśnie mocowanie amortyzatora?????Boję się ze niedługo mi się cos naprawdę urwie i wtedy będzie zonk.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dugas07

U mnie Panowie to samo.te stuki doprowadzają mnie do szału

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> ma ktos na to lekarstwo bo nawet nie wiem od czego zacząc by znalesc przyczyne.co moze byc najbardziej prawdopodobną przyczyna tych stukow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , jak bylem z tym problemem w nieautoryzowanym servisie (ponoc chlopaki robia drogo ale znaja sie na rzeczy) mechanik przejechał sie samochodem i stwierdzil że napewno nie jest to nic związanego z zawieszeniem . Stwierdzil że musi to byc jakis luzny element (np. wolna wtyczka na kablu) ktora sobie gdzies lata , jak sie zklinuje to jest cisza a czasem sobie gdzies uderzy. Zaproponowal przeglaniecie calego samochodu ze sciagnieciem kokpitu wlacznie , ale zaznaczyl ze efektu moze nie byc zadnego albo bedzie to taki drobiazg ze daleko mu bedzie do kosztow diagnozy. Wiec musialem podziekowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×