Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
slawek_1

Wymiana tulei wahacza przedniego!

Recommended Posts

Witam,

Przerabiał ktoś z Was teamt wymiany tulei wahacza przedniego? Jeżeli tak to pytanie czy tylko prasa wchodzi w grę do wybicia i ponownego wbicia nowych tulei czy może da się to wykonac za pomocą sciagacza do tulei pływajacych z tyłu a czy może czujnik impulsowy plus jakiś tam meselek dadzą radę? Przymierzam się do takiej wymiany i stąd moje pytanie.

Dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrzyłeś tutaj:

oraz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Tak przeglądałem te posty, ale tam jest mowa o wymianie tulei pływających wahacza tylnego, a ja się przymierzam do wymiany tulei wahacza przedniego.

Czy ktos wymieniał tuleje wahacza przedniego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak samo się ich wymienia jak i tylne, masz tu te tuleje:

Please login or register to see this link.

a tu masz komplet wahacz + sworzeń + tuleje

Please login or register to see this link.

Jak masz odpowiednie narzędzia (prasa, imadło, piłka do metalu) to nie powinieneś mieć żadnych problemów z wymianą, jeśli nie bardzo dysponujesz narzędziami żeby wycisnąć stare i wcisnąć nowe tuleje będziesz miał problem, jeśli zakupisz cały wahacz to bez problemu wymienisz go sam. Jak masz też sworzeń do wymiany to proponuje kupić cały wahacz i mieć problemy z wybijaniem tuleji z głowy.

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Zadając pytanie o doświadczenia innych przy wymianie tulei przednich juz komplet tulei i sworzni mialem zakupiony, a wiec zdecydowałem sie na tńsza wersję wymiany. Oczywiście najlepiej kupić nowy wahacz jak podpowiada kolega, ale koszt zdecydowanie większy.

Sumując wymiana zostala dokonana po częsci za pomoca sciagacza tulei pływajacych (tyl). Jezeli ktos potrzebuje szczegoly prosze pytac. Efekt taczki jak go niektorzy nnazywaja znikl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To kolego poproszę o rade jak wymienić ta tuleje co jest cala z gumy i ma tylko metalowa tulejkę przez środek bo ja za cholerę nie mogłem jej wcisnąć ani na smar ani na inne specyfiki zawsze się rozwulkanizowywała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

Ja uzyłem do wcisniecia tej tulejki wlanie sciagacza tulei plywajacych. Wciskanie odbylo sie poprzez metalowa tuleje (oczywiscie wewnetrzna czesc tulei wahacza, gumowy kolnierz wymienianej tulei byl nasmarowany wazelina techniczna!). Podczas wciskania gdy juz kolnierz zaczynal sie "spietrzac" (innymi slowy nie chciał wejsc to wahacza) to nieostrym narzedziem (w moim przypadku spilowany śrubokręt) wpychalem kolnierz do wnetrza wahacza, po czym ze dwa obroty nakrętką sciagacza i znow wpychanie srubokretem kolnierza. Gdy juz kolnierz byl caly wcisniety to poszlo bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JCK-PAJAK

Witam chciałbym wymienić obydwa wahacze z przodu wydaje mi się to tańsze wyjście niż kupowanie wszystkich gumowych elementów + ściągacz do tulei dodam, że będe robił to po raz pierwszy i mam trzy pytania

1 Jaką firmę polecacie, a jakiej firmy unikać przy zakupie (wahacz+tuleje+sworzeń)??

2 Czy po wymianie będę musiał ustawiać geometrię lub coś takiego??

3 Czy wymiany wahacza mogę dokonać podnosząc auto na lewarku?

Może dacie jakąś poradę na co uważać, żeby czegoś nie zepsuć.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana jest dosyć prosta, możliwe że najgorzej będzie wyciągnąć sworzeń z piasty (może być zapieczony) jak niema ściągacza o trzeba pomóc sobie młotkiem, wszystkie elementy są dosyć twarde i masywne więc raczej nic nie da się nic popsuć, po wymianie należało by ustawić całą geometrie zawieszenia. Lewarkiem dasz radę ale najlepszy do tego jest kanał.

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JCK-PAJAK

Dzięki za podpowiedz. Z kanałem jest problem nie mam możliwości skorzystania z niego. Najchętniej oddałbym auto do mechanika i z głowy ale chciałbym zaoszczędzić trochę kasy. Muszę jeszcze wymienić końcówki drążków, drążek łączący prawy i lewy, tuleje z tyłu (najchętniej wszystkie 10szt). Tył już oddam do zrobienia tam chyba sobie już nie poradzę bez kanału. Dopiero co kupiłem zderzak z przodu i muszę dać go do lakiernika.Po prostu masakra wszystko na raz się spaprało, sądzę że wydam jakieś 1500-2000zł w zależności co będę robił sam, a co mechanik i jakie części będę kupował. Jakby było mało w czerwcu muszę zapłacić OC i zrobić przegląd kolejne 500-600zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> . Chyba kupię lepszą drukarkę i dodrukuję parę stówek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> albo rower wyjdzie najtaniej. Podziękował i pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JCK-PAJAK

OK

Jutro auto oddaję do mechanika koszt naprawy zawieszenia+ wymiana szczęk hamulca ręcznego+ amor silnika około 1600zł.Części 1000zł i 600zł robocizna.

Tuleje pływające(tył), sworznie wahacza, stabilizatory wahacza i końcówki drążków Lemforder, a pozostałe części TRW.

Pozostanie do zrobienia pęknięty kolektor wydechowy, ale to w przyszłym tygodniu. Sam kolektor kupiłem za 200zł oczywiście używany plus uszczelki 40zł i wymiana 50-150zł.

Wymiana poduszki bocznej pasażera, która sobie wybuchła przy odpalaniu koszt 50zł(sama poducha) +80zł komputer aby wykasować błąd.

Montuje podświetlane słoneczniki z polifta (koszt 40zł za 2szt) i tylne podświetlane rączki, uchwyty przy podsufitce (koszt 30zł za 2szt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...