Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
slawek_1

Wymiana tulei wahacza przedniego!

Polecane posty

Witam,

Przerabiał ktoś z Was teamt wymiany tulei wahacza przedniego? Jeżeli tak to pytanie czy tylko prasa wchodzi w grę do wybicia i ponownego wbicia nowych tulei czy może da się to wykonac za pomocą sciagacza do tulei pływajacych z tyłu a czy może czujnik impulsowy plus jakiś tam meselek dadzą radę? Przymierzam się do takiej wymiany i stąd moje pytanie.

Dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

patrzyłeś tutaj:

oraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak przeglądałem te posty, ale tam jest mowa o wymianie tulei pływających wahacza tylnego, a ja się przymierzam do wymiany tulei wahacza przedniego.

Czy ktos wymieniał tuleje wahacza przedniego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak samo się ich wymienia jak i tylne, masz tu te tuleje:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a tu masz komplet wahacz + sworzeń + tuleje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jak masz odpowiednie narzędzia (prasa, imadło, piłka do metalu) to nie powinieneś mieć żadnych problemów z wymianą, jeśli nie bardzo dysponujesz narzędziami żeby wycisnąć stare i wcisnąć nowe tuleje będziesz miał problem, jeśli zakupisz cały wahacz to bez problemu wymienisz go sam. Jak masz też sworzeń do wymiany to proponuje kupić cały wahacz i mieć problemy z wybijaniem tuleji z głowy.

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zadając pytanie o doświadczenia innych przy wymianie tulei przednich juz komplet tulei i sworzni mialem zakupiony, a wiec zdecydowałem sie na tńsza wersję wymiany. Oczywiście najlepiej kupić nowy wahacz jak podpowiada kolega, ale koszt zdecydowanie większy.

Sumując wymiana zostala dokonana po częsci za pomoca sciagacza tulei pływajacych (tyl). Jezeli ktos potrzebuje szczegoly prosze pytac. Efekt taczki jak go niektorzy nnazywaja znikl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To kolego poproszę o rade jak wymienić ta tuleje co jest cala z gumy i ma tylko metalowa tulejkę przez środek bo ja za cholerę nie mogłem jej wcisnąć ani na smar ani na inne specyfiki zawsze się rozwulkanizowywała

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hi,

Ja uzyłem do wcisniecia tej tulejki wlanie sciagacza tulei plywajacych. Wciskanie odbylo sie poprzez metalowa tuleje (oczywiscie wewnetrzna czesc tulei wahacza, gumowy kolnierz wymienianej tulei byl nasmarowany wazelina techniczna!). Podczas wciskania gdy juz kolnierz zaczynal sie "spietrzac" (innymi slowy nie chciał wejsc to wahacza) to nieostrym narzedziem (w moim przypadku spilowany śrubokręt) wpychalem kolnierz do wnetrza wahacza, po czym ze dwa obroty nakrętką sciagacza i znow wpychanie srubokretem kolnierza. Gdy juz kolnierz byl caly wcisniety to poszlo bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JCK-PAJAK

Witam chciałbym wymienić obydwa wahacze z przodu wydaje mi się to tańsze wyjście niż kupowanie wszystkich gumowych elementów + ściągacz do tulei dodam, że będe robił to po raz pierwszy i mam trzy pytania

1 Jaką firmę polecacie, a jakiej firmy unikać przy zakupie (wahacz+tuleje+sworzeń)??

2 Czy po wymianie będę musiał ustawiać geometrię lub coś takiego??

3 Czy wymiany wahacza mogę dokonać podnosząc auto na lewarku?

Może dacie jakąś poradę na co uważać, żeby czegoś nie zepsuć.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jest dosyć prosta, możliwe że najgorzej będzie wyciągnąć sworzeń z piasty (może być zapieczony) jak niema ściągacza o trzeba pomóc sobie młotkiem, wszystkie elementy są dosyć twarde i masywne więc raczej nic nie da się nic popsuć, po wymianie należało by ustawić całą geometrie zawieszenia. Lewarkiem dasz radę ale najlepszy do tego jest kanał.

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JCK-PAJAK

Dzięki za podpowiedz. Z kanałem jest problem nie mam możliwości skorzystania z niego. Najchętniej oddałbym auto do mechanika i z głowy ale chciałbym zaoszczędzić trochę kasy. Muszę jeszcze wymienić końcówki drążków, drążek łączący prawy i lewy, tuleje z tyłu (najchętniej wszystkie 10szt). Tył już oddam do zrobienia tam chyba sobie już nie poradzę bez kanału. Dopiero co kupiłem zderzak z przodu i muszę dać go do lakiernika.Po prostu masakra wszystko na raz się spaprało, sądzę że wydam jakieś 1500-2000zł w zależności co będę robił sam, a co mechanik i jakie części będę kupował. Jakby było mało w czerwcu muszę zapłacić OC i zrobić przegląd kolejne 500-600zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> . Chyba kupię lepszą drukarkę i dodrukuję parę stówek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> albo rower wyjdzie najtaniej. Podziękował i pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JCK-PAJAK

OK

Jutro auto oddaję do mechanika koszt naprawy zawieszenia+ wymiana szczęk hamulca ręcznego+ amor silnika około 1600zł.Części 1000zł i 600zł robocizna.

Tuleje pływające(tył), sworznie wahacza, stabilizatory wahacza i końcówki drążków Lemforder, a pozostałe części TRW.

Pozostanie do zrobienia pęknięty kolektor wydechowy, ale to w przyszłym tygodniu. Sam kolektor kupiłem za 200zł oczywiście używany plus uszczelki 40zł i wymiana 50-150zł.

Wymiana poduszki bocznej pasażera, która sobie wybuchła przy odpalaniu koszt 50zł(sama poducha) +80zł komputer aby wykasować błąd.

Montuje podświetlane słoneczniki z polifta (koszt 40zł za 2szt) i tylne podświetlane rączki, uchwyty przy podsufitce (koszt 30zł za 2szt)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×