Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość john1983

Pomiar kompresji silnika a montaż LPG

Polecane posty

Gość john1983

Witam

Jak pisałem już w innym temacie, także przymierzam się do instalacji gazowej. Przed decydującym krokiem postanowiłem zmierzyć sobie kompresje silnika, wynik pomiaru był następujący:

1.Pomiar zimnego silnika (samochód cała noc stał u mechanika):

I- 8

II- 9

III- 11,5

IV- 11,5

2.Pomiar rozgrzanego silnika

I- 11

II- 11

III- 11,5

IV- 11,5

Co o tym myślicie?? Mechanik powiedział, żeby nie pchać się w gaz. Warto czy dać sobie spokój ???

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spadki na zimnym są dość duze. Ja bym nie instalował, lpg bo moze sie okazac w niedalekiej przyszlosci ze bedziesz musial robic silnik.. 2+ tys na intalacje, + 2 tys na silnik to lepiej lac paliwko i smigac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

warto sie zastanowic skad taka zmiana.

Byla robiona proba olejowa?

Duzo bierze Ci oleju?

Warto chyba najpierw przygladnac sie silnikowi a pozniej brac sie za lpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety w niedługim czasie zapewne czeka Cię remont silnika, maksymalne różnice pomiędzy kompresją na poszczególnych cylindrach nie powinny przekraczać 1-1,2.

Jeżeli chcesz go gazować to w pierwszej kolejności chyba bym najpierw doprowadził silnik do porządku, dopiero później ewentualnie instalował podtlenek LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można załozyć zwykła instalke za 900zl używke i zwruci sie po 3 miesiacach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość john1983

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oleju bierze jakieś 100ml na 5000km

A co do próby olejowej, to mechanik robił coś w stylu kompresji oleju i wynik był OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakieś niskie te ciśnienia masz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w czym to jest podane?

powinny zawierać się między 13 a 17 dla silnika X16XEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxdredi

Witam!

W warszawie w firmie OPEL AUTO-REMAR oddalem silnik do remontu 7 miesiecy i 25tys KM temu.

zrobione zostaly pierscienie, uszczelniacze zaworowe. (zdjecie ksiazeczki jest dostepne na foto).

Kompresja na dzien dzisiajszy wynosi ok 9-13-13-12.

Silnik od czasu do czasu dymi na niebiesko po czym chmura dymu nagle ustaje po jakis 5 min. (nikt nie ma pojecia czym to jest zwiazane).

Wedlug wlasciciela serwisu, silnikowi nic nie dolega, a kompresja mimo ze faktycznie nie jest idealna, nie kwalifikuje sie do naprawy gwarancyjnej z powodu..... uzywania GAZU !!!

Weglug niego, silnik zostal przegrzany GAZEM (temp spalania gazu jest wyzsza od PB) i dlatego na pierwszym cylindrze spadla kompresja. Prawdopodobnie pierscien sie przegrzal.

On nie bawi sie w naprawe silnika spowodowana uzywaniem gazu bo silnik ten nie jest przystosowany do exploatacji innego rodzaju paliwa.

Tylko ze przyjal silnik z juz zainstalowana sekwencja i nic nie wspomnial, ze jak cos sie stanie z silnikiem to nie ponosi za to odpowiedzialnosci.

Malo tego. Powiedzial ze nie zrzeka sie udzielonej gwarancji, ale nie naprawi silnika bo uzywalem gazu.

Wspomnial jeszcze, ze GAZ silnikowi szkodzi i sam poprzez jazde na autostradzie doprowadzilem do tego ze silnik jest non stop zapiekany (czyli systematycznie uszkadzany)

moze pomoze w podjeciu decyzji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość john1983

To co piszesz "maxdredi" to naprawdę masakra, proponuję udać się do najbliższego Urzędu Miasta i skontaktować z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Kiedyś też przerabiałem coś podobnego, co prawda nie chodziło o samochód ale gwarancje wywalczyłem dzięki tej instytucji.

A co do mojej sprawy, to już sam nie wiem. Zaczyna mnie denerwować ciągłe dokładanie do bryki, ale z drugiej strony czego można oczekiwać od 12 latka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Muszę się zorientować co do ceny naprawy silnika i przekalkulować czy w ogule opłaca się w niego coś inwestować.

Mimo wszystko wielkie dzięki wszystkim za zainteresowanie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To rodem z filmu sien fiction woot.gifph34r.gif jakis oszołom. Poprostu niechce mu si epoprawiac na gwarancji bo to dla niego strata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×