Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest john1983

Pomiar kompresji silnika a montaż LPG

Recommended Posts

Guest john1983

Witam

Jak pisałem już w innym temacie, także przymierzam się do instalacji gazowej. Przed decydującym krokiem postanowiłem zmierzyć sobie kompresje silnika, wynik pomiaru był następujący:

1.Pomiar zimnego silnika (samochód cała noc stał u mechanika):

I- 8

II- 9

III- 11,5

IV- 11,5

2.Pomiar rozgrzanego silnika

I- 11

II- 11

III- 11,5

IV- 11,5

Co o tym myślicie?? Mechanik powiedział, żeby nie pchać się w gaz. Warto czy dać sobie spokój ???

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spadki na zimnym są dość duze. Ja bym nie instalował, lpg bo moze sie okazac w niedalekiej przyszlosci ze bedziesz musial robic silnik.. 2+ tys na intalacje, + 2 tys na silnik to lepiej lac paliwko i smigac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

warto sie zastanowic skad taka zmiana.

Byla robiona proba olejowa?

Duzo bierze Ci oleju?

Warto chyba najpierw przygladnac sie silnikowi a pozniej brac sie za lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety w niedługim czasie zapewne czeka Cię remont silnika, maksymalne różnice pomiędzy kompresją na poszczególnych cylindrach nie powinny przekraczać 1-1,2.

Jeżeli chcesz go gazować to w pierwszej kolejności chyba bym najpierw doprowadził silnik do porządku, dopiero później ewentualnie instalował podtlenek LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można załozyć zwykła instalke za 900zl używke i zwruci sie po 3 miesiacach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest john1983

Please login or register to see this quote.

Oleju bierze jakieś 100ml na 5000km

A co do próby olejowej, to mechanik robił coś w stylu kompresji oleju i wynik był OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakieś niskie te ciśnienia masz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w czym to jest podane?

powinny zawierać się między 13 a 17 dla silnika X16XEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

Witam!

W warszawie w firmie OPEL AUTO-REMAR oddalem silnik do remontu 7 miesiecy i 25tys KM temu.

zrobione zostaly pierscienie, uszczelniacze zaworowe. (zdjecie ksiazeczki jest dostepne na foto).

Kompresja na dzien dzisiajszy wynosi ok 9-13-13-12.

Silnik od czasu do czasu dymi na niebiesko po czym chmura dymu nagle ustaje po jakis 5 min. (nikt nie ma pojecia czym to jest zwiazane).

Wedlug wlasciciela serwisu, silnikowi nic nie dolega, a kompresja mimo ze faktycznie nie jest idealna, nie kwalifikuje sie do naprawy gwarancyjnej z powodu..... uzywania GAZU !!!

Weglug niego, silnik zostal przegrzany GAZEM (temp spalania gazu jest wyzsza od PB) i dlatego na pierwszym cylindrze spadla kompresja. Prawdopodobnie pierscien sie przegrzal.

On nie bawi sie w naprawe silnika spowodowana uzywaniem gazu bo silnik ten nie jest przystosowany do exploatacji innego rodzaju paliwa.

Tylko ze przyjal silnik z juz zainstalowana sekwencja i nic nie wspomnial, ze jak cos sie stanie z silnikiem to nie ponosi za to odpowiedzialnosci.

Malo tego. Powiedzial ze nie zrzeka sie udzielonej gwarancji, ale nie naprawi silnika bo uzywalem gazu.

Wspomnial jeszcze, ze GAZ silnikowi szkodzi i sam poprzez jazde na autostradzie doprowadzilem do tego ze silnik jest non stop zapiekany (czyli systematycznie uszkadzany)

moze pomoze w podjeciu decyzji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest john1983

To co piszesz "maxdredi" to naprawdę masakra, proponuję udać się do najbliższego Urzędu Miasta i skontaktować z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Kiedyś też przerabiałem coś podobnego, co prawda nie chodziło o samochód ale gwarancje wywalczyłem dzięki tej instytucji.

A co do mojej sprawy, to już sam nie wiem. Zaczyna mnie denerwować ciągłe dokładanie do bryki, ale z drugiej strony czego można oczekiwać od 12 latka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Muszę się zorientować co do ceny naprawy silnika i przekalkulować czy w ogule opłaca się w niego coś inwestować.

Mimo wszystko wielkie dzięki wszystkim za zainteresowanie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To rodem z filmu sien fiction woot.gifph34r.gif jakis oszołom. Poprostu niechce mu si epoprawiac na gwarancji bo to dla niego strata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...