Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest rafal vectra b 2.0

akumulator sie rozładowuje

Recommended Posts

Guest rafal vectra b 2.0

Witam.mam mały problem,mianowicie na postoju wystarczy że radio pogra mi pół godziny i akumulator się kompletnie rozładowuje ze nie mogę odpalić.pół roku temu był sprawdzany i był bardzo dobry,radio mogło grac pół dnia i nic.dodam jeszcze że jeżeli po padnięciu uruchomię silnik z przewodów to za chwilę odpala na własnych siłach nawet kilka razy.czy mogę mieć jakieś zwarcie na radiu lub wzmacniaczu? jak to sprawdzić i jaki miernik muszę mieć?

Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

no coz. Mialem taki sam przypadek. Wedlug mnie akumulator szrot. Ja wymienilem i jest git.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wylaczasz wszystkie odbiorniki w aucie.

bierzesz miernik do reki.

odpinasz kleme masowa.

czerwona koncowka miernika do klemy.

czarna koncowka miernika do -- akumulatora.

nastawiasz - PRAD (A) - zakres 200 mA i patrzysz na odczyt. max to 100 mA, jezeli masz wiecej niz 100 mA to cos podbiera prad.

jezeli bedzie prad jest ponad 100mA to wyjmij bezpiecznik F22 i zobacz jaki prad plynie po wyciagnieciu tego bezpiecznika.

radio jest na tym bezpieczniku. jezeli ono kradnie to prad na mierniku po wyjeciu bezpiecznika powinien spasc.

Edit: Sylvvek ma racje, co to za aku ze 30 min radia go rozladowuje. padlina. ja gram 2-3 h i Viki od kopa pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal vectra b 2.0

Please login or register to see this quote.

Też tak mi się wydaje ale czy mozliwe żeby tak szybko padł.do niedawna był super. tobie też po odpaleniu z przewodów za chwile sam o własnych siłach odpalał bez problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miernik to amperomierz, a sprawdza się wpinając go szeregowo pomiędzy accu, a pojazd. W tym celu należy zdjąć klemę, wpiąć szeregowo amperomierz i uruchomić sprzęt grający, po czym odczytać wynik pomiaru.

Nic nie napisałeś o pojemności akumulatora i mocy wzmacniacza, więc bez tych podstawowych danych nic więcej Ci nie jestem w stanie pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akumulator pada z dnia na dzien . Tak tez tak mialem jak odpalilem na kable to potem juz sam krecil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal vectra b 2.0

Please login or register to see this quote.

Akumulator bodajże 65 a wzmacniacz 500w. jedyne co mnie niepokoi to że do niedawna było super,nigdy mi nie padł.czy to możliwe że tak szybko sie rozsypał? a jak mogę sprawdzić czy to rzeczywiście wina akumulatora, czy jest rzeczywiście taki słaby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

post 3 w tym temacie - opis jak sprawdzic czy nie kradnie cos pradu.

sprawdzic aku -> miernik w reke, czerwona koncowka miernika do +, czarna do - akumulatora. dajesz na V (napiecie), zakres 20 V (na wylaczonym silniku - ok. 12V, na zalaczonym silniku 14-14,4V)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli booster zabiera Ci 10% pojemności accu na godzinę. Jest to dużo, jednak nie na tyle by uniemożliwić odpalenie silnika do 30 minutach. Na początek sprawdź poziom elektrolitu i doładuj baterie z prostownika (z doświadczenia wiem że czasami niektórzy jeżdżą na zbyt krótkich odcinkach by zbilansować wydatek energetyczny akumulatora ładowaniem alternatora).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafal vectra b 2.0

Please login or register to see this quote.

A jaki mniej więcej powinien wskazywać prąd jeśli załącze radio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli można sie podłączyć... ustawiłem miernik tak jak jest napisane wyżej i na wyswietlaczu wyskakuje mi na zmianę co chwile 0.2 i 0.3. Czyli mam rozumieć że pokazuje mi 200 oraz 300mA??

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zakresie 200mA - pokaze Ci liczbe, np. 35 mA itp

0,2 0,3 to miales ustawione na A (0,2A = 200mA itd)

mozesz dac na A a wtedy max powinienes miec 0,1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli bedzie mial jakas zware co bardzo mozliwe to mozna ja zlokalizowac wyciagajac po kolei bezpieczniki i sprawdzac pobor pradu na mierniku wpietym oczywiscie miedzy aku i kleme. wtedy bedzie wiedzial na jakim obwodzie ma zware i szukac przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ustawione na 200m i pokazało mi podane wyżej wyniki. A akumulator nie trzyma mi nawet pół godziny więc coś musi pożerać prąz zapewne:/ jutro sie pobawie z bezpiecznikami w takim razie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od bezpiecznika F22 (m.in radio na nim jest).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z boosterem przy uderzeniu basu do 5A

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> App (amper per punkt), czyli chwilowo.

Tak jak napisałem powyżej, sprawdź poziom płynu i stan jego naładowania w baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 22 nic sie nie działo. Natomiast dziś sprawdziłem jeszcze raz pobór i miałem 0.4. W momencie gdy wyciągałem bezpiecznik nr20 pobór spadał do 0.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

to szukaj problemu w el. szybach

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie F20 (30A) - elektryczne szyby przód, gruby czerwony przewod idacy do silownikow w przednich drzwiach - ma stale zasilanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co może być tymi szybami nie tak?? W jaki sposób moga mi pobierać prąd??

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze masz gdzies jakis kabelek przetarty albo cos.... szukaj po przewodach zasniedzialych stykow itd. pamietaj ze sie mierzy przy zamknietych drzwiach i klapie bo oswietlenie tez swoje bierze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z szybami jest wszystko wporządku.

Dziś zauważyłem coś innego.. miernik jak zawsze ustawiony na 200m taki mam zakres miedzy innymi na pokrętle, podłączam i pobór waha się miedzy 0.1 a 0.2 i gdy wyciągne bezpiecznik 22 pobór wzrasta do 0.3. Coś mi tu nie pasuje:/

Jak otworze drzwi to pobór wzrasta do 7.4 ale to chyba normalne jak tyle żarówek świeci na raz?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby urzadzenia na bezpieczniku F22 robily zwarcie i kradly prad to po wyjeciu bezpiecznika - prad powinien zmalec.

np. z bezpiecznikiem masz 180 mA, bez bezpiecznika 100 mA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam problem z rozładowującym sie akumulatorem z tym ze nie wiem czy to akumulator czy coś wciąga prąd. Kiedys bylo tak ze poprostu sciagalem kleme akumulatora i zamykalem z kluczyka. Któregoś razu zaczalem ogladac instalacje i zauwazylem ze lezy luzem czujka od alarmu klapy przedniej którys raz z kolei wiec ją w koncu wyciagnalem zaizolowalem i upchnalem z boku. Wydawało mi sie ze problem zniknał ale ostatnio po tygodniu postoju w garazu ide do samochodu i d*pa, nawet centralny nie zadziałał, komp nie swieci, zero czegokolwiek. Zostawilem auto na noc na prostowniku, rano odpalił bez problemu, potem jeszcze troche jezdzilem i tez było ok. Auto zostawilem na noc, rano nastepnego dnia wsiadam i leeeeedwo zakrecił. zrobilem z 10 km, zatrzymalem sie na chwile, zapalam i zero reakcji, kontrolki przygasają i tyle. Po tym ciezko mi było zapalic nawet z kabli. Podmieniłem akumulator, zakrecił idealnie. Nowy akumulator zamówiony ale czy znow nie bedzie tego samego?

Zmierzyłem ile prądu ucieka miernikiem i wyszło mi 0.083 A czyli zeby rozladować akumulator 64 Ah

64/0.083=771 h

771h/24h = 32 dni

a jednak padł po tyg (a tak na prawde to nie wiem czy i po 4 dniach by zapalił). Poszukalem troche na elektroda.pl i w większosci postów wartość podana 0.05 A, z kolei w 3 poscie tego tematu mowicie ze jest to 0.1 A (100 mA). Gdzie jest prawda i czy moj pobór prądu miesci sie w rozsądnych granicach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem masz pobór w normie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...