Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sthEn

Pali prawie 4l/100 więcej - przepływka/lambda

Recommended Posts

Przed chwilą za pomocą czarodziejskiego sposobu ze spinaczem udało się odczytać błędy komputera - od jakiegoś czasu auto gorzej jedzie, więcej pali, i cały czas świeci się check. Błędy które zwraca:

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?

0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ?

Pytanko - jak NAJTANIEJ to wyeliminować, bo nie mam zielonego pojęcia jak wygląda procedura "naprawy" czegokolwiek związanego z sondą lambda? Dodam, że check świeci się od momentu, jak mi dziewczyna przyfasoliła w kamień i przedziurawiła miskę olejową. Micha już wymieniona razem z olejem i filtrem, check engine został

Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady - autko z sekwencją.

Pozdrawiam,

Daniel

Edited by sthEn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

jak przywaliła w miske to przepływomierz by nie padł może sonda cos z kablami sie stało posprawdzaj czy przez uderzenie nie odczepił sie jakis wezyk od podciśnienia możliwe że zasyssa powietrze lewe gdzieś ,a co do sondy jeszcze na forum jest gdzies pokazane jak zmierzyć ją tylko musisz grzebać troche po forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, gaz dzisiaj mi się skończył po 300km przy zatankowaniu 39,5 litra - ewidentnie coś jest nie tak, muszę gazownika odwiedzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na bank coś z sondą - trzeba wleźć pod auto i oblukać / zmierzyć lambdę

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest tak, że autko przy check engine działa w trybie awaryjnym i ma gdzieś odczyty z sondy, i po prostu gaz w tym momencie dawkuje jak się mu podoba (przez co oczywiście więcej pali)?

Dodam, że na benzynie auto już od dawna mi się krztusi, na LPG dużo lepiej - nie pali na jeden gar przy PB?

Edited by sthEn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd sondy zazwyczaj wywala checka + objawy jakie piszesz ale nie powoduje wejścia w tryb awaryjny.

Jak nie pomierzysz sondy to się nie przekonasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da radę to w domowych warunkach ogarnąć? W sensie bez kanału

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nem

mam ten sam problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> check świeci często, wczoraj zrobiłem reset tzn. odłączyłem klemę masy od aku. na 2h i przejechałęm się 30 km było ok nic nie świeciło na gazie, już byłem szczęśliwy że zresetowałem błędy a tu dziś znów niespodzianka po 3 km zaświecił się ponownie i już nie zgasł przez kolejnych 10 aż do przyjazdu na plac. Myślicie że tak samo wizyta u gazownika i mierzenie ewentualnie wymiana sondy pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najpierw błedy zczytaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, błędów przepływki już się pozbyłem, jednak błędy sondy wracają po każdym skasowaniu. W tygodniu jadę na przegląd instalacji, regulację i wymianę filtra gazu - jeśli błędy nie znikną (nie mam pojęcia, czy może to mieć cokolwiek współnego, w każdym razie chyba mi już normalniej pali odkąd przepływka nie wywala błędów) to wtedy zmieniam sonde lambda. Na nową chwilowo nie stać, więc wezmę z forum jakąś używke po kosztach, odłożę wydatek na kilka miesięcy przynajmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...