Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mkrzempek

Głośna praca zagrzanego silnika + wyciek

Recommended Posts

Guest mkrzempek

Nie wiem, czy obie te sprawy można łączyć, ale może od początku.

W mojej Viki był uszkodzony termostat (w najlepszej sytuacji temperatura wskazywała po dość długiej jeździe 80st). Termostat wymieniłem. Wtedy silnik kiedy grzał się do swojej normalnej temperatury zaczął strasznie (jak na sytuacje sprzed wymiany termostatu) głośno pracować- jak stary diesel (klekot). Sytuacja ta ma miejsce, kiedy temperatura silnika jest powyżej 80st, "klekotanie" najbardziej jest odczuwalne na biegu jałowym, kiedy samochód jedzie praktycznie tego nie słychać- chodzi bardzo cichutko.

Po krótkim czasie po wymianie termostatu zauważyłem wyciek pod plastikową obudową silnika (foto) Czy ktoś to może zdiagnozować? Czy te dwie "sytuacje" można połączyć?

Bardzo proszę o pomoc w temacie

Z góry dzięki ! :-)

Dodatkowe info:

- przebieg 192tyś km

- od wymiany oleju 9500km (w tym tygodniu jestem umówiony na zmianę oleju+filtry)

- olej Mobil 1

- Silnik 2.0 D

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiem tylko na jedno, to co przedstawiają zdjęcia to wygląda mi na uszczelkę pod głowicą kolektora ssącego....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Please login or register to see this quote.

Przepraszam za moje głupie może pytanie (jestem laikiem w tych sprawach) Czy ta uszczelka jest trudna i kosztowna do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie nie każdy to robił to skąd ma wiedzieć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak ja wymieniałem to miałem troszkę roboty ale na pewno dasz radę... musisz ten plastik odkręcić, EGR, rurę (od EGR) pierwsze foto) śrub nie pamiętam ile było... odkręcisz je nawet kluczem 10 ale jak masz e-torxa to dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> będą Ci przeszkadzały przewody paliwowe (metalowe) niestety musisz je odkręcić, ale ostrożnie! odkręcasz pokrywę zmieniasz uszczelkę i z powrotem skręcasz. Po tym wszystkim musisz odpowietrzyć układ paliwowy bo widzę, że masz diesla. Ja tak robiłem wymieniłem ez problemu, przy okazji oczyściłem wszystko (foto 3) . Jest to mój sposób. Foto 1- rura i EGR Foto 2- tu odkręcasz przewody metalowe Foto 3- przeczyść to. EDIT: koszt uszczelki to chyba ok 25pln piszę około bo już nie pamiętam.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by maniutek111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Jednak obie sprawy były ze sobą powiązane. Wyciek- tak jak mówił kolega kolektor (wyczyszczony i wymieniona uszczelka), natomiast głośna praca wg mojego mechanika to zasyfiony kolektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Wracam do tematu głośnej pracy silnika:

problem pojawia się, gdy silnik nagrzeje się do swojej normalnej temperatury, czyli ok. 90st. Wtedy stojąc na światłach, w korku, czy na przejeździe kolejowym zauważam głośną pracę silnika (jak stary poczciwy diesel- np. mój poprzedni 23 letni VW GOLF II) W czym może tkwić problem, dodam iż nie jest to objaw powtarzalny- nie zawsze się tak dzieje. Jeśli ktoś może znać przyczynę, to proszę o diagnozę...

P.s. Zauważyłem ostatnio dość bardzo "spoconą olejem) opaskę zaciskową na przewodzie dochodzącym do turbiny. Może te dwie sprawy się łączą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy ta głośna praca silnika jest porównywalna do poprzedniego odgłosu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Tak, jest to dokładnie ten sam odgłos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a może rozrząd się odzywa? Ty masz na łańcuchu? jaki masz przebieg?

poczytaj sobie te dwa tematy może do czegoś porównasz..

-

-

Edited by maniutek111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Please login or register to see this quote.

Tak, mam łańcuch. Jest możliwe, że to on? Przebieg to 206 tyś km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

łańcuchy wytrzymują dość duży przebieg ale wiadomo nic nie jest wieczne. Najpierw poczytaj tamte tematy może coś Cie z tego zainteresuje.... wtedy porównamy i pomyślimy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mkrzempek

Please login or register to see this quote.

Oba te przypadki raczej mówią o głośnej pracy podczas jazy (powyżej 2000 obrotów). U mnie w takim przypadku silnik pracuje prawidłowo, głośna praca występuje przy biegu jałowym- na luzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jest tam opisane przy jeździe... powiem tak, u siebie też miałem podobny przypadek iż na wolnych obrotach silnik chodził równo ale czasami było słychać delikatnie głośniejszą pracę silnika. Objawem tego była padająca pompa wody! Zauważyłem, że przestało się tak dziać po wymianie na nową. Jednak u Ciebie nie wiem czy to może być to, nie chcę Cie wprowadzać w błąd! Jednak nie zaszkodzi Ci zajrzeć pod maskę i posłuchać dokładniej skąd dochodzi ten dźwięk czy ze środka czy z któregoś boku. Przyczyną też może być po prostu pasek alternatora a dokładniej przez napinacz, może też to być też np. poduszka pod silnikiem. Są to domysły które można bez problemu sprawdzić. Jeśli nie jest to zbyt uciążliwe poczekaj może ktoś mądrzejszy więcej napisze. Ja zawsze jak nie jestem pewny jadę do mechanika i czytam co ludzie doświadczyli i wyciągam z tego wnioski bo wiadomo, że mechanik nie zawsze jest uczciwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...