Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość mkrzempek

Głośna praca zagrzanego silnika + wyciek

Polecane posty

Gość mkrzempek

Nie wiem, czy obie te sprawy można łączyć, ale może od początku.

W mojej Viki był uszkodzony termostat (w najlepszej sytuacji temperatura wskazywała po dość długiej jeździe 80st). Termostat wymieniłem. Wtedy silnik kiedy grzał się do swojej normalnej temperatury zaczął strasznie (jak na sytuacje sprzed wymiany termostatu) głośno pracować- jak stary diesel (klekot). Sytuacja ta ma miejsce, kiedy temperatura silnika jest powyżej 80st, "klekotanie" najbardziej jest odczuwalne na biegu jałowym, kiedy samochód jedzie praktycznie tego nie słychać- chodzi bardzo cichutko.

Po krótkim czasie po wymianie termostatu zauważyłem wyciek pod plastikową obudową silnika (foto) Czy ktoś to może zdiagnozować? Czy te dwie "sytuacje" można połączyć?

Bardzo proszę o pomoc w temacie

Z góry dzięki ! :-)

Dodatkowe info:

- przebieg 192tyś km

- od wymiany oleju 9500km (w tym tygodniu jestem umówiony na zmianę oleju+filtry)

- olej Mobil 1

- Silnik 2.0 D

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tylko na jedno, to co przedstawiają zdjęcia to wygląda mi na uszczelkę pod głowicą kolektora ssącego....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przepraszam za moje głupie może pytanie (jestem laikiem w tych sprawach) Czy ta uszczelka jest trudna i kosztowna do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spokojnie nie każdy to robił to skąd ma wiedzieć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak ja wymieniałem to miałem troszkę roboty ale na pewno dasz radę... musisz ten plastik odkręcić, EGR, rurę (od EGR) pierwsze foto) śrub nie pamiętam ile było... odkręcisz je nawet kluczem 10 ale jak masz e-torxa to dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> będą Ci przeszkadzały przewody paliwowe (metalowe) niestety musisz je odkręcić, ale ostrożnie! odkręcasz pokrywę zmieniasz uszczelkę i z powrotem skręcasz. Po tym wszystkim musisz odpowietrzyć układ paliwowy bo widzę, że masz diesla. Ja tak robiłem wymieniłem ez problemu, przy okazji oczyściłem wszystko (foto 3) . Jest to mój sposób. Foto 1- rura i EGR Foto 2- tu odkręcasz przewody metalowe Foto 3- przeczyść to. EDIT: koszt uszczelki to chyba ok 25pln piszę około bo już nie pamiętam.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez maniutek111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Jednak obie sprawy były ze sobą powiązane. Wyciek- tak jak mówił kolega kolektor (wyczyszczony i wymieniona uszczelka), natomiast głośna praca wg mojego mechanika to zasyfiony kolektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Wracam do tematu głośnej pracy silnika:

problem pojawia się, gdy silnik nagrzeje się do swojej normalnej temperatury, czyli ok. 90st. Wtedy stojąc na światłach, w korku, czy na przejeździe kolejowym zauważam głośną pracę silnika (jak stary poczciwy diesel- np. mój poprzedni 23 letni VW GOLF II) W czym może tkwić problem, dodam iż nie jest to objaw powtarzalny- nie zawsze się tak dzieje. Jeśli ktoś może znać przyczynę, to proszę o diagnozę...

P.s. Zauważyłem ostatnio dość bardzo "spoconą olejem) opaskę zaciskową na przewodzie dochodzącym do turbiny. Może te dwie sprawy się łączą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czy ta głośna praca silnika jest porównywalna do poprzedniego odgłosu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Tak, jest to dokładnie ten sam odgłos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a może rozrząd się odzywa? Ty masz na łańcuchu? jaki masz przebieg?

poczytaj sobie te dwa tematy może do czegoś porównasz..

-

-

Edytowano przez maniutek111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, mam łańcuch. Jest możliwe, że to on? Przebieg to 206 tyś km...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

łańcuchy wytrzymują dość duży przebieg ale wiadomo nic nie jest wieczne. Najpierw poczytaj tamte tematy może coś Cie z tego zainteresuje.... wtedy porównamy i pomyślimy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mkrzempek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oba te przypadki raczej mówią o głośnej pracy podczas jazy (powyżej 2000 obrotów). U mnie w takim przypadku silnik pracuje prawidłowo, głośna praca występuje przy biegu jałowym- na luzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak jest tam opisane przy jeździe... powiem tak, u siebie też miałem podobny przypadek iż na wolnych obrotach silnik chodził równo ale czasami było słychać delikatnie głośniejszą pracę silnika. Objawem tego była padająca pompa wody! Zauważyłem, że przestało się tak dziać po wymianie na nową. Jednak u Ciebie nie wiem czy to może być to, nie chcę Cie wprowadzać w błąd! Jednak nie zaszkodzi Ci zajrzeć pod maskę i posłuchać dokładniej skąd dochodzi ten dźwięk czy ze środka czy z któregoś boku. Przyczyną też może być po prostu pasek alternatora a dokładniej przez napinacz, może też to być też np. poduszka pod silnikiem. Są to domysły które można bez problemu sprawdzić. Jeśli nie jest to zbyt uciążliwe poczekaj może ktoś mądrzejszy więcej napisze. Ja zawsze jak nie jestem pewny jadę do mechanika i czytam co ludzie doświadczyli i wyciągam z tego wnioski bo wiadomo, że mechanik nie zawsze jest uczciwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×