Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest womar

Spaliny pod maską...

Recommended Posts

Guest womar

Witam. Od 2 dni zauwazylem iz spod maski wydobywają sie spaliny,a dokladniej gdzies z okolic turbiny.Szukalem skad moga sie wydostawac, ale nic nie zauważam... Najbardziej widac je rano jak odpalam autko no i najgorsze jest to ze czuc zapach spalin w aucie podczas jazdy... Dodadam tylko ze jeszcze delikatnie slychac turbine jak silnik schodzi z obrotów.Silnik nie kopci ani nie bierze oleje,turbo suche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzałeś węże z odmy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest womar

Please login or register to see this quote.

Z odmy czyli mniej wieciej kolo czego...? Moze inaczej-jak to wyglada?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest n-x 90

Węże od odmy albo kolektor wydechowy ( uszczelki ) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest womar

Ktos ma jeszcze jakies pomysly-diagnozy ??? Dzis sprawdzale czy w turbinie i wezach przypadkiem nie ma oleju i faktycznie jest sucha i w wezach i w turbinie.Tylko dlaczego czuc i widac te spaliny z okolic turbiny czy kolektora i slychac dzwiek turbiny podczas jazdy???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mariovip

Please login or register to see this quote.

Witaj .Miałem podobny problem . Wszystko było suche lecz zaczeła mie robić dziurka w wężu do ch kodnicy intercolera .

Dobrze zbadaj rurę czy gdzieś nie peka. Ja miałem małą dziurkę która się przemieniła w dziurę jak po nożu .Może to sporawdz jest przyczyną . tak jak napusałem tez miałem u siebie takie obiawy .pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem podobne objawy, najlepiej było to widać w zimie przy odpalaniu, z pod maski było widać dym i w samochodzie było czuć spaliny. Po pewnym czasie urwało mi się łączenie łącznika ruchomego z katalizatorem. Okazało się, że odcinek około 7cm rury był jak sitko, przepalony prawie całkowicie. Po wspawaniu nowej rurki problem zniknął... tak to wyglądało u mnie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest przyczlapus

Podjedź na unii i obadamy coś popsuł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A masz w swojej wersji tzw dogrzewacz silnika bo jeśli tak to norma że kopci spod maski (u mnie zawsze poniżej 3.5 stopnia się włącza), ale nie powinno być spalin w kabinie więc może być jeszcze dziura w którymś wężu dolotowym. Dogrzewacz to takie 2 czarne kostki z wężami. Kumpel miał tam dziurkę i śmierdziało przy włączeniu nadmuchów w samochodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Podłącze się do tematu bo mam podobny problem. W kabinie czuć spaliny, zwłaszcza zaraz po odpaleniu i na postoju. Dodatkowo okolice turbiny są okopcone od spalin.

Rozebrałem osłone termiczną turbiny, troche oblukałem i zobaczyłem nieszczelność między kolankiem turbiny i rurą wydechową. Okazuje się że dwie z trzech śrub są zerwane w połowie, nie wiem czy to od temperatury czy ze starości. Na trzeciej nakrętka jest poluzowana ale jeszcze trzyma.

Na foto element o którym pisze, czerwone strzałki - urwane szpilki (zdjęcie pożyczone z aukcji).

W związku z tym mam pytanie do fachowców z forum, jak najprościej to naprawić. Z tego co patrzyłem śrub - szpilek jako takich nie ma w EPC, są w komplecie z kolankiem poza tym nie jestem pewien czy urwane szpilki da się wykręcić (mogą być zapieczone), albo gwint może nie przeżyć wykręcania.

Czy lepiej poszukać kolanko w dobrym stanie i dobrej cenie, czy bawić się w szukanie i dopasowanie szpilek + nowe nakrętki.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...