Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Buba20

Problem z układem chłodzenia

Recommended Posts

Mam małe pytanie koledzy, a mianowicie zauważyłem że ten górny przewód (taki gruby) od chłodnicy, napuchł, czytałem gdzieś że to znaczy coś nie tak w układzie. Dodam że nie ubywa płynu w zbiorniczku, nie widać tam jakiś tłustych śladów, temperatura na wskaźników nigdy nie przekroczyła 95 stopni, i ani razu nie załączył mi się wentylator, nie nagrzewa sie za szybko. nie wiem co może być winą

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie masz nalotów na płynie? jakiejś mazi? nie zmienił koloru? nie paruje ze zbiorniczka na zimnym silniku? nie wrze płyn po otworzeniu korka? rurka jest twarda czy miękka?

jak nic takiego nie zauważyłeś to wszystko jest OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecież kolega napisał, że przewód jest twardy (napuchł)... a jak włączasz ogrzewanie to co się dzieje? leci ciepło czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewód napuchł ale nie jest twardy, płyn nie paruje, nie posiada żadnego nalotu, nie wrze po otwarciu korka. jedyna rzecz która zauważyłem ale nie wiem czy to normalne to to że na zgaszonym jak nacisnę ten przewód to widać jak ilość płynu się podnosi w zbiorniczku ale na odpalonym i zagrzanym to ta reakcja jest mniejsza. jak włączę ogrzewanie to normalnie podaje ciepło zaczynając od 1 do ostatniego stopnia nawiewu, ale nie wiem co z wentylatorem, to normalne że ani razu sie jeszcze nie włączył

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mi wentylator się załącza jak mam temp. 90st. płyn jak się rozgrzeje to jego objętość jest większa, więc jak ściśniesz to widać jak się podnosi poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz maniutek111 jednak nie pisał że jest twardy więc????

Moim zdaniem wszystko jest OK, a przewód jest gumowy, więc jak się mocno ze starzał to po prostu może pęcznieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

mam podobny problem. Ubywa mi płynu chłodzącego z tym ,że nie systematycznie - zdarza się, że codziennie widzę plamkę pod samochodem a czasem przez tydzięń mam spokój. Ostatnio zobaczyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym mam dziwny nalot. Poza tym nie wybija mi płynu, a temperatura cały czas ma tą samą wartość. Czy jest to objaw uszkodzonej uszczelki czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej szukaj wycieku - odpal auto i obserwuj. Ten nalot to nie koniecznie usi być olej ale warto to też sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do mojego problemu to po wymianie termostatu,czujników (3 sztuki w chłodnicy, do kompa i na liczniki) oraz wymieniłem korek zbiorniczka, wszystko wróciło do normy, ale napotkałem też ten nalot co kolega Pawel_Sz, na razie mam wodę w układzie, ale zastanawiam się czy to nie jest jakiś syf który nagromadził sie w układzie a teraz wyłazi bo termostat sprawny. powiedzcie w jaki sposób przepłukać chłodnice lub cały układ. Olej w porządku nie brakuje nie przybywa kolor odpowiedni, ciśnienie w układzie odpowiednie , nie wywala płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

płukałem chłodnicę i blok sodą kaustyczną (2-3zł 200g) i bardzo dobrze działa!. ale z tym środkiem trzeba bardzo uważać z ilością jak na swoje ciało!!! wsypałem za dużo i chłodnica zrobiła się bardzo gorąca a później dziury jak w sicie! w domu też zauważyłem że na nogę mi kapneło w efekcie przeżarło buta, skarpetę i stopę na jakieś 2mm pod skórę... więc ogólnie środek bardzo tani bardzo skuteczny i bardzo żrący!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz podać w jaki sposób płukałeś chłodnice i blok ?? czy nie zaszkodzi uszczelką i jakie proporcje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdz zamór nagrzewnicy przy grodzi silinika

Ja rok czasu szukałem gdzie mi delikatnie płynu ubywa

w końcu miesiąc temu po prostu na 100km znikał cały płyn ze zbiorniczka (uszczelka pod głowica nowa, oleju nie przybywa)

wystarczyło zmienić ten cholerny zawór

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jakim zaworze mowa ?

a ja mam taki objaw ze po zgaszeniu silnika robi się duże ciśnienie u układzie ! u wywala wodę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przy odłączonej chłodnicy lałem wodę szlaufem w zbiorniczek wyrównawczy i do tego powoli wsypywałem sodę, później to samo w otwór przy termostacie, co chwile robiłem przerwy żeby soda wyżarła trochę kamienia i z kolei płukanie samą wodą. uszczelek nie ruszyło i powiem że dużo kamienia z bloku wypłyneło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> proporcje to około 1,1/2 łyżki na cały blok wody. (nie można przesadzić) A co do ZAWORU NAGRZEWNICY to tutaj poczytaj:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzesiek91

Witam. Mam problem w upalne dni. Przez kilka lat nie udało mi się przekroczyć 95C w mojej Vectrze B ( 2.0DTL), a teraz łapie bez problemu tą temperaturę, a wiatraczek nie chce się załączyć, czy to będzie wina czujnika jakiegoś, dodam, że wiatrak sprawdzałem i jest sprawny. Ewentualnie powiedźcie, który czujnik w tym silniku odpowiada, za uruchomienie wiatraka.

Edited by Grzesiek91

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz rowniez przekaznik K87 [z czujnika idzie sygnal na przekaznik a on zalacza 1 bieg]

2 bieg zalacza przekaznik K67.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzesiek91

Przekaźnik sprawny (słychać, że cyka), na krótko działa wentylator, więc pewnie wina jest w czujniku. Dzięki za pomoc i znalezienie innego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie winowajcą byl czujnik w chłodnicy

Kurcze trzeba będzie powalczyć z tym syfem w zbiorniczku bo zaczynają mi sie pokazywać tłuste plamki w zbiorniczku. regularnie sprawdzam olej i wszystko ok, nie ubywa i nie przybywa, w układzie też wszystko ok, nie wiem czy to pozostałości jakiś dawniejszych płynów. powalczę z tą sodą to zaleje układ płynem

Edited by Buba20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...