Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Buba20

Problem z układem chłodzenia

Polecane posty

Mam małe pytanie koledzy, a mianowicie zauważyłem że ten górny przewód (taki gruby) od chłodnicy, napuchł, czytałem gdzieś że to znaczy coś nie tak w układzie. Dodam że nie ubywa płynu w zbiorniczku, nie widać tam jakiś tłustych śladów, temperatura na wskaźników nigdy nie przekroczyła 95 stopni, i ani razu nie załączył mi się wentylator, nie nagrzewa sie za szybko. nie wiem co może być winą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie masz nalotów na płynie? jakiejś mazi? nie zmienił koloru? nie paruje ze zbiorniczka na zimnym silniku? nie wrze płyn po otworzeniu korka? rurka jest twarda czy miękka?

jak nic takiego nie zauważyłeś to wszystko jest OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przecież kolega napisał, że przewód jest twardy (napuchł)... a jak włączasz ogrzewanie to co się dzieje? leci ciepło czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przewód napuchł ale nie jest twardy, płyn nie paruje, nie posiada żadnego nalotu, nie wrze po otwarciu korka. jedyna rzecz która zauważyłem ale nie wiem czy to normalne to to że na zgaszonym jak nacisnę ten przewód to widać jak ilość płynu się podnosi w zbiorniczku ale na odpalonym i zagrzanym to ta reakcja jest mniejsza. jak włączę ogrzewanie to normalnie podaje ciepło zaczynając od 1 do ostatniego stopnia nawiewu, ale nie wiem co z wentylatorem, to normalne że ani razu sie jeszcze nie włączył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mi wentylator się załącza jak mam temp. 90st. płyn jak się rozgrzeje to jego objętość jest większa, więc jak ściśniesz to widać jak się podnosi poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz maniutek111 jednak nie pisał że jest twardy więc????

Moim zdaniem wszystko jest OK, a przewód jest gumowy, więc jak się mocno ze starzał to po prostu może pęcznieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem. Ubywa mi płynu chłodzącego z tym ,że nie systematycznie - zdarza się, że codziennie widzę plamkę pod samochodem a czasem przez tydzięń mam spokój. Ostatnio zobaczyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym mam dziwny nalot. Poza tym nie wybija mi płynu, a temperatura cały czas ma tą samą wartość. Czy jest to objaw uszkodzonej uszczelki czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej szukaj wycieku - odpal auto i obserwuj. Ten nalot to nie koniecznie usi być olej ale warto to też sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego problemu to po wymianie termostatu,czujników (3 sztuki w chłodnicy, do kompa i na liczniki) oraz wymieniłem korek zbiorniczka, wszystko wróciło do normy, ale napotkałem też ten nalot co kolega Pawel_Sz, na razie mam wodę w układzie, ale zastanawiam się czy to nie jest jakiś syf który nagromadził sie w układzie a teraz wyłazi bo termostat sprawny. powiedzcie w jaki sposób przepłukać chłodnice lub cały układ. Olej w porządku nie brakuje nie przybywa kolor odpowiedni, ciśnienie w układzie odpowiednie , nie wywala płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

płukałem chłodnicę i blok sodą kaustyczną (2-3zł 200g) i bardzo dobrze działa!. ale z tym środkiem trzeba bardzo uważać z ilością jak na swoje ciało!!! wsypałem za dużo i chłodnica zrobiła się bardzo gorąca a później dziury jak w sicie! w domu też zauważyłem że na nogę mi kapneło w efekcie przeżarło buta, skarpetę i stopę na jakieś 2mm pod skórę... więc ogólnie środek bardzo tani bardzo skuteczny i bardzo żrący!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a możesz podać w jaki sposób płukałeś chłodnice i blok ?? czy nie zaszkodzi uszczelką i jakie proporcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdz zamór nagrzewnicy przy grodzi silinika

Ja rok czasu szukałem gdzie mi delikatnie płynu ubywa

w końcu miesiąc temu po prostu na 100km znikał cały płyn ze zbiorniczka (uszczelka pod głowica nowa, oleju nie przybywa)

wystarczyło zmienić ten cholerny zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O jakim zaworze mowa ?

a ja mam taki objaw ze po zgaszeniu silnika robi się duże ciśnienie u układzie ! u wywala wodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przy odłączonej chłodnicy lałem wodę szlaufem w zbiorniczek wyrównawczy i do tego powoli wsypywałem sodę, później to samo w otwór przy termostacie, co chwile robiłem przerwy żeby soda wyżarła trochę kamienia i z kolei płukanie samą wodą. uszczelek nie ruszyło i powiem że dużo kamienia z bloku wypłyneło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> proporcje to około 1,1/2 łyżki na cały blok wody. (nie można przesadzić) A co do ZAWORU NAGRZEWNICY to tutaj poczytaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek91

Witam. Mam problem w upalne dni. Przez kilka lat nie udało mi się przekroczyć 95C w mojej Vectrze B ( 2.0DTL), a teraz łapie bez problemu tą temperaturę, a wiatraczek nie chce się załączyć, czy to będzie wina czujnika jakiegoś, dodam, że wiatrak sprawdzałem i jest sprawny. Ewentualnie powiedźcie, który czujnik w tym silniku odpowiada, za uruchomienie wiatraka.

Edytowano przez Grzesiek91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz rowniez przekaznik K87 [z czujnika idzie sygnal na przekaznik a on zalacza 1 bieg]

2 bieg zalacza przekaznik K67.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek91

Przekaźnik sprawny (słychać, że cyka), na krótko działa wentylator, więc pewnie wina jest w czujniku. Dzięki za pomoc i znalezienie innego tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie winowajcą byl czujnik w chłodnicy

Kurcze trzeba będzie powalczyć z tym syfem w zbiorniczku bo zaczynają mi sie pokazywać tłuste plamki w zbiorniczku. regularnie sprawdzam olej i wszystko ok, nie ubywa i nie przybywa, w układzie też wszystko ok, nie wiem czy to pozostałości jakiś dawniejszych płynów. powalczę z tą sodą to zaleje układ płynem

Edytowano przez Buba20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×