Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Adriano

wyciek płynu chłodniczego 2.0 dtl

Polecane posty

Gość Adriano

Witam!!!

Mam niemały problem. Ostatnio pod samochodem pojawiała się kałuża - wyciek płynu chłodniczego. Po podstawieniu samochodu na kanał zlokalizowałem wyciek. Na początku myślałem, że to jakiś wąż gumowy, jednak wyciek następuje poprzez otwór ( otwór jakby po śrubie??) znajdujący się z tyłu silnika (od kabiny)z lewej strony - koło kolektora wydechowego, dokładnie pod mocowaniem łapy alternatora oraz wężem z płynem chłodniczym idącym do rozdzielacza. Co to może oznaczać??? Czy w tym miejscu powinna znajdować się jakaś śruba czy coś w tym stylu??? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oznacza ze poszla pompa wodna

tak to przynajmniej wyglada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adriano

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dlaczego twierdzisz, że to pompa??? Samochodem da się jeździć, temperatura nie wzrasta (dopóki nie zacznie brakować płynu w układzie) , czyli pompa pracuje. Co to jest za otwór. Do czego on służy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pomyśl najpierw nim palniesz po raz drugi takiego babola...

Co z tego, że pracuje ? napędzana jest przez pasek więc siłą rzeczy wirnik się obraca ale albo łożyska są zużyte albo uszczelniacz osi wirnika puszcza, skąd wiesz jaki miałeś płyn tej zimy ? Może woda rozsadzała pompę powoli i teraz wszystko zaczyna wychodzić kiedy jest cieplej?

Po pierwsze kiedy ktoś stara Ci się coś zasugerować to podziękuj a nie rzucaj się, że nie ma racji. Skoro wiesz lepiej to po co pytasz ?

Po drugie - bez wody w układzie chłodzenia da się jeździć do momentu kiedy się silnik nie przegrzeje a do tego faktu już masz z górki.

Po trzecie - temperatura w układzie wzrasta pomimo tego, że czujnik tego nie pokazuje. Bo jak ma pokazywać kiedy brakuje cieczy? To jest czujnik temperatury cieczy a nie pary wodnej.

Po czwarte - układ wodny działa na zasadzie parowaru - płynu nie może być za mało ani za dużo, bo go wywali, a układ musi być hermetycznie szczelny. Tylko w takich warunkach wszystko działa prawidłowo, otwiera się termostat, zwiększa się i ciśnienie (!!!) i objętość rozgrzewającego się płynu. Dzięki zasadzie "parowaru" płyn nie gotuje się do temperatury +110 st.C, w otwartym garnku zagotowałby się w 100 st.C...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Piotreq spokojnie. Ja nie odniosłem wrażenia żeby Adriano się rzucał. Po prostu nie wiedział i zapytał. Dzięki temu, że zapytał dowiedział się od ciebie ( a przy okazji i ja) jak to działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adriano

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam ponownie!

Wypowiedzi Piotreq nie będę komentował żeby nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania.

wma dokładnie taki miałem zamiar - nie wiedziałem więc chciałem zapytać.

Bardzo dziękuje Piotreq za dokładne wytłumaczenie jak wygląda sprawa pompy wody - choć można było troszkę delikatniej!.

Jeszcze jedno pytanie. Znalazłem pompę wody firmy "SRL". Czy warto ją zakupić czy raczej nie warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakas firma kogucik

poczytaj na forum o pompach wody

i co chopaki polecaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecydujesz się na zakup pompy to kupuj coś markowego a nie "no name"...

Na przykład SKF, Hepu...

Sorki, że się nieco uniosłem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×