Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
goralpm

Cewka zapłonowa Z18XE a X18XE

Recommended Posts

Witam.

Czy można cewkę z X18XE zastosować w Z18XE?

Czy jednak różnią się aż na tyle że się nie da.

Problem oczywiście polega na różnicy w cenie, do X18XE jest prawie pół taniej... A z oka wygląda identycznie, nawet chyba parametry są te same:)

Please login or register to see this link.

Jest tam napisane, że to cewka do X18XE ale może być zastosowana w Z18XE...

Co o tym sądzicie?

Dzięki za wszelkie sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z18XE to zupełnie inny silnik, różniący się mocą i całym osprzętem. Na 99% nie będzie pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewka od x18xe nawet nie jest podobna do cewki Z18XE i nie będzie pasować na 100%

Natomiast to co znalazłeś (link) to akurat jest do X18XE1, Z18XE i X18XEL więc będzie pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze raz zwracam się z prośba o identyfikację tej części!

Czy to do silnika X18XE1/Z18XE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do obu tych silników (Z18XE i X18XE1) cewka jest taka sama. Do X18XE jest inna.

Niestety nie potrafię określić czy ta z aukcji na 100% podejdzie - zakładając, że sprzedawca pisze prawdę to tak.

Jest podany numer ale nie ma producenta więc nawet nie wiadomo w jakim katalogu tego szukac bo to nie jest numeracja GM.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, już wiem. I dzięki za ta informację.

Jednak obecnie zależy mi na identyfikacji tej cewki czy to właśnie do X18XE1/Z18XE czy do innego silnika.

Z góry dzięki za pomoc, wiem tylko tyle:

"All the Numbers on the box are:

*V40-70-0015-1,

*OE NO: 12.08.008

*413 72 0061

*ZS342

*Bin: 2bp04c"

ps. Nie widziałem wcześniej twojego wpisu, dzięki o to mi szło. Ponieważ nie mam żadnego katalogu opla a Google niewiele zwracały na temat tych liczb i symboli.

Dzięki.

Edited by goralpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit - chwila po googlach

ZS342 to numet beru (co nie znaczy że sprzedawana część też - może po prostu podał numer odpowiednika)

w katalogu beru:

Please login or register to see this link.

to odpowiednik:

For OE number OPEL 1208008

a ten numer części to:

VECTRA-B PELEKTRYCZNY(-A,-E) SILNIK I CHŁODZENIE CEWKA ZAPŁONOWA SILNIKI X18XE1,Z18XE,Z18XEL

GM9119567, kat: 12 08 008 KASETA, ZAPŁON

więc o ile sprzedawca podaje dobre numery to podejdzie.

teraz już widze że był w opisie także numer opla OE NO: 12.08.008 - kropki mnie zmyliły

Please login or register to see this link.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie o taką odpowiedź mi szło:))

Dzięki:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz sobie na zdjęcie tej cześci na tej stronie. Jest małe, ale od razu widać, że ta cewka nie jest na 100% od X18XE, tylko od X18XE1 i Z18XE bo jest to moduł DIS, czyli cewka i kable w jednym. Nie ma tam kabli zapłonowych jak w X18XE, tylko 4 sztywne "palce", które przychodzą do świec połączone z góry modułem w którym siedzi cewka. Wygląda to tak:

Please login or register to see this link.

A cewka dla X18XE wygląda tak:

Please login or register to see this link.

Edited by Tarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne.

Dzięki.

ps. czy wymiana takiej cewki (Z18XE) wymaga specyficznych narzędzi? Czy zestaw śrubokrętów wystarczy?

Nigdy tego nie wymieniałem, i nie chce czegoś urwać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dasz radę ale śrubokrętami nic nie zdziałasz

nasadowy torx

nie pamiętam nr w tej chwili

albo nasadowa 8 lub 9 - też pójdzie

do dekla ten sam rozmiar

a co do numeru to oryginał SAGEM ma 90 536 194 - wszystkie 4 które miałem były z tym numerem

Edited by Grzechu72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK, właśnie kupiłem za 12.19 funta Total (z kosztami wysyłki) czyli jakieś 52-53 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z tego co zrozumiałem to po odkręceniu, rozłączeniu kabli, to się normalnie wyjmuje i normalnie wsadza..?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy aku lepiej odpiąć czy może zostać (nie ma obaw o radio bo mam kod)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

nie muszisz odłaczać aku cewke do góry wyjmujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki.

I jeszcze małe pytanie, bo właśnie dotarła do mnie ta listwa/cewka.

Czy jeśli okazało by się, że jest uszkodzona to może spowodować uszkodzenie ECU? Czy tez jest to mało prawdopodobne (najlepiej niemożliwe).

Pytam dlatego, że jakieś 3 lata lub 4 lata wstecz miałem "missed fire". Jeden mechanik stwierdził, ze to listwa więc wymieniłem na nówkę. Przy czym błąd nie zgasł a nadal jeden cylinder nie pracował. Mechanik powiedział, że to ECU padło, więc ECU pojechało na pierońsko drogą naprawę... (ponad 1000zl!) po naprawie ECU wszystko grało jak w zegarku.

ECU wywalił mi się totalnie półtorej roku temu - pisałem o tym tu na forum gdyż wówczas ECU kompletnie przestał rozpoznawać immobilizer! Kupiłem więc nówkę ECU z czytnikiem immo i nowymi transponderami do kluczyków. No i śmigło od pierwszego strzału...

Teraz od jakiś kilku miesięcy zdarza się, że przy do gazowaniu lub od sprzęganiu samochód zdechnie i to dosłownie!

Po kilkunastu sekundach można odpalić jak gdyby nigdy nic... przed kilkunastoma sekundami czasem migną kontrolki engine i klucz i wówczas nie ma szans na odpalenie.

Powiedziano mi, że to nie ECU ale właśnie listwa, stąd wymiana, i stąd wątpliwości, czy listwa jeśli była by uszkodzona może uszkodzić ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te kompy padają podobno od przegrzewania a nie od cewki. Nie sądzę żeby cewka mogła uszkodzić ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym zastanawiał się ponownie nad ecu albo przepustnicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...