Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
goralpm

Cewka zapłonowa Z18XE a X18XE

Polecane posty

Witam.

Czy można cewkę z X18XE zastosować w Z18XE?

Czy jednak różnią się aż na tyle że się nie da.

Problem oczywiście polega na różnicy w cenie, do X18XE jest prawie pół taniej... A z oka wygląda identycznie, nawet chyba parametry są te same:)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jest tam napisane, że to cewka do X18XE ale może być zastosowana w Z18XE...

Co o tym sądzicie?

Dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z18XE to zupełnie inny silnik, różniący się mocą i całym osprzętem. Na 99% nie będzie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cewka od x18xe nawet nie jest podobna do cewki Z18XE i nie będzie pasować na 100%

Natomiast to co znalazłeś (link) to akurat jest do X18XE1, Z18XE i X18XEL więc będzie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze raz zwracam się z prośba o identyfikację tej części!

Czy to do silnika X18XE1/Z18XE?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do obu tych silników (Z18XE i X18XE1) cewka jest taka sama. Do X18XE jest inna.

Niestety nie potrafię określić czy ta z aukcji na 100% podejdzie - zakładając, że sprzedawca pisze prawdę to tak.

Jest podany numer ale nie ma producenta więc nawet nie wiadomo w jakim katalogu tego szukac bo to nie jest numeracja GM.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, już wiem. I dzięki za ta informację.

Jednak obecnie zależy mi na identyfikacji tej cewki czy to właśnie do X18XE1/Z18XE czy do innego silnika.

Z góry dzięki za pomoc, wiem tylko tyle:

"All the Numbers on the box are:

*V40-70-0015-1,

*OE NO: 12.08.008

*413 72 0061

*ZS342

*Bin: 2bp04c"

ps. Nie widziałem wcześniej twojego wpisu, dzięki o to mi szło. Ponieważ nie mam żadnego katalogu opla a Google niewiele zwracały na temat tych liczb i symboli.

Dzięki.

Edytowano przez goralpm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

edit - chwila po googlach

ZS342 to numet beru (co nie znaczy że sprzedawana część też - może po prostu podał numer odpowiednika)

w katalogu beru:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

to odpowiednik:

For OE number OPEL 1208008

a ten numer części to:

VECTRA-B PELEKTRYCZNY(-A,-E) SILNIK I CHŁODZENIE CEWKA ZAPŁONOWA SILNIKI X18XE1,Z18XE,Z18XEL

GM9119567, kat: 12 08 008 KASETA, ZAPŁON

więc o ile sprzedawca podaje dobre numery to podejdzie.

teraz już widze że był w opisie także numer opla OE NO: 12.08.008 - kropki mnie zmyliły

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie o taką odpowiedź mi szło:))

Dzięki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na zdjęcie tej cześci na tej stronie. Jest małe, ale od razu widać, że ta cewka nie jest na 100% od X18XE, tylko od X18XE1 i Z18XE bo jest to moduł DIS, czyli cewka i kable w jednym. Nie ma tam kabli zapłonowych jak w X18XE, tylko 4 sztywne "palce", które przychodzą do świec połączone z góry modułem w którym siedzi cewka. Wygląda to tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A cewka dla X18XE wygląda tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Tarr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jasne.

Dzięki.

ps. czy wymiana takiej cewki (Z18XE) wymaga specyficznych narzędzi? Czy zestaw śrubokrętów wystarczy?

Nigdy tego nie wymieniałem, i nie chce czegoś urwać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dasz radę ale śrubokrętami nic nie zdziałasz

nasadowy torx

nie pamiętam nr w tej chwili

albo nasadowa 8 lub 9 - też pójdzie

do dekla ten sam rozmiar

a co do numeru to oryginał SAGEM ma 90 536 194 - wszystkie 4 które miałem były z tym numerem

Edytowano przez Grzechu72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

OK, właśnie kupiłem za 12.19 funta Total (z kosztami wysyłki) czyli jakieś 52-53 zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z tego co zrozumiałem to po odkręceniu, rozłączeniu kabli, to się normalnie wyjmuje i normalnie wsadza..?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy aku lepiej odpiąć czy może zostać (nie ma obaw o radio bo mam kod)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

nie muszisz odłaczać aku cewke do góry wyjmujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki.

I jeszcze małe pytanie, bo właśnie dotarła do mnie ta listwa/cewka.

Czy jeśli okazało by się, że jest uszkodzona to może spowodować uszkodzenie ECU? Czy tez jest to mało prawdopodobne (najlepiej niemożliwe).

Pytam dlatego, że jakieś 3 lata lub 4 lata wstecz miałem "missed fire". Jeden mechanik stwierdził, ze to listwa więc wymieniłem na nówkę. Przy czym błąd nie zgasł a nadal jeden cylinder nie pracował. Mechanik powiedział, że to ECU padło, więc ECU pojechało na pierońsko drogą naprawę... (ponad 1000zl!) po naprawie ECU wszystko grało jak w zegarku.

ECU wywalił mi się totalnie półtorej roku temu - pisałem o tym tu na forum gdyż wówczas ECU kompletnie przestał rozpoznawać immobilizer! Kupiłem więc nówkę ECU z czytnikiem immo i nowymi transponderami do kluczyków. No i śmigło od pierwszego strzału...

Teraz od jakiś kilku miesięcy zdarza się, że przy do gazowaniu lub od sprzęganiu samochód zdechnie i to dosłownie!

Po kilkunastu sekundach można odpalić jak gdyby nigdy nic... przed kilkunastoma sekundami czasem migną kontrolki engine i klucz i wówczas nie ma szans na odpalenie.

Powiedziano mi, że to nie ECU ale właśnie listwa, stąd wymiana, i stąd wątpliwości, czy listwa jeśli była by uszkodzona może uszkodzić ECU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te kompy padają podobno od przegrzewania a nie od cewki. Nie sądzę żeby cewka mogła uszkodzić ecu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym zastanawiał się ponownie nad ecu albo przepustnicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×