Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Pawel Kranc

"Abblendl. Rücklicht" - Co oznacza ten komunikat?

22 posts in this topic

Moja furka to Vectra B, silnik 1.8, rok 97, sprowadzona z Niemiec. Od jakiegos czasu na ekranie mojego komputera pokladowego pojawia sie komunikat w jezyku niemieckim: "Abblendl. Rücklicht". Po polsku to oznacza: "Gasnace swiatlo tylne" (tak mi sie wydaje). Sprawdzam zarowki z tylu - swieca i z lewej i z prawej strony. Komputer raczej dziala dobrze, bo inne usterki komunikuje bez zarzutu. Czy moze byc tak, ze te zarowki z tylu swieca po prostu slabiej niz normalnie i dlatego komputer sygnalizuje, ze sa one coraz slabsze i w zwiazku z tym trzeba je wymienic? Czy ktos z Was mial moze taki komunikat? Dzieki z gory za rade! POZDRAWIAM

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A lampka od wstecznego jest sprawna???????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to komunikat, który gaśnie po wciśnięciu hamulca lub przycisku od komputera pod kierownicą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być właśnie tak, że z tyłu któraś żarówka jest po prostu mniejszej mocy i dlatego komputerek wariuje....

Mój szwagier ma starego Mercedesa 124 '86 i jak włożył słabszą żarówkę do tylnej lampy to kontrolka na blacie sygnalizowała jej przepalenie mimo, że świeciła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PZDR.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ten komunikat oznacza brak świateł mijania lub pozycyjnych !!!!!! W wersji niemieckiej test świateł stopu jest sygnalizowany za pomocą CHECKA (tego na wyświetlaczu)

2. Przycisku od komputera pod kierownicą? zaraz.. jakiego przycisku?

3. To fakt, komputer sprawdza poprawnośc swiecenia żarówek na podstawie poboru prądu, w przypadku włożenia innej, o mniejszym poborze może nastąpić przekłamanie, sam chciałem wymienić żarówki stopu na diodowe z allegro ale waham sie własnie z tego powodu (znacznie mniejszy pobór prądu) mówie o takich np.

Please login or register to see this link.

, a w ogóle to co o nich sądzicie? miał ktoś coś takiego?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł Kranc sorry za zła pierwszą odpowiedź.

Komunikaty wyświetlane na twoim kompie informują o:

"Abblendlicht" - światła mijania

"Rücklicht" - światła pozycyjne

Sprawdź połączenia może zaśniedziały oraz wartości żarówek.

Please login or register to see this quote.

Z prawej strony kierownicy jest dźwignia odpowiedzialna za pracę wycieraczek. W tym przełączniku (tylko dla komputera pokładowego) są też przyciski:

"S" - wybór funkcji

"R" - kasowanie funkcji

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

aha oczywiście o te chodzi. no a ja pomyślałem że jeszcze coś jest POD kierownicą sory

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam ten sam problem komp wyswietla mi komunikat o żarówkach - reflektory z przodu i tyłu, wymieniłem juz połowe żarówek, posprawdzałem oporność i wszystko jest ok z tym że komp nadal wyświetla komunikat o zarówkach. Poddałem się więcej już nic nie moge mu zrobić. jednym słowem to jes bardzo nie dopracowany system. Został mi serwis.

i jeszcze jedna sprawa - ja nie mam przełącznika sterującego kompem w dzwigni przełączania pracy wycieraczek przy kierownicy?? Ale za to mam sterowanie w kierownicy do radia i tam obsługuje kompa. Jak znajdziesz przyczyne tego komunikatu u siebie to daj znać moze coś mi pomoże

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w VB komputer obsługujesz przyciskami na kierownicy ?? pierwsze słyszę a ksiażka i instrukcja o tym nie wspominają.

Sprawdź dokładnie złącza, być może gdzieś czasowo pojawia się przerwa (blaszki oprawki żarówki) gniazda bezpieczników itp

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to istotne ale moze to byc tez lampka oswietlenia tablicy rejestracyjnej. Wymiana bardzo prosta, podwazasz kloszyk z lewej strony plaskim wkretakiem, potem odczepiasz prawa strone i wyjmujesz. U mnie wlasnie ta sie przepalila.

Pozdro MIR

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jak obsługujesz radio :?: :roll:

Czyżby ktoś wymienił uszkodzony przełącznik na inny bez możliwości obsługi komputera?

Podejrzewam, że w brak odpowiedniego przełącznika powoduje ten problem. Spróbuj podmienić z kimś przełączniki i sprawdź efekty :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do oprawek i osfietlenia tablicy wszystko jest sprawdzone. Zajże jeszcze do bezpieczników. Natomiast strerowanie mam w kierownmicy i obsługuje ono wszystko włącznie z radiem i komuterem i nawigacja pełna kontrola wszystkiego. Kolorowy wyświetlacz. W moim modelu 2001 r. nie było przełącznika w wycieraczkach

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

badz razie ten temat już poruszałem i znajduje się na stronie 13

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak... co my tu gadamy... to nie z mojego rocznika.... nawet nie wiedziałem żę VB miała takie wyswietlacze

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim razie najmocniej przepraszam, mam za "stary" samochód

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki ze odkopuje stary topic ale mam bardzo podobny problem , ja mam komunikaty zangielszczone, i wystkakuje mi taillight/headlight czyli to samo co "Abblendlicht"/Rücklicht (tak mi sie zdaje) problem polega na tym ze pojawia mi sie to tylko od czasu do czas i tylko podczas startu samochodu, a potem (jakies 15s) samo gasnie i sie nie pojawia przez pare dni....

siada mi jakas zarowka czy jak?

Pozdrawiam

Ezrael.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebie temat ale będzie dla potomnych: Jeśli masz komunikat o uszkodzonych światłach mijania to na początek sprawdź, czy z tyłu świeca Ci się wszystkie światła mijania - tzn: po 2 z lewej i 2 z prawej. Często widzę vectry którym świecą się tylko te wewnętrzne światła. Mało kto wie, że tam są 2 żarówki na stronę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja odkopie...problem taki -wracam dziś z roboty przy zjeździe z progu zwalniającego zgasły mi światła mijana i zapaliła sie kontrolka abs i wszzystkie wskaźniki na zero.światła pozycyjne sa oraz długie brak mijania.pojawia się również komunikat abblendl rucklicht.po włączeniu climatronika wskazówki szaleją zapale tylko pozycje wskazują dobrze-wyłącze klime spadają na zero!!co jest?jakieś zwarcie?brak masy?dodam jeszcze ze niema takiego kopa jak wszesniej.komunikat oznacze przepalone żarówki ale obie naraz chyba nie padly? pozatym ten abs i brak mocy?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej sprawdź czy ładowanie nie poszło w las...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zubek73 miałeś racje... tylko że ładowanie nie poszło w las a przybyło go i popaliło mi żarówki!!!na wolnych obrotach miałem 19v a na wyższych ponad 20v!Alternator do remontu;(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 V - masakra.

dlatego przynajmniej 2-3 razy na miesiac powinno sie sprawdzac ladowanie i napiecie na aku zeby nie bylo niespodzianek.

ja tak robie i wiem co sie dzieje. dzieki temu mozna uprzedzic takiego typu babole.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.