Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość vectra2000DTL

mocno zakopci przy pierwszym odpaleniu

Polecane posty

Gość vectra2000DTL

Witam !

mam taki problem z Vectrą DTL, że po nocnym postoju gdy odpalam auto dosyć mocno zakopci (dym niebieski, śmierdzący olej, guma), co wcześniej się nie zdarzało. Sprawdzałem i wykręcałem świece żarowe i są ok, ale zaniepokoiło mnie olej znajdujący się w 3 otworach tam gdzie się wkręca świece (biała część świec była w oleju), jedna świeca jest czysta. Tak jak pisałem świece są sprawne. Przez około 3-4 sekund obroty skaczą od od 800-1000. Dolałem płyn do czyszczenia wtrysków, ale nie pomogło. Uprzedzam pytania, że sterownik pompy był naprawiany około 6 miesięcy temu oraz wymieniana taśma w pompie. W czasie jazdy gdy auto jest rozgrzane praktycznie w ogóle nie kopci. Bardzo proszę o podanie ewentualnych przyczyn dlaczego świece żarowe są zaolejone, bo wydaje mi sie być to główną przyczyną skoro występuje to tylko przy pierwszym odpaleniu.

Z góry dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej ? to chyba pierścienie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeżeli tylko po postoju w nocy czyli dłuższym to raczej uszczelniacze zaworów. Olej przez noc przez nieszczelne uszczelniacze spływa trzonkami zaworów i przy odpalaniu jesy niebieski dym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

W zeszłym roku kupiłem to auto z uszkodzonym silnikiem i silnik był wyciągnięty i rozebrany i były wymieniane w nim uszczelki, trawersy itp. oryginał także chyba że po 25tys. przejechanych padły by uszczelniacze zaworów ? wydaje mi się ze jeżeli to by było przyczyną lub jeżeli byłyby to pierścienie to by kopcił w czasie jazdy, zdarza się że zakopci ale to jest normalne (praktycznie do 3.5 tys. obrotów w ogóle nie kopci)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy padniętych uszczelniaczach zaworów jest tak jak opisujesz, auto po nocy przy odpaleniu zakopci na niebiesko bo przez noc olej spłynie do cylindra i przy pierwszym odpaleniu silnik go spala... podczas jazdy nie kopci bo żeby kopcił to musiałoby nie być niemal wogóle już uszczelniaczy...

Jestes na 100% pewny że wymieniono Ci uszczelniacze zaworów??

Do cylindra olej może dostac się albo przez uszczelniacze zaworów, pierścienie lub w ostateczności przez pęknięty kanał olejowy co raczej jest mało prawdopodobne...innych możliwości nie ma

Edytowano przez przemty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobre pytanie. zawsze mogli powiedziec ze wymienili a nic nie zrobili. duuuuzo jest takich przypadkow. myslalem ze caly czas kopci to by byly pierscienie a jezeli tylko przy odpaleniu to moga to byc uszczelniacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

Uszczelniacze na pewno wymieniane, pokazywał mi stare mój znajomy mechanik, także nie wchodzi w grę że nie zostały wymienione. Podejrzewam,że może "nowe" uszczelniacze szlak trafił, ale po przebiegu 25tys. ? Jeszcze macie jakieś propozycje ? Być może któreś z uszczelniaczy poszły i dzieją się takie cuda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

napisałem ci którędy olej móże dostac się do cylindra. Innych opcji nie ma...

Edytowano przez przemty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafał GWE

uszczelniacze uszczelniaczami , może luzy na trzonkach zaworowych ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

mam jeszcze jedno ważne pytanie czy w DTLu można wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy? Prosiłbym o potwierdzone dane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×